پ٫ اردیبهشت ۱۳ام, ۱۴۰۳

راهنمای خرید بلیط هواپیمای استانبول

به گزارش توریسم اینترنشنال،این روزها استانبول ترکیه با جاذبه‌های متنوع و مراکز خرید پرطرفدار، به یکی از مقاصد اصلی گردشگری ایرانیان تبدیل شده است. کم نیستند کسانی که در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف به دنبال بلیط هواپیما استانبول هستند. برای خرید بلیط ارزان‌تر و در زمان مناسب به مقصد استانبول باید نکاتی را بدانید که در ادامه به آنها پرداخته شده است.

نکات مهم در زمان خرید بلیط هواپیمای استانبول

استانبول مقصدی جذاب برای گردشگران است. این شهر بزرگ و زیبا به اندازه‌ای محبوبیت دارد که بسیاری از مردم با شنیدن نام ترکیه به جای آنکه به یاد پایتخت این کشور یعنی آنکارا بیفتند، از استانبول یاد می‌کنند. از سویی دیگر، ایرانیان برای سفر به این شهر مانند سایر شهرهای ترکیه، نیازی به ویزا ندارند و در تعطیلات افراد زیادی به دنبال خرید بلیط هواپیمای استانبول و برنامه‌ریزی برای سفر به ترکیه هستند.

راهنمای خرید بلیط هواپیمای استانبول

هنگام خرید آنلاین بلیط هواپیما به مقصد این شهر زیبا به نکات زیر توجه کنید تا خریدی آسان و مطمئن و سفری مطلوب داشته باشید.

  • از سایت‌های معتبر کمک بگیرید. اولین و مهم‌ترین نکته در خرید بلیط هواپیما به مقصد استانبول این است که از سایت‌های دارای مجوز استفاده کنید. در این سایت‌ها می‌توانید پروازهای شرکت‌های هواپیمایی مختلف به مقصد استانبول را بر اساس زمان و تاریخ دلخواه خود مشاهده و انتخاب کنید.

این سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها درگاه پرداخت امن هم دارند که از شما در برابر خطراتی همچون از دست رفتن اطلاعات کارت بانکی محافظت می‌کند.

  • زمان خرید بلیط اهمیت دارد. توجه داشته باشید که در بعضی از روزهای سال مثل ایام تعطیلات نوروز میزان پروازهای تهران به استانبول بیشتر می‌شود و در نتیجه، قیمت بلیط هواپیمای آن هم افزایش می‌یابد.
  • به نوع بلیط هواپیما توجه کنید. معمولا بلیط هواپیمای یک طرفه از بلیط رفت‌ و برگشت گران‌تر است. بنابراین، اگر به قصد سفر گردشگری راهی استانبول می‌شوید، سراغ بلیط‌های رفت‌ و برگشت بروید. با این کار هم در زمان و هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کنید.
  • برای خرید بلیط هواپیمای ارزان سراغ ایرانی‌ها بروید. در حال حاضر، شرکت‌های هواپیمایی داخلی مانند ماهان‌ایر، ایران‌ایر، معراج، قشم‌‌ایر و آسمان و شرکت‌های خارجی مثل ترکیش ایرلاینز، پگاسوس، هواپیمایی امارات و ایرفلوت در مسیر تهران به استانبول تردد می‌کنند. اگر به دنبال بلیط ارزان‌تر هستید، بهتر است از شرکت‌های داخلی خرید کنید که قیمت بلیط هواپیماهای آنها کمتر بوده اما امکاناتی همانند هواپیماهای شرکت‌های خارجی دارند.
  • به قوانین مربوط به شرکت‌های هواپیمایی توجه داشته باشید. هر کدام از شرکت‌های هواپیمایی برای پرواز یا لغو سفر مقررات خاصی دارند. بهتر است پیش از آنکه بلیط استانبول را از یکی از این شرکت‌ها بخرید، قوانین آنها را مطالعه نمایید. این کار به شما کمک می‌کند تا در صورت هرگونه تغییر در برنامه سفر در زمان و هزینه خود صرفه‌جویی کنید.
  • توجه به کلاس‌های پروازی هم در خرید بلیط نقش دارد. به‌ طور کلی، در مسیر تهران به استانبول و بالعکس، سه کلاس پروازی وجود دارد. فرست کلاس مخصوص مسافرانی است که امکانات برتر و جایگاه‌های ویژه هواپیما را می‌خواهند. امکانات بیزینس کلاس از فرست کلاس کمتر است اما برای کسانی که پروازی نسبتا راحت‌ را ترجیح می‌دهند، مناسب خواهد بود. مشتریان کلاس پروازی اکونومی هم کسانی هستند که می‌خواهند سفری مقرون‌به‌صرفه داشته باشند.
  • به خرید بلیط‌های چارتری هم فکر کنید. بلیط‌های چارتری نسبت به بلیط‌های سیستمی قیمت کمتری دارند و امکانات آنها همان امکانات بلیط‌های سیستمی است. بنابراین، برای سفری راحت و کم‌هزینه به استانبول می‌توانید سراغ خرید این نوع بلیط‌ها هم بروید.
  • خرید بلیط‌های لحظه آخری گزینه‌ای مناسب برای سفری ارزان است. شرکت‌های هواپیمایی بلیط‌هایی با عنوان بلیط لحظه آخری می‌فروشند که نوعی بلیط چارتری است که در ساعات پایانی مانده به پرواز با قیمتی پایین‌تر فروخته می‌شود. خرید این بلیط‌ها که معمولا ۱۰ تا ۱۵ درصد ارزان‌تر از بلیط‌های عادی هستند، به شما در کاهش هزینه‌های سفر به استانبول کمک می‌کند.

راهنمای خرید بلیط هواپیمای استانبول

چطور بلیط هواپیما استانبول را رزرو کنیم؟

همان ‌طور که اشاره شد، برای رزرو بلیط هواپیما به مقصد استانبول به صورت آنلاین، اول از همه باید سراغ یک پلت‌فرم معتبر بروید. در این سایت‌ها یا اپلیکیشن‌ها معمولا باید برای خرید بلیط مراحل زیر را طی کنید.

  • ابتدا باید مشخص کنید که کدام نوع بلیط را می‌خواهید. بلیط‌های هواپیمای استانبول بر اساس نوع آنها یعنی رفت و برگشت یا یک‌طرفه بودن، قیمت‌های متفاوتی دارند.
  • سپس باید مبدأ و مقصد سفر یعنی تهران و استانبول را در کادرهای مربوطه مشخص کنید.
  • در مرحله بعدی باید در تقویمی که در سایت در معرض دید شما قرار دارد، تاریخ سفر را مشخص کنید. این تاریخ هم به صورت شمسی و هم به صورت میلادی در دسترس شماست.
  • در کادر آخر تعداد مسافران و سن هر یک را مشخص کنید. اگر به همراه کودکان سفر می‌کنید، اشاره به این موضوع در قیمت بلیط تأثیر می‌گذارد. همچنین، در برخی از شرکت‌های هواپیمایی برای کودکان امکاناتی در نظر گرفته می‌شود تا در طول مدت پرواز سرگرم شوند.
  • در نهایت، گزینه جستجو را کلیک کنید تا فهرستی از پروازهای استانبول در تاریخ مورد نظر شما نمایش داده شود.

در سایت‌های فعال در زمینه خرید بلیط هواپیما فیلترهای دیگری هم مانند کلاس پروازی و تعیین میزان قیمت بلیط وجود دارند. برای اینکه نتیجه دقیق‌تری بگیرید، می‌توانید از این فیلترها هم استفاده کنید. همچنین، این امکان وجود دارد که پروازها بر اساس ویژگی‌های آنها یعنی زمان و قیمت اولویت‌بندی شوند. برای اطمینان از بررسی کامل تمام پروازها به مقصد استانبول بهتر است از این فیلترها کمک بگیرید.

چه زمانی بلیط استانبول را ارزان بخریم؟

یکی از مهم‌ترین مسائل مربوط به خرید بلیط هواپیما استانبول، انتخاب زمان مناسب برای این کار است. همان‌ طور که قبلا اشاره کردیم، این موضوع در قیمت بلیط تأثیر می‌گذارد.

در فصل‌های پاییز و زمستان به دلیل سرمای هوا و بارش‌های طولانی‌مدت در استانبول تعداد مسافران این شهر کمتر می‌شود. در این فصول کمتر کسی هوس سفر به استانبول می‌کند و به همین دلیل، قیمت بلیط هواپیما به این مقصد گردشگری از سایر مواقع ارزان‌تر است.

ایام تعطیلات مثل نوروز یا تعطیلات کریسمس هم برای خرید بلیط استانبول مناسب نیستند. در این روزها تردد مسافران بیشتر می‌شود و در نتیجه، قیمت بلیط‌ها بالاتر می‌رود.

نکته بعدی برای ارزان‌تر خریدن بلیط استانبول این است که بلیط را برای اواسط هفته بخرید. معمولا بلیط‌هایی که در روزهای میانی هفته فروخته می‌شوند از بلیط‌های روزهای پایانی در ترکیه یعنی شنبه و یکشنبه ارزان‌ترند.

مسئله آخری هم که در ارزان‌تر شدن بلیط هواپیما به مقصد استانبول نقش دارد، ساعت پرواز است. پروازهایی که در اواسط روز انجام می‌شوند، نسبت به پروازهای نیمه‌شب مشتریان بیشتری دارند. بنابراین، اصلا عجیب نیست که بلیط این پروازها قیمت بالاتری داشته باشند. در حال حاضر، بیشتر هتل‌های استانبول شاتل فرودگاهی دارند و در هر ساعت از شبانه‌روز می‌توانید از آنها استفاده کنید. پس با موکول کردن پرواز خود به نیمه‌های شب، می‌توانید در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی نمایید.

استانبول یکی از مقاصد جذاب برای ایرانیان است. هر سال بسیاری از گردشگران ایرانی راهی ترکیه می‌شوند تا چند روزی در این شهر زیبا به گشت‌وگذار بپردازند. بسیاری از مسافران هم برای خرید از مراکز تجاری راهی این شهر می‌شوند. فرقی نمی‌کند که هدفتان از این سفر چه باشد، به‌هرحال، با خرید بلیط ارزان استانبول از سایت‌های معتبر می‌توانید این سفر را مقرون‌به‌صرفه و خاطره‌انگیز کنید.

بیشتر بخوانید:

خطر «زلزله بزرگ» در استانبول

فرودگاه بین‌المللی استانبول پرترددترین در اروپا شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *