ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

فیلمِ ضدمرگ/Death Proof؛ تجربه وحشت با تارانتینو

ژانر وحشت همواره یکی از ژانرهای محبوب در عالم سینما بوده که البته طیف های خاصی به آن علاقه فراوان نشان داده و می دهند. از این رو، فیلم “ضدمرگ/Death Proof” ساخته کارگردان سرشناس آمریکایی کوئینتین تارانتینو نیز یکی از فیلم هایی است که طرفداران ژانر وحشت به آن علاقه زیادی دارند. همراه با توریسم اینترنشنال باشید تا با این ساخته تارانتینو(ساخته شده در سال ۲۰۰۷) بیشتر آشنا شوید.

کارگردان  کوئنتین تارانتینو
بازیگران  کوئنتین تارانتینو، کرت راسل، رزاریو داوسون ، مری الیزابت وینستد، زویی بل
سال انتشار ۲۰۰۷
امتیاز IMDb ۷

یک بدلکار سینما به نام مایک با ماشین قدیمی تقویت شده، خوفناک و خفن­ش، آنچنان به ماشین قربانیانش می­‌کوبد که دیگر چیزی جز تکه­‌ خرده‌های گوشت قربانیانش از آنها باقی نمی­‌ماند. این ایده­‌ای جذاب و در اصل تارانتینویی است که باید در طول فیلم، هیجان درون آن را درک و تماشا کنید. فیلم درباره‌ی یک راننده‌ و بدلکار حرفه‌ای با بازی کرت راسل است که به دختران از همه جا بی‌خبر سواری‌های مرگباری می‌دهد که به قیمت جانشان تمام می‌شود. ماجرا از جایی برای بدلکار ضدضربه‌ی ما خطرناک می‌شود که او گیر دختران سرسختی می‌افتد که به این سادگی‌ها دم به تله نمی‌دهند؛ گروهی که رهبرشان زویی بل (بدلکار اوما ترومن در «بیل را بکش») است که نقش خودش را در فیلم بازی می‌کند.

ضدمرگ شاید بهترین فیلمی باشد که می‌توانید میل بی‌حد‌و‌مرز تارانتینو به ادای دین و بازیافت عناصر فیلم‌های خشونت‌بار و کم‌خرجی که در شکل‌دهی سلیقه‌اش نقش داشته‌اند را دید. حال‌و‌هوای این اثر مثل این می‌ماند که به تعدادی از سینما دوستان بودجه درست‌و‌حسابی و یک سناریوی آتشین بدهید و از آنها بخواهید تا ظرف چند هفته یک اثر اکشن با عنصر تعلیق و درون‌مایه وحشت اسلشر(فیلم های به شدت هیجانی)بسازند. بنابراین، این اثر نیز یکی گزینه‌های شاخص لیست بهترین فیلم های اسلشر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *