ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳
کلاهبرداری مجازی

هشدار در خصوص تورهای مسافرتی دروغین در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان همدان اعلام کرد : یک گروه کلاهبرداری فعال در اینستاگرام که با آگهی تورهای مسافرتی دروغین اقدام به کلاهبرداری می کردند دستگیر شدند.

به گزارش توریسم اینترنشنال، سرهنگ فیروز سرخوش نهاد گفت: چندی پیش یکی از شهروندان همدانی با ارائه شکوائیه‌ای به پلیس فتا استان اذعان داشت که پس از مشاهده تبلغات گسترده یک تور گردشگری خارج از کشور در فضای مجازی و ارتباط با یکی از افراد این تور، با پرداخت ۷۰ میلیون ریال به حساب وی، اقدام به تهیه بلیط از این تور گردشگری کرده است.

وی خاطرنشان کرد: شاکی این پرونده بیان داشت که پس از گذشت زمان و نزدیک شدن به زمان بلیط‌های رزرو شده و عدم پاسخگویی فردی که پول را به حساب او واریز کرده بود، در می‌یابد که فرد یا افرادی مبلغ واریزی را از او کلاهبرداری کرده و به سرقت برده اند.

این مقام سایبری گفت: باتوجه به حساسیت پرونده، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت که با اقدامات فنی، فرد مورد نظر در یکی از استان‌های همجوار مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی قضایی جهت سیر مراحل قانونی به آن استان ارسال گردید.

وی به کاربران توصیه کرد: حتماً قبل از ثبت اطلاعات و واریز وجه در نشانگاه‌های رزرو هتل و مراکز تفریحی، دقت لازم را برای دارا بودن فروشگاه‌ها به نماد اعتماد الکترونیکی به عمل‌آورند و در زمان واریز هزینه سفر، مراقب درگاه‌های بانکی جعلی (فیشینگ) باشند. شهروندان تور‌ها و خدمات آن‌ها را از مراکزی که مجوز‌های لازم در زمینه گردشگری دارند تهیه نمایند و به تبلیغات و آگهی‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی اکتفا نکنند.

رئیس پلیس فتا استان همدان خاطرنشان کرد: هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی و یا از طریق شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

بیشتر بخوانید :

هشدار پلیس فتا در خصوص تورهای گردشگری فضای مجازی

وجود آثار مولاژ در موزه همدان تکذیب شد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *