س٫ اردیبهشت ۱۱ام, ۱۴۰۳

حضور پررنگ هنرمندان صنایع دستی در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۳

در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۳ هنرمندان صنایع دستی خوزستان نقش پررنگی را ایفا کردند.این نمایشگاه هرساله با محوریت توانمندی های صادراتی ایران برگزار میگردد،که امسال فعالان حوزه صنایع دستی نقش به سزایی در آن ایفا کردند.

به گزارش توریسم اینترنشنال،محمدحسین ارسطوزاده گفت: بخش‌هایی از توانمندی‌های گردشگری و صنایع‌ دستی خوزستان در نمایشگاه ایران اکسپو در معرض دید تجار و سرمایه‌گذاران بیش از ۸۰ کشور قرار گرفت.

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خوزستان افزود: خراطی دزفول دارای مهر اصالت جهانی یونسکو، احرامی‌بافی شوشتر، کپوی دزفول، فیروزه‌کوبی، چرم، کیف‌های سنتی و دست‌بافته‌های عشایری و عطر نرگس‌زار بهبهان از جمله محتوای ارایه ‌شده در این نمایشگاه هستند.

او بیان کرد: با تلاش وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی و  اداره‌ کل میراث ‌فرهنگی خوزستان در این نمایشگاه فرصت بسیار خوبی برای معرفی و نمایش توانمندی‌های صادراتی صنایع ‌دستی خوزستان ایجاد شده و در روز نخست نمایشگاه بیش از ۸۰ نفر از تجار کشورهای مختلف از توانمندی‌های صنایع‌ دستی خوزستان دیدن کردند.

ارسطوزاده گفت: معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری و نمایشی از شکوه میراث‌ جهانی استان خوزستان نیز با استقبال بازدیدکنندگان مواجه شده است.

در پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۳) ۷۰۰ شرکت داخلی حضور دارند و ۸۰ کشور از نقاط مختلف دنیا دنیز ر این رویداد شرکت کرده‌اند.

پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۳) تا ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران ادامه دارد. این‌ نمایشگاه در فضایی بالغ بر ۵۰ هزار مترمربع در ۱۵ سالن نمایشگاهی با میزبانی ۷۰ هیات تجاری و دولتی مشتمل بر بیش از هزار و ۲۰۰ تاجر و مقام دولتی از سراسر دنیا با هدف ایجاد بازارهای صادراتی جهانی با تمرکز بر شرق آسیا، اوراسیا، آفریقا و آمریکای لاتین و تنوع بخشی به کالاهای صادراتی کشور (خاصه دانش‌بنیان و صنایع‌دستی نیز دارای ارزش افزوده بیشتر) به منظور افزایش ضریب تاب‌آوری اقتصادی کشور فعالیت خود را از دیروز آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *