ج٫ اردیبهشت ۱۴ام, ۱۴۰۳

مجوز ۲ طرح گردشگری در نهاوند صادر شد

رئیس اداره گردشگری و میراث فرهنگی نهاوند گفت:در روز های اخیر به منظور رونق گردشگری و اشتغال‌زایی مجوز اجرای ۲ طرح بزرگ گردشگری را صادر کردیم.

به گزارش توریسم اینترنشنال،روز شنبه اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نهاوند، محمد احمدی اظهار داشت: احداث این ۲ طرح مهم گردشگری برای بیش از ۵۰ نفر شغل مستقیم ایجاد می شود.

وی ادامه داد: همچنین پیش تر مجوز احداث یک هتل، ۲ مجتمع گردشگری، یک اقامتگاه بوم‌گردی، دو سفره سنتی، یک رستوران بین راهی و یک پروانه بهره‌برداری دفتر خدمات مسافرتی صادر شده است.

طرح گردشگری سراب کنگاور کهنه نهاوند بررسی می‌شود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نهاوند با بیان اینکه مطالعه طرح گردشگری سراب کنگاور کهنه در حال انجام است افزود: طرح زیرساخت سراب فارسیان نیز با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان در دست بررسی است.

احمدی اضافه کرد: در سه ماهه اول سال‌جاری ۱۲۰ پروانه تولید انفرادی، کارگاهی و کارت شناسایی صادر شده و آموزش ۱۰۰ نفر در پنج نقطه شهرستان به ویژه در مناطق محروم در رشته‌های گلیم بافی، مروار بافی و سفال به صورت رایگان در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه برای ۵۰ نفر در زمینه مشاغل خانگی پرونده تشکیل شده است اظهار داشت: مرمت کاروانسرای سعادت، مرمت موزه حمام حاج آقا تراب و سامان‌دهی خانه شهید قدوسی به زودی آغاز می‌شود.

موقعیت ویژه جغرافیایی نهاوند به لحاظ آب و هوا و کوه‌های مرتفع باعث بارش‌های به نسبت مناسبی در سطح شهرستان شده است به گونه‌ای که این شهرستان به عنوان سرچشمه اصلی بزرگترین رود کشور یعنی کرخه است و به واسطه آب فراوان به شهر سراب‌ها معروف شده است.

وجود دهها سراب و صدها چشمه‌ها باعث بوجود آمدن خاک حاصلخیز، پوشش گیاهی و مراتع مرغوب و در نتیجه زیبایی چهره جغرافیایی این شهرستان شده و به کشاورزی آن رونق داده است که وجود عوامل فوق علاوه بر ایجاد فضای خاص جغرافیایی توانسته است برجاذبه‌های طبیعی گردشگری این شهر نیز بیافزاید.

فرماندار نهاوند در این باره گفت: این شهرستان با برخورداری از جاذبه‌های فراوان گردشگری طبیعی و تاریخی و غنای فرهنگی مردم این خطه و آداب و رسوم پیشینیان و مردمانی خونگرم و میهمان‌نواز، میزبانی شایسته از مسافران نوروزی دارد.

ضرغام احمدوند با بیان اینکه نهاوند در حوزه گردشگری یکی از شهرستان های سرآمد در استان همدان است، گفت: انتظار ما از مسوولان دستگاه های اجرایی این است که همه توان خود را در این ایام نوروز بکار بگیرند تا میزبان شایسته ای از مسافران باشیم.

فرماندار نهاوند ادامه داد: یکی از شاخصه های مهم در توسعه نهاوند موضوع گردشگری است و امسال ارائه خدمات لازم در سراب های نهاوند، خانه های بوم گردی، سفره خانه ها و مکان های توریستی نهاوند در نظر گرفته شده است.

داشتن حدود ۵۶۵ هکتار جنگل طبیعی و دست کاشت و باغ‌های نهاوند علاوه بر اینکه همواره موجب انس و الفت شهروندان با طبیعت است و برای افراد غیر بومی نیز زیباترین جاذبه‌ها را داشته‌. این گستره سبز از حاشیه شهر تا ورای رودخانه گاماسیاب امتداد دارد وقرن هاست که موجب لطافت هوا و محیط زیست و همچنین زمینه ساز فعالیت‌های اقتصادی اقشار متوسط نهاوند است.

شهرستان نهاوند با دارا بودن جمعیتی بالغ بر ۱۹۰ هزار نفر در ۱۰۵ کیلومتری جنوب استان همدان قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *