پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳
موزه بزرگ استان گلستان

آغاز عملیات اجرایی موزه بزرگ استان گلستان در هفته آینده

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان از آغاز عملیات اجرایی موزه بزرگ استان گلستان در هفته آینده خبر داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ رحمان فرمانی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تکمیل اسکلت بتنی (اجرای تیر و کلاف‌های بتنی) اجرای تکمیل اسکلت فلزی (اجرای خرپاهای مربوط به پوشش سقف) و سالن آمفی تئاتر با این اعتبار انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: از سال ۹۵ تاکنون مطالعات خاک شناسی و آب، آزمایشات ژئوتکنیک در دو مرحله، مطالعات فاز صفر و یک و طراحی کامل موزه بزرگ، اجرای چهار هزار و ۵۰۰ مترمربع خاکبرداری فنداسیون، اجرای دو هزار و ۵۰۰ مترمربع فنداسیون ضلع شرقی (سالن آمفی تئاتر و کافی شاپ)، اجرای اسکلت بتنی بخشی از طبقه همکف شامل سالن آمفی تئاتر (ستون‌ها و تیر طبقه همکف سالن آمفی تئاتر)  با اعتبار ۱۱۲ میلیارد و ۶۴۵ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و ملی صورت گرفته است.

فرمانی تشریح کرد: از بخش اجرایی تکمیل نشده موزه بزرگ گلستان می‌توان به تکمیل فنداسیون ساختمان موزه، تکمیل اسکلت بتنی، اجرای آجرچینی‌های بیرونی و داخلی، اجرای تاسیسات مکانیکی و الکتریکی، پوشش سقف، اجرای پپوش‌نما و ممحوط‌سازی پیرامونی ساختمان موزه اشاره کرد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان تصریح کرد: پروژه موزه بزرگ استان در زمینی به وسعت ۲۰ هزار مترمربع در ضلع جنوبی پارک داریوش در شهرستان گنبدکاووس قرار گرفته که این زمین با همت شورای اسلامی و شهرداری شهرستان مذکور و حمایت فرمانداری ویژه شهرستان جهت این پروژه طی تفاهم نامه‌ای در اختیار این اداره کل قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: ساختمان موزه با زیربنای هفت هزار و ۷۰۰ مترمربع در زمینی به مساحت ۲ هکتار طراحی شده که سطح اشغال ساختمان در حدود چهار هزار و ۵۰۰ منرمربع است و محوطه موزه مساحتی بیش از ۱۵ هزار مترمربع را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید:

افتتاح فاز نخست بازارچه صنایع‌دستی آق‌قلا

هنرمندان صنایع دستی در قالب بیمه عشایر بیمه می شوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *