ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

مراکز گردشگری خراسان رضوی ملزم به داشتن نام های ایرانی هستند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از ممنوعیت نامگذاری مراکز گردشگری این استان با اسامی غیرایرانی خبر داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: طبق قانون و از نظر شورای پاسداشت زبان فارسی، استفاده از زبان انگلیسی بر روی تابلوهای معرف مراکز گردشگری در صورتی که نسبت ۷۰ به ۳۰ زبان فارسی به زبان انگلیسی در آن رعایت شود، منعی ندارد.

محمد حسین زاده امروز در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی که با موضوع مشکلات مراکز گردشگری مشهد در استفاده نکردن از زبان فارسی در تابلوهای معرفشان وجود داشت، افزود: البته باید در این بخش پاسداشت زبان فارسی و تلاش برای حفظ آن مدنظر همگان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون فقط سه کشور ایران و افغانستان و تاجیکستان در دنیا به زبان فارسی صحبت می کنند، گفت: در تاجیکستان به زبان فارسی صحبت می شود اما نوشتن آن فارسی نیست، افغانستان نیز تلاش دارد زبان پشتو را زبان رسمی خود قرار دهد، فقط ایران می

ماند که تمام و کمال به زبان فارسی پایبند است.

 

حسین زاده تاکید کرد: استفاده از کلمات بیگانه و نامگذاری یک مرکز گردشگری به اسامی غیرایرانی، کاملا غیرقانونی است.

 

نماینده جامعه هتلداران خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: هتل ها در سال جاری هیچ افزایش تعرفه ای نداشته اند و برای جذب زائر در راستای سیاست های استان، خدمات خود را با ۳۰ تا ۴۰ درصد تخفیف ارایه داده اند.

 

اشتریان افزود: هزینه هایی که از سمت شهرداری بابت تابلوهای معرف به هتل ها تحمیل می شود، فقط هزینه سربار برای هتل ها است که در نهایت هزینه های اقامت برای زائر را افزایش می دهد و این موضوع با سیاست افزایش زائر و گردشگر در تضاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *