ی٫ اردیبهشت ۱۶ام, ۱۴۰۳
کشور روسیه

صدور روادید گردشگری برای روس‌ها باید متوقف شود

کشورهای عضو اتحادیه اروپا که مرز مشترکی با روسیه دارند با استدلال وجود جنگ در این کشور خواستار توقف صدور روادید گردشگری برای شهروندان روس شدند.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛کایا کالاس نخست وزیر استونی امروز در توئیتر نوشت که دیدار از اروپا، امتیاز است نه حقوق بشر و اکنون زمان پایان دادن به ورود گردشگران روس فرارسیده است.

 سانا مارین همتای فنلاندی او نیز روز دوشنبه به سازمان رسانه ای فنلاند “وای ای ائی” گفت که درست نیست هنگامی که روسیه در حال تجاوزگری و تهاجم وحشیانه در اروپاست، روس ها بتوانند به زندگی عادی، دیدار از اروپا و گردشگری ادامه دهند.

با اینکه استونی و فنلاند در پی آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) ارتباط هوایی خود را با روسیه قطع کرده اند، اما شهروندانش هنوز می توانند از مرز زمینی به این کشورها سفر کرده و سپس با هواپیما به دیگر مقاصد اروپایی بروند.

انه ای فنلاند چند روز پیش اعلان کرد که شرکت های گردشگری روسیه به شهروندان این کشور بسته های سفر زمینی با خوردو از سن پترزبورگ به فرودگاه های هلسینکی و لاپینرانتا در فنلاند را پیشنهاد کرده اند که با چند مقصد گردشگری اروپایی ارتباط مستقیم دارد. سن پترزبورگ به عنوان دومین شهر بزرگ روسیه در فاصله ۳۰۰ کیلومتری پایتخت فنلاند قرار دارد.

روادیدهای فنلاند در بیشتر مقاصد گردشگری اروپا معروف به منطقه شنگن اعتبار دارد که شامل ۲۶ کشور (۲۲ کشور عضو اتحادیه اروپا به همراه ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ و سوئیس) می شود و مسافران و کالاها بدون بازرسی های مرزی و گمرکی میان این کشورها انتقال داده می شوند.

برخی از کشورهای عضو اتحادیه ا روپا مانند لتونی به دلیل ادامه جنگ، از همین ماه، صدور روادید برای روس ها را متوقف کرده اند.

قرار است این موضوع در نشست غیررسمی ۳۱ اوت (۹ شهریور ماه) وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا بررسی شود.

هلسینکی و مسکو در دوره همه گیری ویروس کرونا، با بستن ناگهانی مرز مشترک، از ورود نزدیک به ۲ میلیون گردشگر روسیه به فنلاند جلوگیری کردند که سالانه اقتصاد این کشور را تقویت می کردند.

فنلاند یک هزار و ۳۴۰ کیلومتر مرز مشترک به همراه چند گذرگاه با خاک روسیه دارد که از طولانی ترین مرزهای خارجی اتحادیه اروپا به شمار می رود.

بیشتر بخوانید:

برگزاری تور آشناسازی ویژه فعالان گردشگری روسیه

توسعه همکاری های ایران و روسیه در حوزه گردشگری سلامت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *