د٫ اردیبهشت ۱۰ام, ۱۴۰۳

ظرفیت های بازار صنایع دستی فلک‌الافلاک توسعه خواهد یافت

رئیس اداره گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اعلام کرد به منظور رونق صنایع‌دستی استان بازار صنایع‌دستی مجموعه تاریخی “فلک‌الافلاک” توسعه خواهد یافت.

به گزارش توریسم‌اینترنشنال، عباس حمزه‌ای در نشست مشترک با غرفه‌داران محوطه تاریخی قلعه «فلک‌الافلاک»، اظهار داشت: محوطه تاریخی قلعه «فلک‌الافلاک» به‌عنوان یکی از مکان‌های تاریخی مهم و پربازدید استان از اهمیت بالایی برخوردار است و ازاین‌رو بازارچه صنایع‌دستی این محوطه نیز از رونق خوبی بهره‌مند شده است.

وی با اشاره به اهمیت صنایع‌دستی در توسعه اقتصاد گردشگری استان، اظهار کرد: با ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی می‌توان، در کنار توسعه گردشگری، اقتصاد صنایع‌دستی را نیز توسعه داد.

معاون اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده و با کمک غرفه‌داران می‌توان زمینه توسعه و بهبود این بازارچه و افزایش فروش آنها را عملیاتی کرد.

حمزه‌ای، گفت: این نشست مشترک باهدف ارائه دستورالعمل‌ها و برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات کمی و کیفی غرفه‌ها برگزار شده تا با کمک این عزیزان برای توسعه اشتغال و بهبود وضعیت اقتصادی آنها از محل تبلیغات و فروش محصولات صنایع‌دستی اقدام شود.

در ادامه نیز غرفه‌داران، ضمن بیان مشکلات به ارائه پیشنهادها برای ایجاد روند روبه‌رشد در این مجموعه کردند.

در این جلسه غرفه‌داران، با تشکر از اقدامات صورت‌گرفته در این مجموعه، خواستار ارائه خدمات و تبلیغات بیشتر باتوجه‌به ایام باقیمانده سال و شروع سفرهای نوروزی شدند.

این بازارچه در محل مجموعه تاریخی فرهنگی قلعه «فلک‌الافلاک» با تعداد ۲۸ غرفه در تمام ایام سال در حال خدمات‌رسانی و فروش تولیدات محصولات تولیدی فعالان صنایع‌دستی استان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *