ی٫ اردیبهشت ۹ام, ۱۴۰۳
سفر در کریسمس

در کریسمس به کجا سفر کنیم ؟

تعطیلات سال نو میلادی در کشورهای ارپایی بهترین فرصت برای مسافرت می باشد که تمامی شهرها زیبایی به خصوصی در این ایام به خود می گیرند.

به گزارش توریسم اینترنشنال،سفر در کریسمس همواره یکی از سفرهای مورد علاقه بسیاری از گردشگرهای دنیا بوده است که حداقل یکبار کریسمس را در فضای متفاوت تجربه کنند. بسیاری از گردشگرهای ایرانی می توانند کریسمس را در  شهرهای چون استانبول، آنتالیا، تفلیس گرجستان، ایروان ارمنستان  تجربه کنند. اگر چه که تجربه کریسمس در اروپا بسیار متفاوت است اما شهرهای نام برده شده حال و هوای زیبایی در کریسمس دارند و یکی دو مورد انتخاب مسافرهای اروپایی هم هست.

۱.کریسمس برفی در ارمنستان

یکی از مقصدهای بسیار جذاب برای سفر در کریسمس کشور ارمنستان است. شما می توانید کریسمس برفی در ارمنستان تجربه کنید. تعطیلات سال نو میلادی از یک ژانویه شروع می شود و مدت دو هفته است و اما جشن های کریسمس و سال نو میلادی تا روز سیزدهم ژانویه ادامه دارد. معمولا این شهر در زمان سال نو میلادی برفی است. این زمان برای ارامنه که پیروان آیین مسیحیت هستند بسیار مهم است جشن میلاد مسیح، غسل تعمید و تعطیلات مقدس در این کشور باشکوه برگزار می شود.

تمامی رستوران ها و اماکن عمومی دارای مراسم های ویژه ای هستند و بهترین زمان برای دیدن فستیوال های تئاتر ،رقص ها ارمنی و آیین و جشنواره های ایرانی است. جالب است بدانید که در کشور ارمنستان پدر بزرگ زمستانی حضور دارد و هدایایی برای کودکان در شب سال نو میلادی می گذارد. این پدربزرگ زمستانی شکل و شمایلی متفاوت از بابانوئل دارد.

بوی شیرینی مخصوص سال نو  و کریسمس در شهرهای ارمنستان می پیچید نام این شیرینی   tarehats  است که یادتان باشد در کافه ها حتما آن را تست کنید. در Three kings یک کیک مخصوص ارمنی یک لوبیا، دکمه و سکه ممکن است گذاشته شود و اگر این کیک را سفارش دادید یادتان باشد با احتیاط میل کنید اگر این موارد در کیک شما بود به اعتقاد ارمنی ها شما بسیار خوش شانس هستید و کل سال برای شما خوش یمن است‌. کلیساهای ارمنستان یکی از باشکوه ترین مراسم برای تولد حضرت مسیح دارند. برای جشن شب کریسمس می توانید کلیساها را انتخاب کنید. در میدان جمهوری ایروان یکی از بزرگترین درخت ها کاج جشن مسیحیت را می بینید و تمام میدان با نورپردازی، آتش بازی تزیین می شود.

کریسمس برفی در ارمنستان - الی گشت۲.کریسمس در گرجستان

یکی دیگر از مقاصد سفر در کریسمس کشور گرجستان است که فاصلهِ کمی با مرزهای ایرانی دارد و مانند ارمنستان حال و هوای متفاوتی از جشن کریسمس دارد. تفلیس پایتخت گرجستان و تمامی شهرهای گرجستان مزین به درخت های بزرگ کاج کریسمس است و بابانوئل در شهرها هم قدم می زنند. جالب است بدانید که جشن سال نو میلادی در گرجستان حدود یک ماه است و شما می توانید از ۱۵ دسامبر تا ۱۵ ژانویه به این کشور سفر کنید. بیش از ۸۰ درصد مردم گرجستان پیروان آیین مسیحیت ارتدوکس هستند و جشن کریسمس در گرجستان  و سال نو میلادی اهمیت بالایی برایشان دارد. در تفلیس و دیگر شهرها کنسرت های بزرگ، رقص پایکوبی، ورزش های زمستانی ، برنامه های مخصوص کریسمس در میادین شهر و کلیساها برپا است  و شما می توانید یک رقص تمام عیار گرجی که معمولا هم گروهی در میادین شهر ببینید و لذت ببرید.

بازار گردی و مراکز خرید تخفیف های استثنایی دارند که می توانید از آن استفاده کنید. کلوپ های شبانه، کافه ها و رستوران ها بزرگ و معروف تا ساعتی از شب برنامه دارند و  هتل ها هم برنامه های ویژه در شب کریسمس دارند. ساتسیوی ترکی/ Satsivi  یکی از غذاهای محبوب اهالی مردم گرجستان در شب کریسمس است و گوزیناکی/ Gozinakiدسر خوشمزه گرجستانی است که با عسل و آجیل سرخ شده تهیه می شود و یادتان باشد که در سفر به گرجستان حتما در کریسمس آن را تست کنید. سنت های زیادی در شهر وجود دارد مانند دیدن درخت چیچیلاکی/ Chichilaki که درخت مخصوص کریسمس گرجستان است و از شاخه های خشک گردو و فندوق درست می شود. یکی از بهترین کشورها برای تجربه کریسمس در گرجستان است که می توانید برای جشن سال نو میلادی این کشور را انتخاب کنید.

کریسمس در گرجستان - الی گشت

۳.کریسمس در استانبول

یکی از بهترین شهرهایی که می توانید سفر خاص به آن داشته باشید کریسمس در استانبول است.  شهری را که برای  سفر در کریسمس انتخاب کنید مهم است که بیشترین تفریحات سال نو میلادی، کنسرت ها و جشن ها در آن برگزار شود. استانبول هم حال و هوای مملو از جشن و سرور دارد. در شب کریسمس کلیساهای استانبول مراسم ویژه دارند که مربوط به شام آخر حضرت مسیح است. جدا از آن در این شب تنگه بسفر دارای آتش بازی و نور پردازی بینظیری است که نه تنها ساکنان استانبول بلکه مسافرهای دیگر شهرهای ترکیه و گردشگرهای کشورهای همسایه به قصد دیدن آتش بازی تنگه بسفر به این مکان سفر می کنند. تمامی مراکز خرید در روزهای پایانی سال تا آخر شب باز است و تخفیف های قابل توجهی دارند و یکی از زمان های مناسب برای خرید ارزان به شمار میرود.

کنسرت های شب کریسمس و سال نو میلادی استانبول هم بسیار مهم است و بزرگترین کنسرت های موسیقی خوانندگان ترکیه در این زمان برگزار می شود. غذای اکثر ساکنان استانبول در شب کریسمس بوقلمون است و کافه های و رستوران ها این غذا را دارند شما در شب کریسمس در خیابان استقلال می توانید یک شکم گردی حسابی هم داشته باشید. میدان تکسیم و یا تقسیم دارای جشن باشکوهی در شب سال نو میلادی است که بسیاری از تئاترها، رقص های ترکی استانبولی و موسیقی های متنوعی در آن اجرا می شود. اگر به محله گردی هم بپردازید سنت های ساکن های استانبول برای سال نو میلادی می بینید مانند پرتاب انار به یکدیگر و ریختن نمک در دم در خانه ها که نشانه ی خوش یمنی و برکت است.

کریسمس در استانبول - الی گشت

۴.آناتالیا شهر رقص و پایکوبی در کریسمس

یکی دیگر از مقاصد رویایی برای سفر در کریسمس آناتالیا شهر رقص و پایکوبی در کریسمس ترکیه است. اگر چه این شهر مانند استانبول شهر ساحلی است و به خاطر آب و هوای سرد از تفریحات آبی نمی توانید آن چنان لذت ببرید اما خوب است بدانید که آنتالیا در شب کریسمس و سال نو میلادی تا پاسی از شب با رقص، جشن و پایکوبی است. اگر دوست دارید کریسمس در یک محیط شاد و دل انگیز تجربه کنید آنتالیا ترکیه هم گزینه مناسبی برای سفراست. بابانوئل ها هم در شب کریسمس در آنتالیا حضور دارند و ممکن است کودک و نوجوانی را به یکباره با هدایا غافلگیر کنند. قلعه های قدیمی و مکان های تاریخی اطراف آنتالیا هم همگی با تزیین کریسمس دیده می شوند و شما می توانید جاذبه های گردشگری اطراف آنتالیا چون پاموکاله را هم ببینید. تمامی کلوپ های شبانه و هتل دارای برنامه ویژه هستند.

اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید خوب است که هتل های پنج ستاره آنتالیا  همچون هتل سوسی لاکچری ریزوت آنتالیا، هتل کنکورد دلوکس آنتالیا، هتل گرانادا لاکچری و چندین هتل دیگر پنج ستاره انتخاب کنید. چرا که در تمامی این هتل ها برنامه ویژه کریسمس وجود دارد و مسافرها می توانند در شب کریسمس جشن های از رقص و موسیقی و پرفورمنس های متعددی را ببینند و لذت ببرند. در سطح شهر هم کلوپ های شبانه باز است. تزیین شهر در شب تولد حضرت مسیح و سال نو میلادی بی نظیر است و شهر در شب با چراغ های رنگین روشن است. مراکز خرید آنتالیا هم در روزهای پایانی سال دارای تخفیف های قابل توجهی است و تا نیمه شب باز است اما بسیار شلوغ است و شما هم اگر دوست دارید خرید ارزان مناسب داشته باشید روزی هم برای خرید قبل سال نو میلادی انتخاب کنید.

کریسمس در آنتالیا - الی گشت

۵.کریسمس در شهر مسلمان نشین دبی/ Christmas in the Muslim city of Dubai

دبی یکی از مقاصد رویایی امروزه در زمان کریسمس به حساب می آید و بسیاری از گردشگرهای اروپایی هم این شهر را برای تجربه سال نو میلادی انتخاب می کنند. شاید تا نام کریسمس می آید همه ی ما خیابان های برفی و بابانوئل در ذهن مان تداعی می شود اما کریسمس در دبی در زیر نور آفتاب خورشید و ساحل های مطبوع برای شنا و ورزش های آبی است. از دیگر مقصدعایی که برای سفر در کریسمس انتخاب می کنید دبی هم انتخاب بسیار مناسبی است. کریسمس در شهر مسلمان نشین دبی متفاوت است اما خوب است بدانید که پیروان آیین مسیحیت هم در این شهر زندگی می کنند. در شب کریسمس برج عرب در شهر دبی دارای نور پردازی است و آتش بازی های منطقه جمیرا هم زبانزد بسیاری از گردشگرها است. خیابان جمیرا و شیخ زاید دارای تزیینات سال نو هستند.

 تفریحات و ورزش های آبی در تمام پارکهای ساحلی دبی مهیا است و  به خاطر آب و هوای دلپذیر و مطبوع یکی از بهترین زمان ها برای شما محسوب می شود. بسیاری از مسافرها گردش در کویر و سافاری را انتخاب می کنند. اگر دبی را در کریسمس انتخاب کنید شب ها نورپردازی عالی را در شب کریسمس و سال نو میلادی می بینید. فستیوال های چون خرید ، فستیوال مخصوص کودکان و نوجوانان، نمایشگاه بین المللی مد و تئاترعای خیابانی همزمان با سال نو میلادی برگزار می شوند و شما می توانید در این جشنواره های بزرگ و فرهنگی هم شرکت کنید. جدا از جشن ها، کنسرت های در شهر کلیساهای مهم شهر در شب تولد حضرت مسیح و روز آن مراسم خاصی دارند که اگر علاقه مند بودید می توانید این مراسم را هم ببینید.

کریسمس در دبی - الی گشت

۶.لاپلند فلاند، سرزمین بابانوئل

یکی دیگر از مکان های رویایی در سفر کریسمس لاپلند فنلاند  سرزمین بابانوئل هست. این شهر در باور فرهنگ مردم اروپا محل تولد بابانوئل است و تمام خانه های شهر  چوبی آن تزیین شده است. سورتمه های چوبی توسط گوزن ها برده می شوند و می توانید سورتمه سواری به سبک فنلاندی را تجربه کنید. همه چیز در کریسمس فنلاند متفاوت است. در واقع بزرگ ترین جشن فانتزی برای کودک ها در کریسمس است که چندین بابانوئل گرد یک کودک می آیند. یکی دیگر از جشن های لاپلند Rovaniemi است که کودکان آن را دوست دارند.  ناگفته نماند که شما نه تنها  شما می توانید کریسمس خاص تجربه کنید بلکه می توانید شفق قطبی را هم ببینید که یکی از دیده های شگفت انگیز طبیعت است.

۷.کپنهاک دانمارک یکی از بهترین مقاصد کریسمس

اگر دوست دارید واقعا کریسمس را در یک محیط رویایی تجربه کنید و لذت ببرید کپنهاک دانمارک یکی از بهترین مقاصد کریسمس است.  کپنهاک برفی در تمام مدت کریسمس و سال نو در از زرق و برق وصف ناشدنی است و این مقصد می تواند انتخاب شما برای سفر در کریسمس باشد. برای گرفتن جشن های فانتزی شما امکان دارید چندین مکان را انتخاب کنید. یکی از این مکان ها باغ تیوولی/ tivoli  است این باغ یکی از از قدیمی ترین پارک های تفریحی و جادویی در کریسمس است. این باغ برای اهالی شهر کپنهاک شناخته شده است و بلیط های آن در روز کریسمس به شدت زود رزرو می شوند و برخی هم برای  لحظه سال نو میلادی این باغ را انتخاب می کنند.

کپنهاگ به خاطر قلعه هایش معروف است  که در زمان کریسمس جذابیت جادویی خاصی دارد. معروف ترین آن ها قلعه کرونبورگ، کاخ کاخ کریستینسبرگ و قلعه روزنبورگ است که غرق در شادی و جشن و پایکوبی است. الی گشت این مقصد جذاب برای سفر در کریسمس به شما پیشنهاد می دهد.

کپنهاک دانمارک در کریسمس الی گشت

۸.دابلین ایرلند، بهترین تجربه در کریسمس

یکی از مکان های شناخته شده برای اروپایی هایی دابلین ایرلند، بهترین تجربه در کریسمس است. این مکان پیشنهاد جذابی برای سفر در کریسمس به شمار می رود  چرا که در تمامی خیابان های دابلین احساس جشن می کنید و  سرودخوانانی های بزرگ و عظیمی در کلیسای جامع سنت پاتریک وجود دارد. دابلین ایرلند هم به شما امکان تجربه کریسمس دریک مکان مذهبی می دهد و هم مکان های تفریحی مختلفی دارد. پیست های یخی بزرگی آماده کریسمس و جشن سال نو میلادی هستند و کافی است اسکی بلد باشید که غرق در سرور و لذت و هیجان شوید. در این یک معبد متفاوت وجود دارد که برای سرو نوشیدنی است و به آن Temple bar  گفته می شود و بسیاری به خاطر این مکان بزرگ و سرو نوشیدنی های متفاوت دابلین را انتخاب می کنند.

 نا گفته نماند ۱۲ میخانه کریسمس تا ساعت ۱۲ شب باز است و مسابقه نوشیدنی بزرگ دارد که در سرتاسر اروپا در کریسمس شناخته شده است و مقصد بسیاری برای جشن کریسمس این مسابقه است. جدای از آن دابلین و قلعه های صخره ای چشم انداز بینظیرش معروف است خانه اسکای و خانه شهری باگوت کورت از مهم ترین بوتیک هتل های دابلین در زمان کریسمس به شمار می رود.

دابلین ایرلند، بهترین تجربه در کریسمس - الی گشت

۹.سالزبورگ اتریش با سنت های جذاب و اصیل

یکی از شهرهای اروپایی که مقصدی مناسب برای سفر در کریسمس به شمار می رود سالزبورگ اتریش است. سالزبورگ اتریش با سنت های جذاب و اصیل پذیرای بسیاری از گردشگرهای بی شمار برای کریسمس است. اگر دوست دارید کریسمس را با بوی شیرینی زنجفیلی گرم در اروپا تجربه کنید سالزبورگ را انتخاب کنید. این شهر یک بازار سنتی  با انواع صنایع دستی، شیرینی های مخصوص کریسمس را دارد. نمای بناهای قدیمی با معماری باروک دارای تزیین های بی شماری است و نمای تمام خانه های قدیمی در سالزبورگ برای کریسمس تزیین شده است. بابانوئل در شهر راه می ورد و آواز می خواند و هدایایی به کودکان می دهد. این شهر زادگاه موتزارت است و در تمامی شهر موسیقی کلاسیک را می شوید چه در کافه ها چه در مکان های تاریخی که کریسمس را برای شما متفاوت می کند.

۱۰.نیویورک، ایالت متحده آمریکا، روح واقعی جشن در کلان شهر

اگر دوست دارید در شهر شلوغ کریسمس را ببینید و حسابی غرق شادی و سرور شوید نیوریوک آمریکا را انتخاب کنید. در  نیویورک ایالت متحده آمریکا، روح واقعی جشن در کلان شهر وجود دارد و سفر در کریسمس به این شهر رویای بسیاری از گردشگرها است چرا که این شهر بزرگترین درخت بزرگ کریسمس معروف را  در مرکز راکلفر  دارد و تزیین بی نظیری وجود دارد که زبانزد گردشگرها است و یکی از بزرگترین درخت های کریسمس است. جدا از آن هم پیست های یخ شگفت انگیز برای علاقه مندان ورزش اسکی وجود دارد.

یکی دیگر از جذابیت های نیویورک در کریسمس اضافه کرده است درخشش باغ گیاه شناسی نیویورک است  و پس از تاریک شدن هوا  شما می توانید در این باغ قدم بزنید و نور پردازی های خیر کننده ای ببینید. اجرای رقص های بی نظیر، نمایش روی یخ هم از جذابیت های نیویورک است. اگر دوست دارید یک کنسرت بی نظیر را تجربه کنید بهترین زمان کریسمس است که می توانید مهمان یک کنسرت تمام عیار آمریکایی باشید. البته بلیط های کنسرت از یکی دو ماه قبل تمامی پیش فروش می شوند.

کریسمس در نیویورک - الی گشت

۱۱.برلین آلمان ترکیبی از جشن های فرهنگی و شبانه/ Berlin, Germany – a mix of cultural and nightlife festivities

بی شک یکی از مکان های جذاب برای سفر در کریسمس برلین آلمان است. برلین آلمان ترکیبی از جشن های فرهنگی و شبانه است و شما نورپردازی های زیبایی را می بینید. در شهر برلین از اواسط نوامبر  تا نیمه ژانویه باغ گیاه شناسی برلین باز است و شما می توانید از گردش شبانه در میان باغ های نورانی لذت ببرید. برلین ۵۰ بازار کریسمس دارد که بسیاری از اجناس تخفیف داده شده اند. موزه های نمادین تا غروب باز هستند و ساعت کار خود را افزایش می دهند. زندگی شبانه در بین اهالی شهر موج می زند و برف و درخت کریسمس در جای جای شهر دیده می شود. کنسرت های بزرگی برای سالن نو میلادی آماده است و معمولا در یکی از میادین بزرگ شهر اجرا می شوند. اگر قصد سفر در کریسمس را دارید برلین هم یکی از انتخاب های بی نظیر است.

سفر در کریسمس به برلین آلمان - الی گشت

۱۲.رم ایتالیا، مرکز کریسمس در محیطی با شکوه

رم سمت های جشن کریسمس در جهان حفظ کرده است و یکی از مقاصد سفر در کریسمس به شمار می رود. رم ایتالیا کریسمس مرکز کریمی در محیطی با شکوه است. یکی دیگر از بزرگترین درخت های کریسمس در رم وجود دارد و   در مکان تاریخی به نام کولوسئوم  تزیین می شود که زیبایی وصف ناشندنی دارد و می تواند انتخاب بازدیدی شما در زمان کریسمس باشد.

 در رم مجموعه ها و بناهای تاریخی و موزه ها حال و هوای سال نو را دارند و یکی دیگر از مراسم باشکوه در رم  مراسم عبادت نیمه واتیکان است است که بزرگترین برگزار کننده ی مراسم مذهبی مسیحیان در کریسمس است. در رم ایتالیا شما می توانید بهترین غذای ایتالیایی را در شب کریسمس و در ایام تعطیلات سال نو امتحان کنید. اگر دوست مراسم عبادی کلیساهای بزرگ را ببینید و مجموعه های تاریخی را مشاهده کنید  شما می توانید شهر رم برای سفر در کریسمس انتخاب کنید. تمام شهر آذین بندی و تزیینات سال نو میلادی دارد. و کنسرت های بزرگی از رقص، نور،تئاتر برگزار می شود.

رم ایتالیا، مرکز کریسمس - الی گشت

۱۳.لاپلند فلاند، سرزمین بابانوئل/ . Lapland, Finland – the homeland of Santa Claus

یکی دیگر از مکان های رویایی رای سفر در کریسمس لاپلند فنلاند  سرزمین بابانوئل هست. این شهر در باور فرهنگ مردم اروپا محل تولد بابانوئل است و تمام خانه های شهر  چوبی آن تزیین شده است. سورتمه های چوبی توسط گوزن ها برده می شوند و می توانید سورتمه سواری به سبک فنلاندی را تجربه کنید. همه چیز در کریسمس فنلاند متفاوت است. در واقع بزرگ ترین جشن فانتزی برای کودک ها در کریسمس است که چندین بابانوئل گرد یک کودک می آیند. یکی دیگر از جشن های لاپلند Rovaniemi است که کودکان آن را دوست دارند.  ناگفته نماند که شما نه تنها  شما می توانید کریسمس خاص تجربه کنید بلکه می توانید شفق قطبی را هم ببینید که یکی از دیده های شگفت انگیز طبیعت است.

۱۴.مونترال، کانادا – آتش بازی و جادوی کریسمس در شهر قدیمی

کریسمس در مونترال جادویی است. این دومین شهر بزرگ کانادا است و همه چیز از اسکی در مونت ترمبلانت گرفته تا پیست یخی Vieux Port را دارد. از جشنواره های کریسمس لذت ببرید و شما می توانید مونترال قدیمی را کشف کنید. با یک تور پیاده روی ارواح کریسمس گذشته در خالی از سکنه را می توانید ملاقات کنید.که یکی از بخش های جذاب کریسمس و سال نو میلادی است. مونترال، کانادا آتش بازی و جادوی کریسمس در شهر قدیمی است که یکی از مقصدهای لوکس رویایی برای سفر در کریسمس محسوب می شود.

مونترال از سال ۱۹۲۵ رژه سالانه بابانوئل ها را برگزار می کند. این رژه در محلی به عنوان Defile du Pere Noel شناخته می شود. حدود ۱۵-۲۰ مجسمه شناور در راهپیمایی از مرکز شهر تا خیابان کاترین شرکت می کنند. همچنین تماشای مناظر زیبای آتش بازی کریسمس که هر ساله در بندر قدیمی مونترال برگزار می شود که یادتان باشد آن را از دست ندهید.

مونترال، کانادا در کریسمس - الی گشت

۱۵.پاریس پایتخت فرانسه/ Paris is the capital of France

یکی دیگر از مکان جذاب برای سفر در کریسمس، پاریس پایتخت فرانسه است. این شهر از اوایل دسامبر آذین بندی و چراغانی می شود. قطعا دیدن برج ایفل غرق در نور در شب کریسمس جذاب است. پاریس تمامی شهری است که برای کریسمس و تعطیلات سال نو همه ی آن غرق در نور می شود. مراکز خرید شانزده لیزه هم تخفیف های قابل توجهی در روزهای پایانی سال دارند و تا پاسی از شب باز هستند و مملوء از جمعیت هستند. اطراف برج ایفیل و خیابان نوفل شاتو یکی از پرشورترین مکان ها برای تجربه کریسمس و سال نو میلادی است.

معمولا انتخاب کودک ها دیزلند پاریس است که سعی کنید بلیط آن را زودتر رزرو کنید. کلیساهای بزرگ پاریس دارای مراسم عبادی در شب کریسمس و روز ۲۵ دسامبر هستند و اگر دوست داشتید می توانید نگاه کنید. هم چنین بزرگترین کنسرت ها هم برگزار می شود. که یکی از آن ها در مرکز میدان اصلی شهر است و شما می توانید باله ها، رقص ها و تئاترهای هنری را در شب کریسمس ببینید.

سفر در کریسمس به پاریس - الی گشت

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *