چ٫ اردیبهشت ۱۹ام, ۱۴۰۳

شهردار بافق در گفتگو با توریسم اینترنشنال مطرح کرد: با مرکزیت بافق، شبکه شهرهای همکار گردشگری تشکیل شد/۱۱ تنوع غذایی را ثبت ملی کرده‌ایم/موقعیت مواصلاتی بافق بی نظیر است

شهردار بافق در استان یزد از تشکیل شبکه شهرهای همکار گردشگری بین ۴۰ شهر ایران با مرکزیت بافق خبر داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ مهندس “سیدعلی نوروز زاده”، شهردار بافق در استان یزد در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌وابسته و سی‌وپنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی در گفتگو با «توریسم اینترنشنال» اظهارکرد: شهر و شهرداری بافق چندین سال است سعی کرده سفرهای ایمن و آسانی را برای همه هموطنان در داخل و خارج از کشور فراهم کند و یک فضای خوب، دلنشین و آرام داشته باشد.

شهردار بافق افزود: مسیرهای دسترسی خوبی به سمت بافق وجود دارد که عمده‌ترین آن مسیر ریلی است. بافق در “پنج راه” ریلی کشور قرار دارد، دسترسی‌ها به ان آسان بوده و راه‌های زمینی متعددی نیز با مقصد بافق وجود دارند. در این راستا، در بافق امکانات اقامتی و تفریحی متنوعی برای گردشگران تدارک دیده شده است.

مهندس نوروز زاده بیان داشت: شهرداری بافق تلاش کرده امسال رفاقت فرهنگی و گردشگری خوبی بین شهرها ایجاد شود بطوریکه شبکه شهرهای همکار گردشگری را در نمایشگاه گرذشگری تهران با حضور وزیر کشور و قائم مقام وزیر میراث فرهنگی رونمایی کرد. این شبکه عمدتا از شهرهای خلاق گردشگری در اقصی نقاط کشور تشکیل شده و تاکنون بیش از ۴۰ شهر به این شبکه پیوسته‌اند که تعدادی از آنها مرکز استان ها می‌باشند.

وی ادامه داد: امیدواریم این شبکه با کارهای علمی و متقابل بتواند فضای خوبی برای جذب و تبادل گردشگر داشته باشد. در عین حال این شبکه می‌تواند تبلیغات خوبی را برای شهرهای دیگر نیز داشته باشد.

*نمونه صنایع دستی شهرستان بافق، ارائه شده توسط شهرداری این شهر در جشنواره گردشگری تهران

 

شهردار بافق افزود: شهر بافق یک ویژگی جهانی دارد و آن بحث کویر، نخلستان‌ها، فضاها و اماکن تاریخی، و طبیعت زیبا و منحصر به فرد آن است. همه این‌ها جمع شده تا فضای خوبی را در شهر بافق داشته باشیم.

مهندس نوروز زاده ادامه داد: در سالهای گذشته، سالانه گردشگران داخلی و خارجی بیش از صد در صد ظرفیت شهر بافق در این شهر حضور داشتند، اما مشکلات کرونا مقداری بر روی این حضور تاثیر گذاشت. در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که می‌توانیم ادامه روندی که قبل از کرونا داشتیم را مجددا در شهر بافق تجربه کنیم.

شهردار بافق تصریح کرد: بافق شهری است که مردمانی مهمان نواز دارد. شهر بافق خاطره خوبی را برای گردشگران رقم می‌زند، غیر از بحث‌هایی که گفته شد، بافق، شهرملی دستبافته‌های نخل است که مراحل نهایی ثبت را سپری می‌کند. این شهر دارای تنوع بالای غذایی است که ۱۱ مورد آن اخیرا ثبت ملی شده است. در همین راستا، جشنواره های غذایی متنوعی را نیز داریم که می‌تواند برای گردشگران اوقات خوبی را رقم بزند.

وی در خصوص ظرفیت‌های گردشگری و ارتباط آن با اقتصاد منطقه گفت: تجربه نشان داده است که همواره شهر بافق و شهرهای دیگر تاریخی با جاذبه‌های توریستی این ظرفیت را دارند که به نقش اثرگذار خود به عنوان یکی از مؤلفه‌های مهم اقتصاد شهری جامع عمل بپوشانند و نقش خود را ایفا کنند. وقتی مردم می‌بینند که توریسم چه تاثیر مهمی در اقتصادشان دارد با این اتفاق ارزشمند همراه می‌شوند. لذا بخش خصوصی می‌تواند بسترسازی لازم را داشته باشد و با ارائه تسهیلات ارزان قیمت به آن می توان بهبود شرایط فعلی را رقم زد.

مهندس نوروز زاده با اشاره به جشنواره تابستانی شهر بافق خاطرنشان کرد: جشنواره تابستانی بافق جز ۶۱ جشنواره ثبت شده در تقویم کشور است که بازخورد خوبی دارد و گردشگران، مُبلّغ خوبی برای این شهر و رویدادهای تاریخی و سنتی آن هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *