پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳
توریسم اینترنشنال گردشگری کشاورزی قزوین

مجوز گردشگری کشاورزی برای هشت طرح تولیدی در قزوین

به گفته رئیس گروه محیط زیست و سلامت غذا سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اقدامات لازم جهت صدور مجوز گردشگری کشاورزی برای هشت طرح تولیدی در قزوین صورت گرفته است.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ محمدحسین مصلحی با اعلام این خبر افزود: این طرح‌ها در مساحت ۴۱ هکتار شامل گلخانه، دامپروری، پرورش ماهی، باغ زیتون و میوه در شهرستان‌های قزوین و آبیک است.

رئیس گروه محیط زیست و سلامت غذا سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: از این تعداد طرح‌های کشاورزی سه طرح گلخانه، دامپروری و پرورش ماهی موفق به گرفتن مجوز شده و مابقی طرح‌ها در حال سپری کردن روند اداری است.

وی در ادامه بر اهمیت توسعه گردشگری کشاورزی تاکید کرد و گفت: گردشگری کشاورزی فرصتی ایجاد می کند تا علاوه بر توسعه روستاها در حوزه تولیدات بخش کشاورزی یک فضای تفریحی سالم و آموزنده برای گردشگران داخلی و خارجی فراهم شود.

این مسئول سپس به برگزاری دوره‌های آموزشی گردشگری کشاورزی اشاره کرد و گفت: قزوین دومین استان کشور است که به برگزاری دوره آموزشی کشاورزی گردشگری اقدام کرده و در این راستا از ظرفیت مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی، اساتید دانشگاه و فعالان بخش کشاورزی بهره برده است.

به گفته مصلحی، قزوین استان پیشرو در گردشگری کشاورزی است که برای تحقق این مهم از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:

صدور مجوز فعالیت فروشگاه‌های صنایع‌دستی در قزوین

برگزاری دوره های توانمندسازی دو رشته سفالگری و چرم در قزوین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *