ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳
 بزرگ‌ترین تابلوی نقاشی

نقاش ایرانی، بزرگ ترین نقاشی جهان را کشید

 بزرگ‌ترین تابلوی نقاشی جهان در رکوردهای جهانی گینس هم به ثبت رسید.

به گزارش توریسم اینترنشنال،زمانی که روز هفتم دسامبر زمین فوتبال دانشگاه قطر با یک بوم هنری عظیم ‍پوشانده شد، بزرگ‌ترین تابلوی نقاشی جهان در رکوردهای جهانی گینس هم به ثبت رسید. ۹ هزار و ۶۵۲ مترمربع از زمین فوتبال با نقاشی «داستان توپ» اثر هنرمند ایرانی، عماد صالحی پوشانده شد. دارنده قبلی رکورد جهانی گینس برای بزرگ‌ترین بوم هنری، نقاشی ساشا جافری با اندازه ۱۵۹۵.۷۶ مترمربع بود.

این اثر در مراسمی که توسط وزارت فرهنگ قطر برگزار شده بود، رونمایی شد. شادی گاد، یکی از مقامات رکوردهای جهانی گینس در این مراسم اعلام کرد که عماد صالحی رکورد ۹ هزار و ۶۵۲ مترمربع را به دست آورده است. بنابراین این اندازه، شش برابر رکورد قبلی است و «این یک رکورد کاملا چشمگیر است.»

او ادامه داد: «امروز من اینجا هستم تا رکورد بزرگ‌ترین بوم هنری جهان را اعلام کنم. بدیهی است که این بزرگ‌ترین بوم هنری در جهان است…این اثر جدید، رکورد قبلی را شکسته است. رکورد قبلی در اندازه ۱۵۹۵.۷۶ مترمربع بود. حالا عماد صالحی با ثبت اندازه ۹۶۵۲ مترمربع، رکوردی جدید به ثبت رسانده است.»

AP Photo

موضوع این اثر هنری «تو‍پ» است. این اثر خاطرات تاریخی جام‌های جهانی فوتبال قبلی، کشورهای میزبان، برندگان، بهترین بازیکنان و گلزنان هر دوره را به تصویر می‌کشد. پنج ماه طول کشید تا آقای صالحی بتواند تابلوی خود را خلق کند، او به طور متوسط روزی ۱۴ تا ۱۸ ساعت روی آن کار کرده است. این هنرمند ایرانی گفت: «می‌دانید، این ایده در مورد تاریخ است که توپ تا قطر ۲۰۲۲ چه تغییراتی کرده است.»

آقای صالحی در گفتگو با گلف تایمز گفت: «کل این ایده داستان توپ، تاریخچه جام جهانی است. وقتی نقاشی را نگاه می‌کنید، می‌توانید تاریخ فوتبال را در آن ببینید. من بیش از ۱۰ هزار شکل روی کل بوم کشیده‌ام.» او برای تکمیل این اثر هنری بیش از ۳ هزار لیتر رنگ و ۱۵۰ قلم‌مو استفاده کرده است.

قطر در حال حاضر میزبان جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ است. این دوره از مسابقات روز یکشنبه ۱۸ دسامبر به ‍پایان می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

اهدای ۱۰ تابلوی نقاشی “استاد حسین بهزاد” به وزارت میراث فرهنگی

رونمایی از قدیمی‌ترین پرده درویشی عاشورا در کاخ گلستان

پسری که رکورددار قدبلندترین نوجوان جهان است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *