س٫ اردیبهشت ۱۸ام, ۱۴۰۳
محبوبه+دولابی

فرصت نمایش توانایی زنان در حوزه هنر با برپایی جشنواره توراندخت

به گفته بانوی طراح و کارآفرین گردشگری هنری یکی از خلاء های کشورمان نمایش توانایی زنان در حوزه هنر می باشد که باید توجه ویژه این حوزه شود.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ محبوبه کاظمی دولابی در جشنواره بین المللی توراندخت که در تالار شریعتی دانشگاه اصفهان برگزار شد اظهار داشت: هنر به روایت زنان موضوع این همایش است و دو کلیدواژه طلایی هنر و زنان برای توسعه کشور هستند.

وی با بیان اینکه جشنواره توراندخت فرصت نمایش توانایی زنان در حوزه هنر است تاکید کرد: کشورما در این دو حوزه خلا های زیادی دارد؛ چراکه زنان قادرند نقش بسزایی در حوزه توسعه فرهنگ و هنر ایرانی داشته باشند و برای رشد اقتصادی تلاش کنند.

این کارآفرین گردشگری هنری خاطرنشان کرد: زنان مهمترین عامل توسعه فرهنگی و حلقه نامرئی این فرایند هستند، اما نگاه در جامعه به زنان تبعیض آمیز است و مانع فعالیت آنها می شوند.

وی با اشاره به اینکه نقش زنان درعوامل توسعه بسیار حائز اهمیت است افزود: بزرگ ترین مشکل در کشور این است که مردان برای مشکلات زنان تصمیم گیری، مصوب و اجرا می کنند.

دولابی یادآور شد: چگونه در مورد توسعه پایدار صحبت می کنیم در حالیکه از ۵۰ درصد جمعیت جامعه که زنان باشند، غافل هستیم؟ تعالی زنان یعنی تعالی فرهنگ، دین و اقتصاد و جامعه.

وی اضافه کرد: زنان عامل تسهیلگری توسعه اقتصادی هستند که متاسفانه اصلا دیده نمی شوند و درصد مشارکت اقتصادی زنان در جامعه بسیار کم است.

این طراح و کارآفرین گردشگری هنری از برگزار کنندگان جشنوار بین المللی توراندخت برای تعالی بخشی و هویتمندی جامعه هنری بانوان کشور تشکر کرد.

جشنواره بین المللی توراندخت به همت آرش عمرانی پسر توراندخت عمرانی استاد و دبیر برجسته و ممتاز در حوزه تعلیم و تربیت و با هدف تعالی بخشی و هویتمندی جامعه هنری بانوان کشور و جریان سازی مؤثر مفهومی و ساختاری درسه حوزه هنر سینما، موسیقی و هنرهای تجسمی بر اساس مولفه های شخصیتی و روانی بانوان کشور در تالار شریعتی دانشگاه اصفهان برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

نمایش فیلم های فرهنگ ایرانی برای گردشگران خارجی

از سرگیری نمایشگاه «هنر جاکارتا» پس از وقفه طولانی مدت همه‌گیری کووید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *