ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

توصیه کرونایی استاندار اردبیل به مسافران نوروزی

استاندار اردبیل در جلسه ستاد خدمات سفر و مدیریت کرونا بر لزوم کنترل کارت واکسیناسیون دوز دوم مسافران تاکید و ورود مسافران نوروزی به این استان بدون کارت واکسیناسیون را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، استاندار اردبیل در جلسه ستاد خدمات سفر و ستاد مدیریت کرونا که به صورت متمرکز برگزار شد، بر لزوم کنترل کارت واکسیناسیون دوز دوم مسافران تاکید کرد و گفت: « کارت واکسیناسیون دوز دوم مسافران باید کنترل شود و تجمع گردشگران در اماکن تفریحی، گردشگری و توریستی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام گیرد».

سید حامد عاملی تاکید کرد: در صورت بازگشایی مرز‌ها و ورود مسافران خارجی بررسی کارت واکسن و گواهینامه معتبر تست کرونا در مبادی مرزی ضروری است.

وی با بیان اینکه تجمع گردشگران در اماکن تفریحی، گردشگری و توریستی باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همراه باشد، از دایر شدن مراکز واکسیناسیون برای مسافران نیازمند واکسن خصوصا دوز دوم خبر داد.

عاملی همچنین از فعال شدن ستاد هماهنگی خدمات سفر در محل نگارخانه ختایی بقعه شیخ صفی الدین خبر داد و اظهار کرد: نمایندگان دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر نیز در این مکان استقرار یافته و شماره تلفن‌های ضروری نیز قبل از تعطیلات اطلاع رسانی می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم تامین نقدینگی خودپرداز‌های بانک‌ها را در ایام نوروز، خواستار ابلاغ این موضوع به تمامی شعب بانک‌ها در استان شد.

استاندار اردبیل توجه به آمادگی مجتمع‌های رفاهی بین راهی، کشیک‌های اتحادیه‌های مختلف صنفی، تامین نان، مرغ، گوشت و اقلام مورد نیاز را از مهم‌ترین اقدامات لازم در این ایام عنوان کرد.

عاملی تهیه و توزیع بروشور‌های مراکز گردشگری، پخش برنامه‌های معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان از صدا و سیما، دایر بودن مساجد در نقاط مختلف و خصوصا مرکز شهرها، المان سازی در شهر‌ها با محور کنگره بزرگداشت شهدای استان و آمادگی امداد خودرو برای خدمت رسانی به مسافران را از دیگر اقدامات ضروری برای استقبال از مسافران نوروزی عنوان کرد.

وی اجرای طرح‌های ابتکاری از جمله پذیرایی موقت از رانندگان در ۳۰ کیلومتری ورودی شهر‌ها با هدف کاهش تصادفات را یادآور شد و خواستار همکاری دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر با پلیس راه شد.

در ادامه این جلسه، دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر، اقدامات و برنامه‌های خود را برای استقبال از گردشگران نوروزی ارائه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *