پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳
طاق بستان

طاق بستان و بیستون در صدر پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری غرب کشور

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه گفت: طاقبستان و بیستون در صدر پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری غرب کشور قرار دارند.

به گزارش توریسم اینترنشنال،داریوش فرمانی اظهار کرد: استان‌های غرب کشور در کنار جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی خود دارای آثار با قدمت تاریخی بسیاری نیز است که هر ساله مورد استقبال جمعیت قابل توجهی از مردم سراسر کشور قرار می‌گیرد.

وی به آمار مقایسه‌ای ۱۰ پایگاه و مجموعه تاریخی پربازدید در غرب کشور طی ایام نوروز اشاره کرد و افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده آمار بازدیدهای نوروزی از مجموعه‌های تاریخی غرب کشور شامل استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، همدان، کرمانشاه و ایلام مورد توجه قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه تصریح کرد: آمار رسمی بازدیدهای صورت گرفته در ایام سفرهای نوروزی تنها شامل بازدید از پایگاه‌های جهانی، ملی و مجموعه‌های تاریخی که به صورت خرید بلیط است می‌شود و بر همین اساس «طاقبستان» استان کرمانشاه در صدر پربازدیدترین‌های نوروز سال ۱۴۰۲ قرار گرفت.

فرمانی عنوان کرد: از تاریخ ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۱ تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ تعداد ۹۵ هزار و ۵۱۹ گردشگر از پایگاه ملی طاقبستان بازدید کرده که در مقایسه با دیگر پایگاه‌ها و مکان‌های تاریخی این مجموعه بالاترین آمار را کسب کرده و در صدر جاذبه‌های پر بازدیدهای غرب کشور قرار گرفته است.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوعی که در محوطه تاریخی طاقبستان کرمانشاه، خاطرنشان کرد: در طول ایام نوروز در مجموعه تاریخی طاقبستان برنامه‌های شاهنامه خوانی، تنبورنوازی، دف نوازی، جشنواره اقوام، برنامه‌های ویژه کودکان و برنامه‌های ویژه ماه رمضان تدارک دیده شد که مورد استقبال گردشگران نیز رو به رو بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه ادامه داد: در رتبه و جایگاه دوم پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری و تاریخی غرب کشور پایگاه جهانی «بیستون» در جایگاه دوم قرار گرفت که در این مجموعه ۱۵ اثر نیز به ثبت جهانی رسیده است.

فرمانی با تاکید بر اینکه پایگاه جهانی بیستون یکی از مهم‌ترین و مشهورترین اسناد تاریخ جهان و ‌مهم‌ترین ‌متن ‌تاریخی ‌در ‌دوره‌ی ‌هخامنشیان ‌است، گفت: بر اساس آخرین آمار ۴۴ هزار و ۵۹۴ گردشگر از این مجموعه تاریخی و جهانی بازدید کرده‌اند.

وی در پایان به برنامه‌های نوروزی در مجموعه جهانی بیستون اشاره کرد و ادامه داد: در این مجموعه نیز امسال برای اولین بار شاهد برگزاری برنامه‌های متنوعی شامل پاراگلایدر، صخره نوردی، پرواز بالن، اجرای کنسرت تنبورنوازی و توسط بخش خصوصی بودیم.

بیشتر بخوانید:

حضور بی سابقه گردشگران در کرمانشاه

کمبود اقامتگاه‌های بوم گردی کرمانشاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *