پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳
بازارچه صنایع دستی

افتتاح فاز نخست بازارچه صنایع‌دستی آق‌قلا

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از افتتاح فاز نخست بازارچه صنایع‌دستی آق‌قلا  خبر داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ مریم جلالی عصر امروز در بازدید از از روند اجرای بازارچه صنایع‌دستی آق‌قلا اظهارداشت: ایجاد این بازارچه دائمی عرضه محصولات صنایع‌دستی اقدامی بسیار ارزشمند در راستای حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی است.

وی افزود: با توجه به وسعت و مشخصات پروژه، این مرکز می‌تواند محلی برای عرضه تولیدات صنایع‌دستی هنرمندان دیگر شهرستان‌ها نیز باشد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار کرد: بازارچه دائمی صنایع‌دستی آق‌قلا با سرمایه‌گذاری حدود ۱۵۰ میلیارد ریال در عرصه‌ای به مساحت ۳۷۰۰ مترمربع و در زیربنایی حدود ۱۹۰۰ مترمربع در ۲ طبقه طراحی‌شده است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همچنین گفت: برندسازی محصولات صنایع‌دستی یکی از موضوعات مغفول مانده در حوزه صنایع‌دستی است که باید در این حوزه به‌صورت ویژه ورود کنیم.

جلالی اظهار داشت: باید در حوزه تولید محتوا برای محصولات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اقدامات ویژه‌ای صورت گیرد.

وی به هنرهای بی‌شمار ایران در حوزه صنایع دستی اشاره کرد و گفت: جاجیم، گلیم، قلم‌زنی روی مس، رودوزی‌های سنتی، معرق، منبت، سفال، نگارگری، نساجی سنتی، زیورآلات سنتی وغیره به وسیله هنرمندان چیره دست کشور تولید و عرضه می‌‌شود که باید برای حفظ این میراث شرایط فروش آنها را فراهم کنیم.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: برندسازی محصولات صنایع‌دستی یکی از موضوعات مغفول مانده در حوزه صنایع‌دستی است که باید در این حوزه به‌صورت ویژه ورود کنیم.

معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی تأکید کرد: در حوزه تولید و فروش محصولات فاخر صنایع‌دستی باید پیوست رسانه‌ای به‌منظور معرفی و تبلیغات تولیدات هنرمندان لحاظ شود.

بیشتر بخوانید:

هنرمندان صنایع دستی در قالب بیمه عشایر بیمه می شوند

ضرورت توجه به آموزش نیروهای مراکز اقامتی در استان گلستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *