س٫ اردیبهشت ۱۸ام, ۱۴۰۳

روایت “توریسم اینترنشنال” از دومین روزِ برگزاری هفدهمین نمایشگاه گردشگری تهران

هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، از روز ۲۳ بهمن ماه در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شده و قرار است تا روز ۲۶ بهمن ماه نیز ادامه داشته باشد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ در اینکه برگزاری رویداد نمایشگاه گردشگری امری مبارک و مفید است هیچ تردیدی نیست با این حال، مشاهدات و گفتگوهای میدانی خبرنگار توریسم اینترنشنال در محل برگزاری نمایشگاه گردشگری تهران، حامل ۴ نکته مهم بوده است. مسائلی که توجه به آن ها می تواند در هر چه بهتر برگزار شدنِ نمایشگاه گردشگری در سال های آینده ایفای نقش کند و مفید باشد.

اول اینکه یکی از نکاتی که اغلب فعالان حوزه گردشگری در غرفه های مختلف به آن اشاره داشته اند و در رابطه با آن تقاضای مساعدت مسوولان و نهادهای ذیربط را داشتند این بود که هزینه های مرتبط با اجاره غرفه ها بسیار بالاست. برخی به طور خاص به این نکته اشاره داشته اند که با توجه به شرایط اقتصادی جاری کشورمان این انتظار می رود که مسوولان برگزاری نمایشگاه گردشگری، همکاری و انعطاف بیشتری را در زمینه اجاره غرفه ها و تعرفه های این مساله نشان دهند.

دوم اینکه در محوطه نمایشگاه در مقایسه با سال گذشته شاهد حضور قابل توجه افرادی هستیم که اقدام به فروش کتاب می کنند و خبرنگار توریسم اینترنشنال به طور خاص به این مساله اشاره داشته که خودِ وی چندین مرتبه با مراجعه این افراد مواجه شده است. البته که این دوستان نیز زحمتکش هستند با این حال، فعالیت فشرده در محوطه نمایشگاه گردشگری تهران، با محوریت فروش کتاب به صورت سیار کمی عجیب است.

نکته سوم اینکه میزان گرمایش سالن های مختلف برگزاری نمایشگاه گردشگری تهران نیز به نحوی است که بسیاری را کلافه می کند. در حقیقت گرمای محیط به درستی تنظیم نیست و این مساله بازدیدکنندگان را اذیت می کند.

و در نهایت چهارم اینکه برخی بازدیدکنندگان نمایشگاه گردشگری تهران از نبودِ افرادی که پاسخگوی سوالات آن ها در مورد نمایشگاه باشند نیز گلایه داشتند. در عین حال، مردم این انتقاد را داشتند که حذف بخش صنایع دستی از نمایشگاه امسال تا حدی از کیفیت نمایشگاه و استقبال مردم از آن کاسته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *