ش٫ اردیبهشت ۱۵ام, ۱۴۰۳

هزینه جهانگردی را از کجا تامین کنیم؟

در دنیای امروز ما میلیاردها مکان توریستی و طبیعت بکر دست نخورده وجود دارد که برای دیدن همه آنها باید چندین سال وقت صرف کنیم.خیلی از افراد هستند که دوست دارند مانند جهانگرد های مشهور تاریخ مثل مارکو‌پلو همه دنیا را ببینند،اما یک تفکر غلط در این بین وجود دارد و آن این است که آنها فکر می‌کنند که باید برای جهانگرد شدن ثروت هنگفتی داشت؛درحالی که اینطور نیست و شما میتوانید با استفاده از مشاغلی که در ادامه به شما معرفی میکنیم به راحتی خرج سفر های خود را در بیاورید.

۱. بلاگر گردشگری

بلاگری شغل پردرآمدی است اما شاید چند سالی زمان ببرد تا در آن به موفقیت خوبی برسید. با این حال یکی از شغل‌های پرسفر در دنیا همین بلاگری گردشگری است. این دسته از بلاگرها سفر می‌روند و از راه تبلیغات و کارهای دیگری درآمدزایی می‌کنند.

برای این شغل لازم نیست حتما از همان اول راه به سفرهای پرهزینه و خارجی بروید. می‌توانید کارتان را با سفرهای کم‌خرج و نزدیک شروع کنید. خلاقیت و شکل فعالیت‌هایتان در این کار بسیار اهمیت دارد.

پس اگر دلتان می‌خواهد بلاگر گردشگری بشوید، بهتر است از همین امروز و در کنار هر شغل دیگری که دارید آن را شروع کنید و جلو بروید.

بلاگر گردشگری

۲. مهماندار و خلبان هواپیما

مهمانداری و خلبانی در بین شغل‌های پرسفر از همه معروف‌تر هستند. سفر رفتن اصلی‌ترین ویژگی این دو شغل است. آن‌ها گاهی در بین شیفت‌هایی که دارند فرصت می‌کنند تا گشتی در آن شهری که سفر کرده‌اند بزنند. گاهی هم اینقدر برنامه‌ کاریشان پر است که فقط فرودگاه را می‌بینند. اما همان زمان کوتاهی که می‌توانند به گشتن و تفریح در شهرهای دنیا اختصاص بدهند، ارزش این سختی‌ها را دارد.

ساعت‌های کاری غیرمعمول هم یکی دیگر از سختی‌های مهمانداری و خلبانی است. بنابراین موقع انتخاب این شغل‌ها بهتر است سختی‌هایشان را هم بشناسید. با این حال برای مهماندار شدن نیازی به مدرک دانشگاهی ندارید و کافی است در دوره‌های تخصصی خود شرکت‌های هواپیمایی شرکت کنید.

سفر خلبانی و مهمانداری


۳. عکاس فریلنسر، یکی از باحال‌ترین شغل‌های جهانگردی

این شغل در نگاه اول رویایی به نظر می‌رسد و انگار آدم را خیلی آزاد به جهانگردی نزدیک می‌کند. اما عکاس‌های ایرانی زیادی همین الان از این راه کسب درآمد می‌کنند. بنابراین لازم است تا عکاسی را هم جزو شغل‌های پرسفر حساب کنیم. کار عکاس فریلنسر این است که به جاهای مختلفی سفر برود و عکس‌های خلاقانه بگیرد. بعد از فروش این عکس‌ها به درآمد می‌رسد. با این شغل می‌توانید به نوعی بلاگری هم انجام بدهید.

از طرفی این عکاس با تجربه‌های خوبی که دارد می‌تواند دوره‌های آموزشی و حتی تورهای عکاسی برگزار کند. هزینه‌ اولیه این کار یک دوربین خوب و گرفتن عکس‌های تازه است. امروز سایت‌های گردشگری و یا مجله‌ها به دنبال خرید عکس‌های خوب و جدید از جاهای دیدنی دنیا هستند.

عکاس سفر


۴. راهنمای تورهای بین‌المللی، جهانگردی حرفه‌ای

برای رسیدن به این شغل باید به اندازه یک مهماندار حرفه‌ای تلاش کنید. به طور کلی راهنمای تور جزو شغل‌های پرسفر است. برای رسیدن به تورهای بین‌المللی باید کارتان را با تورهای کوچک و داخل کشور شروع کنید. این تورها برای شما رزومه و تجربه می‌شوند و کم کم می‌توانید به تورهای خارجی هم برسید.

راهنمای تورهای بین‌المللی با توجه به شرکتی که با آن کار می‌کند به جاهای مختلفی از دنیا می‌رود. ممکن است شما را هر هفته به یک کشور بفرستند و یا برای مدتی فقط روی تورهای یک کشور خاص کار کنید. در هر صورت اگر کمی به گردشگری علاقه‌مند هستید، این شغل برایتان حسابی لذت‌بخش خواهد بود.

مشاغل گردشگری


۵. داوطلب سپاه صلح

همان‌طور که در عنوان این شغل آمده، شما «داوطلب» سپاه صلح خواهید شد. بنابراین قرار نیست درآمد عجیب و پول فراوانی به شما برسد. با این حال داوطلب شدن در سپاه صلح یکی از شغل‌های پرسفر به حساب می‌آید.

به طور معمول هر ماموریت این سازمان دو سال طول می‌کشد. این ماموریت‌ها در زمینه‌های مختلفی مثل آموزش تحصیلی، مراقبت‌های بهداشتی، توسعه اقتصادی و کشاورزی در یک کشور خارجی انجام می‌شوند.

سپاه صلح بابت انجام این ماموریت‌ها، محل اقامت در کشور مقصد، آموزش‌های لازم و بیمه را ارائه می‌دهد. اگر اهل کارهای داوطلبانه هستید، بد نیست این موقعیت شغلی را هم در نظر داشته باشید.

مشاغل گردشگری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *