ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

اعلام آمادگی استان بوشهر برای پذیرایی از میهمانان نوروزی

استاندار بوشهر ضمن تاکید بر ظرفیت های گردشگری فراوان این استان عنوان کرده است که پس از دو سال وقفه در پذیرش گردشگران به خاطر شیوع ویروس کرونا، امسال این استان برای پذیرایی از مسافران نوروزی را که به بوشهر سفر می کنند، آمادگی کامل دارد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، احمد محمدی زاده افزود: در دو سال گذشته به علت شرایط ناشی از ویروس کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده، بخش گردشگری در رکود بود و امسال با توجه به بهبود وضعیت کرونا، پیش‌بینی می‌کنیم جمعیت زیادی وارد استان شود.

 

وی گفت: روند گسترش موج ششم کرونا در استان نزولی است و شهرستان‌ها یکی پس از دیگری از رنگ قرمز و نارنجی خارج می‌شوند و همه چیز مهیای سفر‌های نوروزی است.

 

محمدی‌زاده با بیان اینکه ارائه خدمات برای اسکان و تغذیه و خدمات رفاهی و بهداشتی به مسافران ضروری است افزود: باید تمام اداره ها، و نهاد‌های آموزشی و غیر آموزشی با ساماندهی مدارس و دیگر نهاد‌ها از ظرفیت سالن‌ها و مهمانسرا‌ها و سایر امکانات برای اسکان و خدمات رسانی به مسافران استفاده کنند.

 

وی گفت: پارک‌ها، فضای سبز، سواحل استان و مناطق روستایی باید تمام ظرفیت اسکان و ظرفیت خدمات‌دهی خود را آماده کنند تا مهمانان با محدودیت و مشکلی مواجه نشوند.

 

استاندار بوشهر با اشاره به ساماندهی ته لنجی در استان گفت: با اجرای این قانون بازار‌های ساحلی استان انباشته از کالا‌ها و اجناس با کیفیت با قیمت مناسب برای گردشگران و مهمانان است و در نوروز گردشگری تجاری فعال می‌شود.

 

آقای محمدی زاده افزود: اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان موظف است که سامانه‌ای را طراحی کند تا مردم بتوانند منازل اجاره‌ای خود را ثبت کنند و در اختیار گردشگران قرار دهند. دهیاری‌ها هم در روستاها، امکانات رفاهی و اسکان و خدمات‌رسانی را فعال کنند تا گردشگران از زیبایی‌های گردشگری روستایی بهره‌مند شوند.

 

وی بیان کرد: در بحث تنظیم بازار با همکاری سازمان صمت و سازمان جهاد کشاورزی استان، تمام مواد غذایی شامل مرغ و برنج و گوشت و قند و شکر و روغن و میوه و آجیل برای ایام عید برای مردم و ساکنان بومی و همچنین گردشگران مهیا شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *