ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

عضو شورای شهر طرقبه و معاون سرمایه گذاری منطقه گردشگری چالیدره در گفتگوی اختصاصی با “توریسم اینترنشنال”؛ طرقبه میزبان برگزاری جشن نوروزگاه با حضور کشورهای حوزه فرهنگی “نوروز” خواهد بود

عضو شورای شهر طرقبه و معون سرمایه گذاری منطقه تفریحی چالیدره در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری-تحلیلی “توریسم اینترنشنال” از برگزاری جشن نوروزگاه در شهرستان طرقبه و منطقه گردشگری چالیدره، با حضور شماری از کشورهای حوزه فرهنگی “نوروز” در جریان نوروز سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ “سید احمد پورموسوی” عضو شورای شهر طرقبه (واقع در استان خراسان ‌رضوی) و معاونت سرمایه گذاری منطقه تفریحی-گردشگری “چالیدره” در پاسخ به خبرنگار توریسم اینترنشنال در مورد اهم برنامه‌های نوروزی شهرستان طرقبه و منطقه گردشگری چالیدره در نوروز ۱۴۰۱ گفت: «ما با توجه به پیش بینی هایی که داشته ایم و برآوردهایی که اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی به ما ارائه کرده، انتظار داریم که سالی پررونق رادر حوزه گردشگری تحربه کنیم و در پیش داشته باشیم. البته که امید داریم شرایطِ مرتبط با شیوع ویروس کرونا نیز در کشورمان بهبود یابد و هموطنانمان جدای از اینکه از طبیعت و مراکز تفریحی استفاده می کنند، پروتکل های بهداشتی را نیز به بهترین نحو رعایت کنند تا همه از یک عید شاد و مفرح لذت ببریم.»

احمد پور موسوی افزود: «در بحث استقبال از بهار و عید نوروز نیز، ما جدای از اینکه در سطح شهر طرقبه، گل‌آرایی و نصب اِلمان های نوروزی و تزیینات شهری و به طور کلی زیباسازی وضعیت بصری شهر را خواهیم داشت، به طور خاص، برنامه‌ریزی های ویژه ای را جهت برگزاری “جشن نوروزگاه” در شهر طرقبه داریم و در این رابطه با کمک نهادهای مسوول دیگر، هماهنگی هایی را نیز با دیگر کشورهای فارسی زبانِ منطقه که نوروز را پاس می دارند، داشته‌ایم. مراسم نوروزگاه در طرقبه از دوم فروردین ماه به طور رسمی آغاز خواهد شد. باید توجه داشت که ۱۱ کشور عضو “نوروزگاه” هستند(در واقع ثبت معنویِ رویداد نوروز را انجام داده اند) و در این میان، ۵ الی ۶ کشور به صورت جدی برنامه ریزی هایی را دارند تا به صورت مشترک با ایران، رویداد نوروز را پاس بدارند که از جمله آن ها می تواند به تاجیکستان، افغانستان، و ازبکستان اشاره کرد. از این رو، انشالله ما از دوم فرودین ماه جشن نوروزگاه را در شهر طرقبه و در مجموعه گردشگری چالیدره خواهیم داشت و در این راستا هماهنگی های دیپلماتیک نیز انجام شده و تاییدیه های لازم هم اخذ شده اند. جدای از این ها، ۵ مورد از اقوام ایرانی از جمله خودِ خراسان، کردستان، لرستان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری، در مراسم و رویداد نوروزگاهِ ما حضور دارند و به صورت آیینی، آداب و رسومی را که در ایام نوروز در قالب فرهنگ و سنت های خود دارند، در مجموعه گردشگری چالیدره، در معرض دید عموم قرار خواهند داد.»

*نمایی از منطقه گردشگری چالیدره مشهد

عضو شورای شهر طرقبه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «ما با توجه به اینکه عید امسال مزین است به ولادت حضرت ولیعصر(عج)، ما عیدِ خود را از ۲۷ اسفندماه آغاز می کنیم و برنامه های نوروزی را نیز از همین تاریخ شروع خواهیم کرد».

سید احمد پورموسوی در پاسخ به سوال خبرنگار توریسم اینترنشنال مبنی بر اینکه پیش بینی وی از وضعیت گردشگری شهرستان طرقبه و منطقه گردشگری چالیدره در نوروز ۱۴۰۱ چیست؟ گفت: «بر طبق آمارها و تحلیل های رسمی که درمدت اخیر به دست من رسیده، تقریبا زمستان بسیار خوبی را از حیث گردشگری در منطقه طرقبه داشته‌ایم. از این رو، پیش بینی من هم این است که عید شلوغ و پر جنب و جوشی را انشالله در نوروز سال ۱۴۰۱ نیز خواهیم داشت. در این راستا، بر اساس برخی آمارهای غیررسمی و برآوردهایی که در مورد آینده ارائه می شود(از سوی برخی نهادهای ذی ربط در استان خراسان رضوی و به طورخاص منطقه طرقبه)، اینطور پیش بینی شده که حدودا ۸ تا ۱۰ میلیون مسافر را در نوروز سال ۱۴۰۱ در استان خراسان رضوی شاهد باشیم. که این مساله به طور خاص با توجه به نزدیکیِ منطقه طرقبه به مشهد مقدس، حاکی از آن است که احتمالا شهر طرقبه و جاذبه های گردشگری این شهر نظیر منطقه گردشگری چالیدره نیز میزبانِ مسافران نوروزی قابل توجهی خواهند بود. بر اساس آمارهایی که در سال های اخیر داشته ایم، قریب به ۷۰ درصد از مسافران مشهد مقدس، به دلیل جاذبه‌های منطقه طرقبه و شاندیز و نزدیکی آن ها به مشهد، از این شهرها نیز بازدید می کنند. از این رو، من هم پیش بینی می کنم که میزبان خِیلی از مسافران نوروزی باشیم. البته که بهبودِ نسبی وضعیت کرونا در کشور هم می تواند در این رابطه مزید بر علت باشد و شرایط مناسبی را برای گردشگریِ منطقه طرقبه ایجاد کند. دراین راستا، اقدامات لازم از حیث تضمین رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح شهر طرقبه و منطقه گردشگری چالیدره نیز از سوی دستگاه‌های ذی ربط انجام خواهد شد تا مطمئن شویم که مسافرانِ عزیز نوروزی تا جای ممکن از خطرات پاندمی کرونا در امان خواهند بود و آسیبی را از این بابت متحمل نمی شوند.»

 

 

برای مطالعه بیشتر رجوع شود به:

عضو شورای شهر طرقبه و معاون سرمایه گذاری منطقه تفریحی چالیدره در گفتگوی اختصاصی با “توریسم اینترنشنال”؛ سالانه میزبان ۶۰ میلیون گردشگر داخلی و خارجی هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *