ی٫ اردیبهشت ۱۶ام, ۱۴۰۳
دبی

واقعیت هایی عجیب درباره دبی که نمی‌دانستید!

کشور دبی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در جهان می باشد که گردشگران زیادی برای تماشای معماری های زیبا و باشکوه و دریا و صحراهای زیبا به این کشور سفر می کنند.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ دبی در سال‌های اخیر با ساخت و گسترش ساختمان‌های غول آسا، مراکز تجاری، مکان‌های جذاب گردشگری و تفریحی به قطب گردشگری خاورمیانه تبدیل شده است. تبدیل شدن دبی از یک دهکده ماهیگیری احاطه شده توسط بیابان‌های وسیع به شهری پررونق با تنوع فرهنگی زیاد یکی از واقعیت‌هایی درباره دبی است که بسیاری از ساکنان و بازدیدکنندگان به خوبی با آن آشنا هستند. اما آیا می‌دانستید که در سال ۱۹۶۸ فقط ۱۳ خودرو در دبی ثبت شده بود؟ و یا اینکه قیمت آب و بنزین در دبی تقریبا برابر است؟ در ادامه چند واقعیت عجیب درباره دبی را بخوانید تا بیشتر با این شهر جهانی آشنا شوید.

واقعیت عجیب درباره دبی - الی گشت

۱. دبی در سال ۱۸۳۳ کشف شد

دبی در ژوئن سال ۱۸۳۳ به عنوان یک دهکده ماهیگیری ناشناس تاسیس شد و از دهه ۱۹۷۰ بود که روندی را شروع کرد که منجر‌به تبدیل شدن آن به کلان شهری شد که ما امروزه آن را می‌شناسیم. در آن زمان تقریبا ۸۰۰ نفر از قبیله بنی یاس به نهر دبی آمدند تا در کنار آن زندگی کنند. این جمعیت در سال ۱۹۳۳ به حدود ۲۰ هزار نفر رسید و امروز آمارها می‌گویند در سال ۲۰۲۲ جمعیت دبی از ۳.۴۹ میلیون نفر فراتر رفته است.

۲. در سال ۱۹۶۸ تنها ۱۳ خودرو در دبی ثبت شده بود

یک واقعیت عجیب درباره دبی را می‌توان در تعداد ماشین‌های آن پیدا کرد. باورش سخت به نظر می‌رسد وقتی می‌بینید امروزه شش لاین ماشین‌ در هر طرف در جاده شیخ زاید در حال حرکت هستند، در حالی‌که حدود پنجاه سال پیش، فقط ۱۳ ماشین در امارات ثبت شده بود. امروزه تقریباً ۳ میلیون خودرو در سراسر امارات به ثبت رسیده است.

۳. نخل جمیرا از فضا قابل مشاهده است

نخل جمیرا، بزرگترین جزیره دست ساز جهان است که خانه‌ها و ویلاهای لاکچری و هتل‌های مجلل در آن ساخته شده است. یکی از واقعیت‌های عجیب درباره دبی این است که این جزیره وسیع دست‌ساز از فضا نیز قابل مشاهده است. جالب است بدانید که برای ساخت این جزیره به ۱۰ و نیم میلیون کامیون کمپرسی شن نیاز بود و ۴۰ هزار کارگر در ساخت آن مشارکت داشتند.

واقعیت عجیب درباره دبی - الی گشت

۴. در زمان افتتاح در سال ۲۰۰۹، متروی دبی طولانی ترین شبکه ریلی خودکار در جهان بود

متروی دبی با طول ۷۴.۶ کیلومتر، در سال ۲۰۰۹ آغاز به کار کرد و در آن زمان طولانی‌ترین شبکه ریلی خودکار در جهان به‌شمار می‌رفت. یک دهه پس از افتتاح آن، متروی دبی به رتبه سوم تنزل پیدا کرد، اما مجددا برای رویداد اکسپو ۲۰۲۰ توسعه یافت. مترو در حال حاضر وسیله نقلیه‌ای پرطرفدار و مقرون‌به‌صرفه برای دسترسی به بیشتر جاذبه‌های شهر است.

۵. در دبی به ازای هر زن ۲.۳ مرد وجود دارد

یک واقعیت عجیب درباره دبی این است که بر اساس آماری که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد، به ازای هر زن در دبی تقریباً ۲.۳ مرد وجود دارد.

۶. امارات وزیر شادی دارد

شاید برایتان جالب باشد که بدانید امارات متحده عربی یک وزیر اختصاصی برای شادی دارد که مسئول ترویج شادی در میان ساکنان دبی و شش امارات دیگری است که امارات متحده را تشکیل می‌دهند. مریم محمد خلفان الرومی از زمان معرفی این وزارت در سال ۲۰۱۶ این سمت را بر‌عهده داشته است.

واقعیت عجیب درباره دبی - الی گشت

۷. دبی بیش از ۱۳۰ رکورد جهانی را در گینس ثبت کرده است

یک واقعیت عجیب درباره دبی این است که این شهر بیش از ۱۳۰ رکورد جهانی ثبت شده در گینس را دارد. این رکوردها شامل سه مورد برای باغ معجزه دبی و بیش از ۱۱ مورد برای برج خلیفه، بلندترین ساختمان جهان است. شاهکارهای عجیب‌ و شگفت‌انگیز دیگر دبی عبارتند از: سریع‌ترین ماشین پلیس در حال خدمت، بیشترین افرادی که همزمان با چتر نجات از بالن پریدند و طولانی‌ترین پخش زنده رادیویی زیر آب.

۸. در دبی، سوخت فقط کمی گرانتر از آب است

از نوامبر ۲۰۲۱، قیمت یک لیتر سوخت در دبی ۲.۶۹ درهم برای سوخت ویژه و ۲.۸۰ درهم برای سوخت سوپر است. شاید جالب باشد که بدانید یک بطری ۱.۵ لیتری آب حدودا ۱.۶۵ درهم قیمت دارد. توجه داشته باشید که در دبی نمی‌توان از آب شیر برای نوشیدن استفاده کرد.

۹. در سال ۱۹۹۱، فقط یک آسمان خراش در شهر وجود داشت

یکی دیگر از واقعیت‌های عجیب درباره دبی این است که حدود ۳۰ سال پیش، مرکز تجارت جهانی دبی تنها آسمان خراش این شهر به‌شمار می‌رفت. این در‌حالی است که پس از گذشت سه دهه، ۲۱۵ آسمان خراش در سراسر شهر وجود دارد.

سفر به دبی - الی گشت

۱۰. تقریباً ۱۷۹۰ متر مربع از فضای داخلی برج العرب را ورق طلای ۲۴ عیار پوشانده است

برج العرب که به عنوان اولین هتل هفت ستاره جهان شناخته می‌شود، در جزیره خصوصی خود واقع شده که فقط از طریق یک پل خصوصی قابل دسترسی است. یکی از ویژگی های حیرت‌انگیز این هتل، استفاده از ورق طلا در تقریباً ۱۷۹۰ متر مربع از فضای داخلی آن است.

۱۱.  در جولای ۲۰۰۲ گرمترین دمای هوا در دبی به ثبت رسید

جالب است بدانید که در تابستان گرم ۲۰۰۲، دمای هوا در دبی به ۵۲.۱ درجه سانتیگراد رسید.

۱۲. در دبی خودپردازهایی وجود دارد که به جای پول نقد طلا توزیع می‌کنند

حدود ۴۰ درصد از طلای جهان از طریق دبی تامین می‌شود و این مسئله دبی را به یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید این فلز گرانبها تبدیل کرده است. یکی واقعیت عجیب درباره دبی این است که برای آسان کردن این کار، تعداد انگشت شماری دستگاه‌های خودپرداز توزیع طلا در شهر قرار داده شده که خودپردازهای دبی مال، آتلانتیس و پالم از آن جمله‌اند.

خودپرداز طلا در دبی - الی گشت

۱۳.  مساحت زمین دبی افزایش یافته است

یک نکته جالب درباره دبی این است که مساحت دبی در ابتدا ۳۹۰۰ کیلومتر مربع بود که به دلیل احیای زمین و ساخت جزایر دست ساز، در حال حاضر وسعت این شهر به ۴۱۱۴ کیلومتر مربع افزایش یافته است.

۱۴.  در مسابقات شتر دوانی از ربات استفاده می‌شود

مسابقه شتر‌سواری، یکی از فعالیت‌های ورزشی سنتی امارات است که قدمتی چند صد ساله دارد. یک واقعیت عجیب دیگر درباره دبی این است که از اوایل دهه ۲۰۰۰ شترسواران رباتی جایگزین شترسواران انسانی شدند.

۱۵. زمانی ۲۴ درصد جرثقیل‌های جهان در دبی وجود داشت

جالب است بدانید که در اوج رونق املاک در سال ۲۰۰۶، ۳۰۰۰۰ جرثقیل از ۱۲۵۰۰۰ جرثقیل ساختمانی جهان در دبی بودند.

۱۶.   بیش از یک سوم برج خلیفه غیرقابل سکونت است

یکی از واقعیت های عجیب درباره دبی این است که حدود ۲۹ درصد از معروف ترین ساختمان آن، یعنی برج خلیفه، قابل سکونت نیست.

برج خلیفه در دبی - الی گشت

۱۷. در ناوگان خودروهای پلیس دبی خودروهای گشتی عجیب و غریب و غیرمعمول وجود دارد

اگر در ناوگان پلیس دبی خودروهای غیرمعمول دیدید، تعجب نکنید. این ناوگان، سریعترین خودروی پلیس جهان را دارد – بوگاتی ویرون با سرعت ۲۵۴ مایل در ساعت و همچنین مرسدس AMG GT 63 S، لامبورگینی آونتادور اصلاح شده با سرعت، استون مارتین One-77، بنتلی کانتیننتال GT، فراری FF و مرسدس بنز، بنز برابوس جی واگن، از جمله خودروهایی است که در این ناوگان به چشم می‌خورد.

۱۸.  هیچ رودخانه دائمی در دبی وجود ندارد

جالب است بدانید که در سرتاسر امارات هیچ رودخانه دائمی را پیدا نمی‌کنید.

۱۹. بلندترین هتل‌های چهار و پنج ستاره جهان در دبی هستند

هتل Gevora با ۳۵۶ متر بلندترین هتل چهار ستاره جهان معرفی شده و JW Marriott Marquis نیز با ۳۵۵ متر بلندترین هتل پنج ستاره جهان به‌شمار می‌رود که هر دوی آنها در دبی واقع شده‌اند.

هتل های دبی - الی گشت

۲۰. تقریباً ۸۵ درصد از جمعیت دبی خارجی هستند

یک واقعیت عجیب دیگر درباره دبی این است که بخش بزرگی از جمعیت دبی را عمدتا مهاجران تشکیل داده‌اند و تنها ۱۵ درصد آن مردم محلی امارات هستند. بیشترین جمعیت مهاجر این شهر از هند بوده و پاکستان و بنگلادش نیز در صدر این فهرست قرار دارند.

نتیجه گیری:

در این مقاله با تعدادی واقعیت عجیب درباره دبی آشنا شدید تا این شهر محبوب و جهانی را بیشتر بشناسید. توجه داشته باشید که اگر قصد سفر به دبی را دارید، الی گشت تورهای جذاب و متنوعی را در برنامه‌های خود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کرده و خاطراتی خوش برای خود رقم بزنید. بازدید از جاذبه‌های گردشگری بیشمار دبی در برنامه این تورها گنجانده شده است که سفر شما را به‌یادماندنی خواهد کرد. همچنین برای خرید بلیط سفر به دبی و یا رزرو هتل در دبی نیز می‌توانید از خدمات ارائه شده در وبسایت الی گشت استفاده کنید. مشاوران و کارشناسان الی گشت نیز به صورت ۲۴ ساعته آماده کمک و خدمت رسانی به شما هستند.

سوالات متداول:

۱. در سال ۱۹۶۸ چند خودرو در دبی به ثبت رسیده بود؟

در سال ۱۹۶۸ تنها ۱۳ خودرو در دبی به ثبت رسیده بود.

۲. وزیر شادی امارات چه وظیفه‌ای دارد؟

وزیر شادی در امارات موظف است شادی را در بین مردم کشور ترویج و گسترش دهد.

۳. واقعیت عجیب در مورد خودپردازهای دبی چیست؟

یک واقعیت عجیب درباره دبی این است که در آن خودپردازهایی وجود دارد که به جای پول نقد به شما طلا می‌دهند.

۴. امروزه مسابقات شترسواری در دبی چه تغییری کرده است؟

از سال ۲۰۰۰ به جای انسان‌های شترسوار در این مسابقات از ربات‌های شترسوار استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

افزایش پروازهای کیش به مقاصد دبی و مسقط

آغاز تلاش ها برای رونق گردشگری در لبنان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *