ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳
توریسم اینترنشنال بازریابی دیجیتال

اهمیت ایجاد بازاریابی دیجیتال در حوزه گردشگری

گردشگری یکی از فعالیت های بسیار مهم برای تمامی جوامع است که دنیای دیجیتال می تواند بستر مناسبی برای توسعه گردشگری فراهم نماید.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛در دورانی که بازاریابی دیجیتال پا به ظهور گذاشته، باید برای ادامه مسیر، ابزار مرتبط با بازاریابی دیجیتال را داشته باشیم تا تبلیغات خود را در عرصه داخلی و خارجی انجام دهیم. مرتضی خاکسار درباره اهمیت پرداخت به این موضوع اظهار نظر کرد.

خاکسار کارشناس گردشگری  بیان کرد: دیجیتال مارکتینگ، نقش اساسی در درآمد حاصل از گردشگری دولت‌ها دارد. زمانی که یک سایت جهانی با وسایل پیشرفته ایجاد می‌شود، این خود بازاریابی دیجیتال در حوزه گردشگری است. با توجه به آن که الان در مرحله مهار کرونا هستیم، گردشگری ما با توجه به شروع و حرکتی که در سال ۱۴۰۱ داشته آمار خاصی تاکنون ارائه نداده است. با توجه به آمار تورلیدرها، بین ۶۰ تا ۷۰ درصد از فعالان جهانگردی، پیک ترمیم‌کننده را می‌گذرانند.

وی درباره درآمد سالانه گردشگری داخلی و خارجی گفت: درآمد حاصل از گردشگری داخلی و خارجی در سه ماه اول سال ۱۳۹۸، ۱.۲ میلیارد دلار برآورد شده بود؛ که این ارز را تا ۱۲ درصد درآمدهای کل ناخالص ارزی در کشور قلمداد کرده بودند.

به گفته ایشان، آمار کلی جامعه اقتصادی گردشگری به طور رسمی در شش ماهه اول سال ۱۴۰۱ اعلام خواهد شد.

از ویزای الکترونیکی تا اپلیکیشن‌های رزرو اقامتگاه

خاکسار با اشاره به سامانه ویزای آنی بیان کرد: از جمله بازاریابی دیجیتال در حوزه گردشگری، می‌توان به سامانه ویزای آنی اشاره کرد. سامانه ویزای الکترونیکی (ویزای آنی)، در بسیاری از فرودگاه‌های کشور تعبیه شده است که این خود تحولی در بازاریابی دیجیتال در صنعت گردشگری است.

فناوری های نوین ، دغدغه وزیر میراث فرهنگی و گردشگری

 در روزهای گذشته ضرغامی وزیر میراث و گردشگری در نشستی با اصحاب رسانه، با اشاره به تحول دیجیتال در حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری، بیان کرد که موضوع فناوری‌های نوین  از روزهای نخست کلید خورده و برنامه‌های متعددی برای آن در نظر گرفته شده است. حتی زمانی که این برنامه‌ها را در مجلس ارائه کردیم مورد توجه بسیار قرار گرفت.

وی با اشاره به انجام فعالیت هایی در همین زمینه بیان کرد: ما نسبت به این موضوع نگاه تحولی داریم ، اما موانعی در این مسیر پیش روی ما است. به‌عنوان مثال اپلیکیشنی را در تعطیلات نوروز آماده کرده بودیم که در حوزه گردشگری می‌توانست مفید باشد، اما این کار به دلیل مسائل مالی و منع‌های قانونی انجام نشد.

به گفته ضرغامی، مشکل اساسی این است که این موضوع به رسمیت شناخته نشده و شناختی از این حوزه وجود ندارد. در این راستا نشست‌های زیادی با استارت‌آپ‌ها برای رفع مشکلات برگزار شده است.

بیشتر بخوانید:

دعوت از استارت‌آپ ها و کسب و کارهای دیجیتال جهت حضور در “نمایشگاه گردشگری تهران”

فناوری و دیجیتالی کردنِ میراث فرهنگی جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *