ش٫ اردیبهشت ۱۵ام, ۱۴۰۳
روز ملی آستارا

نامگذاری ۱۵ شهریور به عنوان روز ملی آستارا

در تفاهمنامه ای که میان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان و شهرداری آستارا امضا شد ۱۵ شهریور به عنوار روز ملی آستارا نامگذاری  گردید.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ فرماندار آستارا گفت: این تفاهم نامه با هدف گسترش همکاری‌های مشترک برای حفظ میراث فرهنگی شهرستان آستارا، بین این اداره کل و شهرداری آستارا به امضاء رسید.

عنایت رضایی پور با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری و اقتصادی آستارا گفت: ساماندهی و رفع مشکلات موجود در این شهرستان نیازمند توجه همه جانبه و همکاری بین بخشی است.

وی ضمن تشریح اهداف اجرای طرح «ثبت روز آستارا در تقویم فرهنگی» گفت: این تفاهم نامه شامل مواردی نظیر ترویج و احیاء آیین‌ها، آداب و رسوم بومی و محلی، ایجاد پایگاه و شبکه ارتباطی میان موسسات، مجامع و محافل علمی و پژوهشی، برگزاری رویداد‌های متنوع علمی و فرهنگی و هنری، برگزاری مراسم رونمایی از آثار ثبت ملی شهرستان آستارا اعم از میراث ناملموس، طبیعی و تاریخی – فرهنگی و برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و سوغات شهرستان آستارا و همچنین برگزاری مراسم آیینی از آداب و رسوم اصیل آستارایی می‌شود.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه توجه به ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی آستارا همواره یکی از اولویت‌های جدی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان است، تصریح کرد: یکی از اهداف اصلی ما در تعیین روز ملی آستارا این است که بتوانیم نگاه‌های ملی را متوجه ظرفیت‌های این شهر کنیم و جایگاه و اهمیت آستارا را بیش از گذشته برای توسعه بخش اقتصادی و جذب گردشگر معرفی نماییم.

غلام رضا مرحبا با بیان اینکه همراهی و مشارکت شهرداری آستارا و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان می‌تواند کمک بزرگی به حوزه گردشگری این شهر کند، گفت: شهرستان مرزی بندر آستارا شمالی‌ترین شهر استان گیلان و مرز بین ایران و جمهوری آذربایجان است.

این شهر علاوه بر تاریخ و فرهنگ غنی در کشور ، از لحاظ اقتصادی و سیاسی نیز موقعیت استراتژیکی دارد.

بیشتر بخوانید:

کشف ۵ گورستان تاریخی در آستارا

“عروسک وَیو” آستارا در فهرست آثار ناملموس کشور ثبت شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *