ش٫ اردیبهشت ۲۹ام, ۱۴۰۳

معرفی فیلم پری دریایی کوچولو/The Little Mermaid 2023

فیلم”پری دریایی کوچولو” یکی از موفق‌ترین فیلم های فانتزی ۲۰۲۳ به کارگردانی راب مارشال است که افراد سرشناسی مانند هلی بیلی خواننده مشهور آمریکایی در آن ایفای نقش کردند.

 

داستان فیلم درباره یک پری دریایی به نام پرنسس آریل است که نزد یک جادوگر می‌رود تا در ازای از دست دادن صدای زیبایش ظاهری شبیه به انسان پیدا کند تا بتواند جهان ناشناخته بالای آب را کشف کند.

برنامه‌های بازسازی فیلم پری دریایی کوچولو از سال ۱۹۸۹ در مهٔ ۲۰۱۶ تأیید شد. دیزنی در دسامبر ۲۰۱۷ اعلام کرد که مارشال برای کارگردانی قرارداد امضا کرده‌است. بسیاری از بازیگران اصلی در ژوئن تا نوامبر ۲۰۱۹ قرارداد امضا کردند. فیلم‌برداری عمدتاً در استودیوهای پاین‌وود در انگلستان از ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۱ انجام شد. راب مارشال، جان دلوکا، مارک پلت و لین-منوئل میرندا تهیه‌کنندگی آن را برعهده دارند، که آخری به عنوان ترانه‌سرا آهنگ‌های جدیدی را برای بازسازی نوشت. آلن منکن به عنوان آهنگساز موسیقی و آهنگ‌ها برای این فیلم بازگشت.

پری دریایی کوچولو ۸ مهٔ ۲۰۲۳ در تئاتر دالبی به نمایش درآمد و در ۲۶ مه در ایالات متحده اکران شد. این فیلم نقدهای متفاوتی از طرف منتقدان دریافت کرد که نقش‌آفرینی بازیگران و موسیقی را ستایش کردند، اما جلوه‌های ویژه و طراحی شخصیت‌ها مورد انتقاد قرار گرفت. این فیلم بیش از ۵۵۴ میلیون دلار در جهان فروش داشته و به هشتمین فیلم پرفروش ۲۰۲۳ تبدیل شده‌است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *