پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

ثبت ملی بناهای تاریخی “بندر کنگ”

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان گفت: چهار بنای تاریخی بندر کنگ از جمله خانه‌های تاریخی گلبت، رشید، ایمنی و عمارت کرچی واقع در محدوده تاریخی این بندر ثبت تاریخی شد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ عباس نوروزی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان اظهار داشت: ثبت این بناهای تاریخی در نشست شورای ملی ثبت آثار که ۱۸ بهمن امسال برگزار شد مطرح و از سوی این شورا واجد شأن ملی تشخیص داده شد.
نوروزی بیان داشت: بندر تاریخی کنگ در سال‌های اخیر با اقدام‌های خوب حفاظتی مرمتی و احیای آثار واقع در محدوده بافت تاریخی آن از شانس خوبی برای قرارگیری در فهرست میراث جهانی برخوردار شده است.
وی افزود: تداوم این اقدام‌ها که به همت شهرداری بندرکنگ و پایگاه میراث‌فرهنگی این شهر تاریخی درحال انجام است می‌تواند نویدبخش ثبت جهانی این اثر در سال‌های نه چندان دور باشد.
وی تصریح کرد: سایر شهرها همچون بندرلنگه که دارای بناهای تاریخی هستند هم می‌توانند با اهمیت دادن بیشتر به داشته‌های خود در این مسیر گام بردارند و یا اینکه با احیا و یا الهام گرفتن معماری سنتی در ساخت و سازهای جدید در این مسیر گام بردارند و یا هویت تاریخی معماری خود را برای نسل‌های آینده حفظ و ملموس کنند.
بندرکنگ از توابع شهرستان ۱۵۹ هزار نفری بندرلنگه در فاصله ۲۲۰ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

 

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *