د٫ اردیبهشت ۱۰ام, ۱۴۰۳

کانادا از طرح جدید پاسپورت خود رونمایی کرد

پاسپورت جدیدی که وزارت کانادا از آن رونمایی کرد از امنیت بالاتری برخوردار است.

به گزارش توریسم اینترنشنال،بر اساس این طرح جدید قرار است چهره چارلز سوم، پادشاه بریتانیا هم روی این پاسپورت قرار گیرد. کانادا نخستین کشوری است که در پاسپورت خود به تغییر پادشاه بریتانیا اشاره می‌کند و به جای ملکه الیزابت، از چهره چارلز استفاده می‌کند.

به گزارش رویترز همچنین این گذرنامه‌های جدید از نظر امنیتی هم بسیار ارتقا داده شده تا امکان جعل آن از قبل هم کمتر شود. در پاسپورت‌های جدید اطلاعات شخصی افراد به جای چاپ با جوهر با لیزر هک شده و این باعث می‌شود که تقلب در آن بسیار دشوار شود.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی ادراه مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا، در این سند عکس افراد همچنین به صورت Kinegram قرار داده می‌شود که باعث می‌شود یک تصویر ثانویه از دارنده پاسپورت هم قابل مشاهده باشد. همچنین روی این گذرنامه‌ها تصویر لیزری متغیر از صاحب آن که به دما حساس است نیز قرار داده شده تا اطمینان حاصل شود که این سندهای هویتی و سفری قابل جعل کردن نباشند.

دولت کانادا
یکی از صفحات پاسپورت جدیددولت کانادا
دولت کانادا
صفحه مربوط به ویزادولت کانادا

پاسپورت کانادایی یکی از معتبرترین‌ها در جهان به شمار می‌رود و به دارندگان آن این اجازه را می‌دهد که بدون داشتن ویزا به ۱۱۵ کشور دنیا سفر کنند.

قرار است گذرنامه جدید کانادایی‌ها از اواخر تابستان عرضه شود و همچنین بر اساس این طرح جدید، شهروندان این کشور این امکان را خواهند داشت که به صورت آنلاین پاسپورت خود را تمدید کنند.

جلد جدید پاسپورت کانادا طرحی از یک برگ افرا دارد و صفحات درج ویزا و یا مهر ورود و خروج تصاویری دارد که تحت نورفرابنفش تغییر می‌کنند.

بیشتر بخوانید: 

سرقت بزرگ از شلوغ ترین فرودگاه کانادا

شرکت‌های کانادایی مجوز تولید و فروش کوکائین دریافت کردند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *