پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳
اردبیل

درآمد متوسط اردبیلی ها نصف درآمد سرانه کشور است

استاندار اردبیل با اشاره به درآمد بالای اردبیلی ها از توجه بیشتر و مخصوص به توسعه زیرساخت های این استان به خصوص در حوزه گردشگری سخن به میان آورد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ سید حامد عاملی استاندار اردبیل در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت ها در نقاط مختلف استان خصوصا در روستاها جزو برنامه های اولویت دار استان است. به وضعیت درآمدی مردم اشاره کرد و گفت: لازم است در راستای ارتقای درآمد سرانه مردم استان اقدامات اساسی انجام شود چرا که در حال حاضر درآمد متوسط اردبیلی ها نصف درآمد سرانه کشور است.

وی به اهمیت تکمیل و توسعه زیرساخت ها در بخش های مختلف اشاره کرد و گفت: در صورتیکه زیرساخت ها تکمیل نشود نمی توانیم انتظار  داشته باشیم که ظرفیت های موجود در استان تبدیل به درآمد شود؛ در بخش گردشگری نیز باید اقدامات توسعه ای در بخش راهها، خطوط هوایی، اقامتگاهها و هتل ها انجام شود؛ متاسفانه در حال حاضر حتی یک هتل ۵ ستاره نیز در استان وجود ندارد که در این راستا باید از سرمایه گذاران بخش گردشگری دعوت و حمایت شود.

استاندار اردبیل از پیوستن استان اردبیل به جمع استان‌های معدنی فلز کشور خبر داد و گفت: خوشبختانه به دنبال اعطای پروانه بهره‌برداری معدن صاحب دیوان در شهرستان مشگین‌شهر، برداشت مس، مولیبدن و طلا در استان انجام خواهد شد که این امر به نوبه خود در توسعه استان و ایجاد زمینه اشتغال برای جوانان نقش بسزایی خواهد داشت.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه راه آهن اردبیل نیز اشاره کرد و این نوید را داد که تا پایان شهریورماه سالجاری قسمت عمده این خط ریلی تکمیل می شود اما اتمام عملیات اجرایی تونل ها و قسمتی از این مسیر زمانبر خواهد بود؛ بهره برداری از این خط ریلی نیز قطعا در توسعه اقتصادی استان نقش آفرین خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

برگزاری جشنواره ملی آش و غذاهای محلی در«بولاغلار» نیر

۳۰۰ مورد بازرسی و نظارت بر تاسیسات گردشگری اردبیل انجام شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *