چ٫ اردیبهشت ۱۲ام, ۱۴۰۳

معاون اطلاع رسانی، تبلیغات و انتشارات اداره کل روابط عمومی”بانک توسعه تعاون” در گفتگو با توریسم اینترنشنال؛ بیش از ۱۷۰۰ تعاونی در حوزه صنایع دستی و گردشگری در ایران فعال هستند/ بانک توسعه تعاون به اشتغال روستایی توجه جدی دارد

معاون اطلاع رسانی، تبلیغات و انتشارات اداره کل روابط عمومی”بانک توسعه تعاون” از ورود جدی این بانک به حوزه اشتغال روستایی خبر داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ “سارا شمس”، معاون اطلاع رسانی، تبلیغات و انتشارات اداره کل روابط عمومی”بانک توسعه تعاون” در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌وابسته تهران و سی‌وپنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی در گفتگو با توریسم اینترنشنال اظهارکرد: بانک توسعه تعاون یک بانک توسعه‌ای و تخصصی در عرصه تعاون است، بطوریکه ما عملاً ۷۰ درصد تسهیلاتی که ارائه می‌کنیم در عرصه تعاون و ۳۰درصد برای مابقی بخش‌ها است.
وی افزود: بانک توسعه تعاون همانند بخش های دولتی و خصوصی، بخشی از اقتصاد ایران اسلامی را عهده‌دار است و مطابق آمار، حدود ۹۷ هزار شرکت تعاونی فعال در سطح کشور حضور دارند که ۱۷۰۰ تعاونی با سهم بیش از ۶۰ درصدی بانوان در زمینه صنایع دستی مشغول فعالیت هستند و همچنین از حضور و فعالیت شرکت‌های تعاونی متعددی در حوزه گردشگری، هتل‌داری، بوم گردی بهره‌مند هستیم.
سارا شمس به حضور در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌وابسته تهران و سی‌وپنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی اشاره کرد و گفت: از آنجا که عمده مخاطبین ما مردم هستند، حضور در این نمایشگاه فرصت مغتنمی بود برای تعامل و ارتباط بیشتر با بدنه مردم، چرا که یکی از خروجی‌های بانک توسعه تعاون، حمایت از اشتغال روستایی و عشایری با تسهیلات دارای سود ترجیحی است و نیاز است، همه افراد از چنین حمایتی مطلع و از نحوه برخورداری از آن بهره‌مند شوند.
معاون اطلاع رسانی، تبلیغات و انتشارات اداره کل روابط عمومی”بانک توسعه تعاون” بیان کرد: طرح حمایت از اشتغال روستایی و عشایری طی چهار سال اخیر با هدف حمایت از کسب و کار روستائیان و عشایر، و همچنین توسعه اشتغال‌‍زایی درمناطق کمتربرخوردار توسط مدیران بانک شکل گرفت. با اجرای این طرح درصدد هستیم علاوه بر حمایت جوانان روستائی و عشایری با راه اندازی کسب و کار پایدار، از مهاجرت به شهرها به دلیل و بهانه کسب و کار تا جایی که ممکن است جلوگیری کنیم.
وی در بخش دیگری از گفت وگوی خود به تشکیل «کارگروه سنجش ظرفیت‌های هر استان» بر اساس آمایش سرزمینی اشاره کرد و گفت: با اجرایی شدن این طرح می‌توان بر اساس ظرفیت‌ها، نیازها و پتانسیل اشتغال زایی و ایجاد کسب و کار پایدار ویژه مردم یک منطقه، بودجه و اعتبارات هدفمند را اختصاص داد.
شمس در پایان گفت: در حال حاضر بانک توسعه تعاون مفتخر است با ۴۴۸ شعبه بانکی حتی در دورافتاده‌ترین استان‌های کشور، خدمتگزار مردم باشد.

 

پایان گفتگو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *