ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳
سرو کهنسال ابرکوه یزد

سرو ابرکوه یزد ثبت جهانی می شود

معاون گردشگردی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگردی گفت : به زودی سرو کهنسال ابرکوه یزد در سازمان جهانی یونسکو ثبت جهانی می شود.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ علی اصغر شالبافیان در بازدید از این درخت کهنسال، از برگزاری جشنواره درختان دیر زیست ایران با محوریت سرو ابرکوه خبر داد و گفت: جهانی شدن سرو ابرکوه موجب رونق گردشگری در این شهرستان می‌شود.
شالبافیان همچنین درباره قلعه تاریخی ابرکوه افزود: با توجه به اینکه قلعه‌ها مالکان زیادی دارند بخشداری‌ها و فرمانداران این شهرستان مالکیت این مجموعه تاریخی را احصا کنند.
معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین گفت: باید برای جذب سرمایه گذار و فعالیت گردشگری در قلعه‌ها با کمک اداره میراث استان اقدام شود.
وی به مجموعه تاریخی گنبد عالی ابرکوه اشاره کرد افزود: این گنبد یکی از شاخص‌ترین بنا‌های تاریخی این شهرستان است که بیش از هزار سال قدمت دارد.
شالبافیان گفت: برگزاری جشنواره بین المللی هزاره گنبدعالی در دستور کار قرار دارد.
سرو ۴۵۰۰ ساله ابرکوه شانزدهم تیرماه ۱۳۸۷ به شماره سه به عنوان سومین اثر طبیعی ایران در فهرست آثار ملی ثبت شد؛ همچنین به عنوان یک اثر طبیعی در سال ۱۳۸۲ در شورای عالی حفاظت محیط زیست ثبت گردید.
تاکنون ۱۴۵ اثر تاریخی و طبیعی این شهرستان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده که از این تعداد ۱۲۹ اثر غیرمنقول و ۱۲ اثر ناملموس است.
مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفر ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد و در مسیر جاده اصلی یزد – شیراز قرار دارد و فاصله این شهر تا شیراز ۳۰۰ کیلومتر و تا اصفهان ۲۸۰ کیلومتر است.

بیشتر بخوانید:

برگزاری تور گردشگری ویژه خانواده‌های یزدی

سفری کشورهای خارجی در اماکن گردشگری مهریز یزد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *