ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

توریسم مذهبی حلقه مفقوده در سیاست های گردشگری ایران

تولیت مسجد مقدس جمکران، بهترین پایگاه و جایگاه برای تحکیم و ترویج مبانی دینی و مسائل اخلاقی را اماکن متبرکه دانسته و عنوان کرد در شرایط کنونی بایستی بر ظرفیت های توریسم مذهبی تاکید بیشتری شود.

به گزارش توریسم اینترنشنال، تولیت مسجد مقدس جمکران در پنجمین اجلاسیه آستان‌های مقدس و اعتاب متبرکه اظهار کرد: در شرایط حساس فعلی دشمن بر دو محور اقتصاد و معیشت مردم و فرهنگ متمرکز شده است.

 به نقل از روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، حجت‌الاسلام و المسلمین رحیمیان با بیان اینکه به نظر می‌رسد در این وضعیت، اعتاب و مراکز دینی می‌توانند بالاترین نقش را در عرصه فرهنگی کشور ایفا کنند، گفت: من دو پیشنهاد در راستای عمل به رهنمودهای اسلام ناب دارم یکی بهره گیری از ظرفیت قرآن و دیگری عترت اهل بیت (ع) است.

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به انجام فعالیت های مناسب در زمینه قرآن گفت: در مساله حفظ قرآن در سال های گذشته اقداماتی انجام شده است اما انتظار می رفت در این زمینه به عدد میلیونی برسیم اما متاسفانه به این میزان نرسیده ایم.

وی افزود: برای فراگیر شدن مساله حفظ قرآن باید تمرکزمان روی آیات منتخب با دو ویژگی آیاتی که برای عموم از نظر معنا و مفهوم قابل درک هستند و آیاتی که در زندگی روزمره از باب بایدها و نبایدها و اصول فقهی کارکرد دارند، باشد.

رحیمیان تصریح کرد: با این‌شیوه می توانیم به جای پرورش ۲ یا ۳ هزار نفر که فقط آیات قرآن را حفظ کرده‌اند و شاید از آن ها در زندگی شان بهره‌ای نبرده اند، میلیون‌ها انسان را پرورش دهیم که می‌توانند علاوه بر حفظ آیات قرآنی از رهنمودهای آن در زندگی خود و دیگران استفاده می کنند.

تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: در خصوص زیارت اعتاب مقدسه کارهای بسیاری انجام شده است.

وی با بیان اینکه مساله زیارت یکی از راهبردهای موثر در تبیین عقاید دینی و مذهبی است افزود: هم در مسجد جمکران و حرم امام رضا (ع) و اماکن متبرکه به دلیل جاذبه ای که اهل بیت دارند، هر سال حضور مردم و تراکم جمعیت در زیارت ائمه رو به ازدیاد است و این از معجزات این بزرگان است.

رحیمیان گفت:حضور در این فضاها زمینه را برای تربیت و ترویج فرهنگ اهل بیت فراهم می‌کند و هیچ جا این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: بهترین پایگاه و جایگاه برای تحکیم و ترویج مبانی دینی و مسائل اخلاقی اماکن متبرکه هستند.

رحیمیان تصریح کرد:در سال صدها میلیون دلار در جهان تحت عنوان توریسم صرف مراکز فحشا می‌شود چرا در این شرایط ما از ظرفیت‌های موجود برای حضور مردم در اماکن مذهبی استفاده نمی‌کنیم؟، در حالی که ما صدها میلیون عاشق اهل بیت داریم. باید ببینیم که چرا بر موضوع توریسم مذهبی تمرکز نشده است که بالاترین نقش را در تحکیم مبانی دینی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *