د٫ اردیبهشت ۱۰ام, ۱۴۰۳

سرمایه‌گذاری بزرگ شهرداری قزوین در بخش گردشگری

معاون شهردار تبریز گفت: سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان و دعوت از سرمایه گذاران بخش خصوصی یک نیاز جدی برای تقویت گردشگری استان است.

به گزارش توریسم اینترنشنال، مهدی رجحانی یکشنبه شب در نشست مشترک با اعضای شورا و شهردار قزوین با بیان اینکه باید مسیر توسعه‌ای مبتنی بر شناخت برای شهر قزوین نشان داده شود اظهار کرد: اساس بر همکاری و همدلی است تا مسیر پیشرفت و توسعه شهر قزوین را رقم بزنیم.

وی ادامه داد: در سالهای اخیر در سطح شهر و استان قزوین زیرساختهای خوبی شکل گرفته اما پیشرفت و توسعه اقتصادی شهر قزوین بدون توجه به محور گردشگری ممکن نیست و این یک اصل است که در مدیریت ارشد استان هم پذیرفته شده است.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری قزوین خاطر نشان کرد: علرغم پیشینه تاریخی و فرهنگی شهر قزوین، به نظر می‌رسد این شهر در طول تاریخ روبه فراموشی است. با توجه به تحقیقات و اطلاعات به دست آمده سهم قزوین از پروژه‌های فاخر ملی ۱۴۰ قسمتی «ایران من» فقط یک برنامه بوده است یا اینکه سهم قزوین از ایران شناسی در شهر تهران چند بیلبورد آن هم در خیابان‌های فرعی است.

رجحانی یادآور شد: اقتصاد قزوین به گردشگری گره خورده است و گردشگری عرصه رقابت و نیازمند معرفی و تبلیغ است لذا باید دراین راستا برنامه ریزی و هزینه شود.

وی با اشاره به مطالعات و برنامه ریزی استراتژیک برندینگ گفت: باید قزوین را با روش‌های مدیریتی جدید به کشور و جهان بشناسانیم که در این خصوص با کانون ایران نوین وارد تفاهم شدیم و ارتباط گرفتیم تا بتوانیم بیشتر در این زمینه کار کنیم.

به گفته رجحانی، استفاده از ظرفیت فیلم و سریال، ساختن سریال کلاس الف مثل پایتخت برای قزوین، ساخت مسابقه پرمخاطب میدون با محوریت قزوین وکشاورزی، ساخت مسابقه خانه ما با محوریت قزوین و جاذبه‌های گردشگری با تفاهم نامه شبکه سه، ساخت مستند ایرانگردی تفاهم اولیه با آقای قارایی، ساخت مستند همسفر طی یکسال گذشته پیگیری شده و برخی از آنها نیز به مرحله اجرایی رسیده است.

وی با اشاره به اینکه باید شیب نمودار فراموشی قزوین را برعکس کنیم خاطر نشان کرد: ساخت مستندهای اختصاصی با شبکه سه، استفاده از ظرفیت بیلبوردهای شهری جاده‌ای و مذاکره با کانون ایران نوین در مسیر تهران قزوین از جمله اقداماتی است که در دستور کارقرار دارد اما برای اجرای آنها با چالش منابع مالی مواجه هستیم چرا که از محل منابع دولتی ردیفی نداشتیم.
وی از شورا و شهرداری قزوین خواست تا در برنامه ریزی کلان بودجه سه تا پنج درصد مبلغ بودجه سالیانه را در حوزه سرمایه گذاری گردشگری لحاظ کنند.

معاون عمرانی استاندار قزوین با اشاره به اینکه هزینه کردن در حوزه گردشگری سرمایه است خاطر نشان کرد: کافیست چند سال این بودجه را بگذاریم تا درآمد بر گرد. باید کاری کنیم که حجم سرمایه‌ها به شهر سرازیر شود و سرمایه گذار عطش حضور پیدا کند.

وی همچنین خواستار اجرای پروژه‌های هتل سازی و جذب سرمایه گذار دراین حوزه شد و گفت: باید تسهیلات ومشوق هایی را در این حوزه به سرمایه گذاران ارائه نمائیم و نگاه‌ها به این حوزه فقط کسب درآمد نباشد.

رجحانی همچنین در ادامه به بیان برخی پروژه‌های گردشگری در شهر قزوین اشاره کرئ وگفت: توسعه زیرساختهای گردشگری با ایجاد «میدان دارالشفایی» در محور گردشگری بین پیغمبریه و سعدالسلطنه، احیای بافت تاریخی، پیاده راه امام خمینی (ره) و عبید زاکانی، ایجاد بوستان در باغستان سنتی قزوین، تعیین تکلیف محله بلاغی، هادی آباد و سیاستهای رونق ساخت وساز شهری از جمله مهم‌ترین مواردی هستند که باید با همدلی و برگزاری نشستهای مشترک محقق شوند.

وی تاکیدکرد: ما آماده تعامل حول محورها هستیم تا یک اقدام جدی برای تحول جدی قزوین شکل گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *