پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳
تفاهمنامه بانک شهر و وزارت میراث فرهنگی

امضا تفاهمنامه همکاری میان بانک شهر و وزارت میراث فرهنگی

تفاهمنامه همکاری در حوزه اشتغالزایی و سرمایه گذاری میان وزارت میراث فرهنگی و بانک شهر منعقد شد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ این تفاهم‌نامه با موضوع ارتقای سطح همکاری‌های متقابل برای حمایت و توسعه زیرساخت‌ها و تأسیسات گردشگری از راه ارائه خدمات ویژه بانکی و طرح تسهیلات گردشگری در چارچوب ضوابط و مقررات میان وزارت میراث فرهنگی، گردشگی و صنایع‌دستی به نمایندگی سعید اوحدی معاون توسعه مدیریت و منابع، و بانک شهر به نمایندگی سید محمدمهدی احمدی مدیرعامل بانک شهر به امضا رسید.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت: یک خلأ جدی در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حوزه خدماتی که به سرمایه‌گذاران ارائه می‌َشد، وجود داشت و آن نبود یک تفاهم‌نامه و قرارداد میان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و بانک شهر است.
سعید اوحدی با اشاره به اینکه شهرداری‌های ۹ کلانَ‌شهر کشور سهامداران اصلی بانک شهر هستند افزود: عمده متقاضیان تسهیلات اقامتی در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی در این کلان‌شهر‌ها و شهر‌های اطراف‌شان مستقر هستند، به همین منظور با تدبیری که مدیرعامل بانک شهر داشت به این جمع‌بندی رسیدیم که در قالب یک تفاهم‌نامه بتوانیم زمینه استفاده سرمایه‌گذاران در حوزه تسهیلات اقامتی را از تسهیلات بانک شهر فراهم کنیم.
اوحدی با بیان اینکه سه بسته تسهیلات در این تفاهم‌نامه تعریف شده است گفت: بسته اول تسهیلات تبصره ۱۸ است که در سال ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی و دولت سیزدهم اعتبار خوبی را لحاظ کرده‌اند که تخصیص حدود پنج هزار میلیارد تومان اعتبار به حوزه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است. اگر دو برابر این رقم را تعهد بانک‌ها حساب کنیم که در قالب وجوه اداره شده با نرخ یک درصد سپرده‌گذاری می‌شود و با وجوهی که بانک می‌آورد، ظرفیت بسیار خوبی فراهم خواهد شد.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: بسته دوم تسهیلات به صندوق توسعه ملی اختصاص دارد که در قالب تفاهم‌نامه‌ای که با این صندوق منعقد شده است ۲ هزار میلیارد تومان نیز از این محل تخصیص داده شد.
وی همچنین با بیان اینکه بسته سوم شامل وجوه اداره شده است گفت: کمک‌های فنی و اعتباری به افرادی تعلق می‌گیرد که طرح خود را به بهره‌برداری رساندند.
اوحدی افزود: بانک شهر زمینه و ظرفیت خوبی در حوزه فناوری اطلاعات دارد. همچنین تسهیلات خوبی را فراهم کرده‌اند.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: مدیرعامل بانک شهر نوید خوبی را دادند که در کنار این سه بسته تسهیلاتی، منابع خود بانک هم به کمک این اتفاق بزرگ می‌آیند.
اوحدی افزود: با این تفاهم‌نامه، شاهد تحول، تحرک و شتاب بسیار خوبی برای به ثمر رساندن طرح‌هایی خواهیم بود که به هر دلیلی یا ۷۰ درصد طرح انجام شده یا متوقف شده که قرار است از تبصره ۱۸ پشتیبانی شوند یا اینکه طرح در شرف شروع است و ۳۰ درصد پیشرفت داشته که از محل صندوق توسعه تأمین اعتبار می‌َشود.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: امیدواریم با امضای تفاهم‌نامه میان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و بانک شهر بتوانیم شاهد تحول جدی و پشتیبانی در زمینه اشتغال‌زایی برای مردم خوب سرزمین‌مان باشیم.

بیشتر بخوانید:

برگزاری پنجمین سالگرد افتتاح موزه بانک ملی

ثبت پایین ترین میزان رشد اقتصادی در چین به خاطر بحران همه گیری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *