ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

“جواد قارایی” در گفتگوی اختصاصی با توریسم اینترنشنال؛ نمایشگاه گردشگری تهران فضایی مثبت و پربار دارد/در حال ساخت “ایرانگرد ۵” هستیم/پروژه سفر به سرزمین تروریست ها در مرحله پیش تولید و جلب سرمایه‌گذار قرار دارد

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ جواد قارایی” مستند ساز و ایرانگردِ مشهور کشورمان که با مجموعه مستندهای “ایرانگرد”، نظر بسیاری از مخاطبان و افکارعمومی را در سال های اخیر به خود جلب کرده و سهم بسزایی در معرفی جاذبه های گردشگری و زیبای کشورمان داشته است، ضمن حضور در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران، در گپ و گفت با خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی “توریسم اینترنشنال”، به صحبت راجع به نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران و همچنین برنامه های کاری آتی خود پرداخته است.

مشروح گفتگو با “جواد قارایی” را در ادامه مطالعه فرمایید.

پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران را تاکنون چطور دیدید؟

پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران را در مقایسه با نمایشگاه چهاردهم تا یکم خیلی بهتر دیدم دلیل اصلی این مساله نیز این است که اولا برگزاری کارناوال ها و جشنواره ها خیلی کم شده و بیش از همه متناسب با ماهیت اصلی نمایشگاه کنونی، به صورت تخصصی به امر “گردشگری” پرداخته شده و اساسا یکچنین مکانی باید جایی باشد برای برقراری ارتباطات سازنده و برگزاری جلسات خوب و پر بار و در نهایت زمینه چینی برای وقوع اتفاقات خوب در صنعت گردشگری. حالا منهای برخی از غرفه ها مثل غرفه یزد که خیلی شلوغ کرده‌اند و اقداماتی نظیر پخش آش و خرما انجام می دهند و عملا برخی کارها را انجام می دهند که هیچ سنخیتی با هویت نمایشگاه بین المللی گردشگری ندارد، اما در نهایت بیشترِ غرفه ها خیلی خوب بوده اند. من خبر موثق دارم که جلسات خیلی خوبی در جریان نمایشگاهِ جاری گردشگری در تهران برگزار شده و انشالله در آینده اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

ما در توریسم اینترنشنال به طور مرتب فعالیت های شما را که قابل تقدیر است پوشش می دهیم. لطفا توضیحی در مورد برنامه های آتی کاری خود ارائه بفرمایید.

در حال حاضر در حال ساخت مجموعه مستند “ایرانگرد ۵ “با همکاری سازمان و صدا سیما هستیم و انشالله برای سال آینده ما ایرانگردِ ۵ را خواهیم داشت. در عین حال طرح تولید مجموعه “ایرانگرد شو” را هم دارم که در حقیقت یک مسابقه میان تمامی استان ها است و محوریت اصلی آن نیز حوزه گردشگری است.

در کنار این ها، یک مجموعه مستندی را داریم که حول و حوش هفت الی هشت قسمت خواهد بود و مخاطب اصلی آن خارجی‌ها خواهند بود، یعنی مصرف داخلی ندارد و معطوف به محیط خارج است. نام این پروژه، “سفر به سرزمین تروریست‌ها” است. زمانی دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، ملت ایران را یک ملت تروریست خطاب کرد و ما عملا با طرح ایده و عنوان “سفر به سرزمین تروریست ها”، از شمشیر ضدایرانی آمریکایی ها علیه خودشان استفاده خواهیم کرد و به آن یک پاسخ فرهنگی می دهیم. در این راستا مستندی ساخته خواهد شد با محوریت دو گردشگر خارجی که وارد کشورمان می شوند و با عشق، میمان نوازی، تاریخ و فرهنگ، و با طبیعت زیبای ایران، مواجه می شوند.

اینطور به نظر می رسد که در انتخاب عنوان مجموعه مستند سفر به سرزمین تروریست ها، به نحوی ظریف و معنا دار به دنبال جلب توجه مخاطبان به سمت این پروژه بوده اید. لطفا در این رابطه توضیح دهید.

چیزی که برای بسیاری از افراد و مخاطبان بویژه در کارهای فرهنگی از اهمیت زیادی برخوردار است، “ویترین” کار است. ما نام “سفر به سرزمین تروریست ها” را به عنوان ویترینِ این مجموعه در نظر گرفتیم و سعی کرده ایم به نحوی هوشمندانه و حساب شده مخاطبان را جلب کرده و فقط کافی است آن ها قسمت اول این مجموعه را ببیند. آن موقع شیفته آن خواهند شد، با این مستند همراه خواهند شد و می فهمند که ایران سرزمین تروریست‌ها نیست بلکه سرزمین عشاقی است که ریشه در خاک و تاریخ و فرهنگ دارند. انجام این پروژه بدون تردید برای من کار بسیار بزرگی است.

پروژه سفر به سرزمین تروریست ها در چه مرحله ای قرار دارد؟

پروژه سفر به سرزمین تروریست ها در مرحله پیش تولید است و قرار است اگر خدا بخواهد با وزارت گردشگری کار بکنیم و بناست که این وزارتخانه برای ما سرمایه گذار جلب کند. انشالله ما بتوانیم این مجموعه را در آینده نزدیک تولید کنیم.

2 دیدگاه برای ““جواد قارایی” در گفتگوی اختصاصی با توریسم اینترنشنال؛ نمایشگاه گردشگری تهران فضایی مثبت و پربار دارد/در حال ساخت “ایرانگرد ۵” هستیم/پروژه سفر به سرزمین تروریست ها در مرحله پیش تولید و جلب سرمایه‌گذار قرار دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *