ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

گفتگوی اختصاصی دبیر باشگاه ملی “گردشگری با دوچرخه ایران” با توریسم اینترنشنال

علی منصوری، دبیر باشگاه ملی گردشگری دوچرخه سواری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران در جریان برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران از مزیت‌های گردشگری با دوچرخه گفت.

به گزارش توریسم اینترنشنال، منصوری در توضیح حضور شماری از گردشگران فعال در این حوزه در نمایشگاه گردشگری گفت: بسیاری از اعضای این باشگاه اولین باری است که در این نمایشگاه شرکت کرده اند و سعی دارند تا زندگی یک سایکل توریست(گردشگری با دوچرخه) را برای بازدیدکنندگان به نمایش بگذارند.

وی در توضیح سبک زندگی در سفر گردشگران علاقه‌مند به سفر با دوچرخه نیز گفت: بسیاری از اعضای ما دست سازه هایی را درست می کنند و امرار معاش آنها در سفر وابسته به این کار است. در اصل آنها هم سفر می کنند و هم صنایع دستی را درست می کنند و به فروش می رسانند و به این ترتیب ادامه سفرشان را انجام می دهند. یعنی اینکه سفرشان منقطع نبوده و بیشتر ادامه دار است.

منصوری در توضیح میزان استقبال داخلی از گردشگری با دوچرخه عنوان کرد: در سال های اخیر این بخش به خصوص در دو الی سه سال گذشته رشد ۵۰ درصدی در ایران داشته است و ما اکنون حدود ۴ هزار سایکل توریست در ایران داریم که در حال سفر هستند و یا دائم و یا به صورت منقطع سفرهایشان را انجام می دهند.

منصوری به این موضوع اشاره کرد که اکنون از این تعداد گردشگر،ما از حدود دو هزار و پانصد نفرشان به صورت قطعی اطلاع داریم و تحت پوشش کانون هستند.

وی در توضیح خدمات کانون جهانگردی به این گروه از گردشگران هم عنوان کرد: خدمات کانون برای اعضای ما زبانزد است و تاکنون ارائه چنین خدماتی به سایکل توریست‌ها در ایران سابقه نداشته است. در واقع می توان گفت که کانون جهانگردی روند دریافت ویزا، اقامت و دیگر نیازهایی را که هر گردشگری که با یک وسیله نقلیه سفر کرده و به داخل ایران می آید و یا از ایران به جاهای دیگر سفر می کند، تسهیل می کند.

منصوری به تجارب سفر خارج از کشور سایکل توریست‌ها هم اشاره و عنوان کرد: برخی از اعضای ما تجربه های سفر خارجی زیادی با دوچرخه را دارند و سفرهایی را هم به هند و ترکیه انجام داده اند. برخی از اعضای ما حتی ۱۵ سال است که به صورت دائم در سفر هستند و اکنون به عنوان سفیر صلح هستند.

دبیر باشگاه ملی گردشگری دوچرخه سواری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران عنوان کرد: بر خلاف تصورات اشتباه، یک سایکل توریست برای انجام سفر خود هیچ چالشی ندارد. سایکل توریست دل به جاده و دل به سفری که می خواهد انجام دهد، می بندد و ناملایماتی را که احتمال آنها در سفر هست را خودش حل و فصل می کند.

منصوری بر این موضوع تاکید کرد که تنها آن بخش از سفرهایی که با هماهنگی کانون صورت می گیرد، تحت پوشش کانون قرار می گیرد. این سفرها به صورت کامل به روحیه شخص بستگی دارد، می تواند گروهی یا حتی فردی انجام شود.

وی در توضیح دیگر مزیت‌های این مدل از سفرها هم گفت: سفرهای سایکل توریست‌ها نسبت به سفرهای دیگری که انجام می‌شود،بسیار ارزان است. سایکل توریست‌ها دو مقوله مهم و هزینه آور در سفر را خودشان مدیریت می کنند. آنها در چادرهایشان اقامت کرده و غذایشان را هم خودشان درست می کنند و به این ترتیب نه هزینه ای برای اقامت می‌دهند و نه هزینه خوراک و غذایشان زیاد می شود.

اودر پایان مصاحبه اختصاصی خود با توریسم اینترنشنال عنوان کرد : علاقه مندان می توانند از طریق سایت ما که به تازگی راه اندازی شده است و یا همان سایت کانون جهانگردی از شرایط و نحوه عضویت در باشگاه ملی گردشگری دوچرخه سواری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران اطلاع پیدا کنند.

پایان پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *