ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

رشد نگران کننده تور های غیرمجاز در فارس، در آستانه نوروز ۱۴۰۳

رئیس اداره گردشگری و میراث فرهنگی ضمن اشاره به رشد تور های گردشگری غیرقانونی به گردشگران هشدار داد قبل از هماهنگی با تور های مسافرتی مجوز آنها را بررسی کنند.

به گزارش توریسم‌اینترنشنال، محمد ثابت اقلیدی با اشاره به در پیش‌رو بودن ایام تعطیلات نوروز گفت: به‌تمامی علاقه‌مندان به سفر توصیه می‌شود، قبل از خرید تورهای مسافرتی به بررسی و استعلام صلاحیت افراد از مراجع ذیصلاح و استفاده از آژانس‌های دارای مجوز اقدام کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: علاقه‌مندان به خرید تورهای مسافرتی به‌محض مشاهده آگهی و تبلیغات یک تور باید اسم، نشانی و مجوزهای آژانس مربوطه را بررسی کرده و با دفتر آن آژانس یا اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای احراز هویت و اهلیت آن تماس بگیرند و در صورت امکان، به‌صورت حضوری در دفتر آژانس نام‌نویسی کنند.

ثابت اقلیدی با بیان اینکه استفاده از این تورهای بی‌نام‌ونشان و غیر معتبر ممنوع است و در صورت بروز مشکل در اجرای تورها به هیچ فرد و مرجعی پاسخگو نیستند، افزود: دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری مجوز دار هزینه اجاره و مالیات می‌پردازند و همواره تحت رصد اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و سایر دستگاه‌های نظارتی هستند و مهم‌تر از این‌ها در قبال هر اتفاقی مسئول و پاسخگو هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: در حال حاضر بیش از ۳۵۰ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری مجوز دار در فارس و زیر نظر اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فعالیت می‌کنند و در هر آژانس برای سه تا چهار نفر مشاغلی از جمله مدیرعامل، مدیر فنی و فروشنده اشتغال ایجاد شده است اما آژانس‌های غیرمجاز بدون ضابطه به وجود آمده‌اند.

ثابت اقلیدی افزود: گردشگران می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اسامی دفاتر مجاز و عضو انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس به آدرس https://www.attaf.org مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *