پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳
میراث فرهنگی

دستورالعمل نحوه نظارت بر بازاریابی شبکه‌ای صنایع‌دستی ابلاغ شد

دستورالعمل فروش صنایع‌دستی ایرانی توسط وزارت میراث فرهنگی به تمام ادارات کل استانی ابلاغ شد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی با ابلاغ دستورالعملی به تمام ادارات کل استانی، چارچوبه‌ی قانونی فروش صنایع‌دستی ایرانی به روش بازاریابی شبکه‌ای را مشخص کرد.

پیش از این و خصوصا در دولت حسن روحانی وزارت صمت با به دست گرفتن نظارت بر شرکت‌های فروشنده به روش بازاریابی شبکه‌ای، عملا و رسما صنایع‌دستی را از این امکان و روش نوین فروش محروم ساخته بود.

حالا اما وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی به عنوان تنها متولی نظارت بر فروش صنایع‌دستی با ابلاغ این دستورالعمل یک گام استراتژیک دیگر در جهت تثبیت حاکمیت قانونی خود بر ارکان صنایع‌دستی برداشته و مسیری که از چند ماه پیش سیدحسین علوی(مدیرکل بازاریابی و تجاری‌سازی صنایع‌دستی) با ابلاغ دستورالعمل نحوه صدور مجوز فروشگاه‌های صنایع‌دستی و خلع ید اتحادیه های صنایع‌دستی برداشته بود، با ابلاغ این دستورالعمل جدید تکمیل تر خواهد شد.

طراحی دستورالعمل‌های صنایع‌دستی که اخیرا در وزارت گردشگری تدوین شده است به باور کارشناسان منجر به احیاء بخش های راهبردی و البته بر زمین مانده قانون حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی(مصوب مجلس شورای اسلامی ۱۳۹۶) خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

دریافت مهر اصالت بین‌المللی توسط صنعتگران سیستان و بلوچستان

نمایشگاه صنایع‌دستی عفاف و حجاب در دلفان لرستان برگزار شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *