ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳
توریسم اینترنشنال تاکسی هوایی

راه اندازی تاکسی هوایی در همدان

تاکسی هوایی در کشور ما جزو جدیدترین طرح های حمل و نقل هوایی می باشد که به دلیل جذابیت بالا طرفداران بسیاری دارد می تواند باعث رونق گردشگری در شهر همدان شود.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ سیدمسعود حسینی در دیدار با نماینده ایتکو به منظور بررسی طرح راه اندازی تاکسی هوایی با هدف ارائه خدمات حمل و نقل عمومی هوایی ویژه و غیربرنامه ای، ضمن معرفی شهر همدان به عنوان شهر پاک و گردشگری اظهار کرد: همدان در حوزه سرمایه‌گذاری و گردشگری پتانسیل فراوان و بی نظیری دارد که عواید خوبی را نصیب سرمایه‌گذاران، شهر و شهروندان می کند.

وی بر ایجاد زمینه ها و بسترهای مختلف سرمایه گذاری توسط مدیریت شهری در حوزه های گردشگری، عمرانی و فرهنگی تاکید کرد و افزود: در  راه اندازی دو طرح احداث کارخانه بازیافت هواپیما و تاکسی هوایی‌ حامی سرمایه‌گذار هستیم.

حسینی با اشاره به تلاش در جهت آماده سازی زیرساخت های مربوط به طرح راه اندازی کارخانه بازیافت هواپیما بیان کرد: املاک و زمین‌هایی که در مجاورت فرودگاه قرار دارد و متعلق به شهرداری است برای احداث کارخانه بازیافت هواپیما در نظر گرفته شده است.

وی از وجود بستر های مناسب برای هر نوع سرمایه گذاری در حوزه های مختلف مالی، گردشگری و عمرانی به ویژه احداث کارخانه بازیافت هواپیما در همدان خبر داد و مطرح کرد: با راه اندازی ایر تاکسی در همدان زمینه رونق گردشگری، سفر گردشگران و مسافران بدون اتلاف وقت مهیا می‌شود.

نماینده‌ ایتکو نیز ضمن تقدیر از حمایت های شهرداری از سرمایه گذاری گفت: در آینده‌ای نه چندان دور در ایران مباحث  تولید، راه اندازی و استفاده از تاکسی هوایی در فرودگاه همدان رواج خواهد یافت که نیازمند توجه جدی است.

فتحی با اشاره به مزایای راه اندازی ایر تاکسی افزود: مخاطبان و گروه های مختلفی از جمله متخصصان، کارخانه داران، تاجران، صاحب حرف و تیم‌های فوتبال از متقاضیان اجرای این نوع طرح‌ها، صنایع و خدمات هوایی هستند.

وی به نمونه‌های موفق اجرای تاکسی هوایی در کشور اشاره کرد و یادآور شد: در فصول توریستی با راه‌اندازی ایر تاکسی و هماهنگی از شهرهای مبدأ امکان ورود گردشگران به طور مستقیم به همدان بدون اتلاف وقت فراهم می شود.

نماینده ایتکو طرح راه اندازی خطوط ایر تاکسی را در حوزه سلامت بسیار مطلوب ارزیابی کرد و افزود: افرادی که نیازمند خدمات سلامت به ویژه اهدای عضو هستند در کمترین زمان و در ساعت‌های مقرر بدون تشریفات می‌توانند از این خدمات بهره بگیرند.

وی در ادامه گفت: با راه اندازی  تاکسی هوایی بسیاری از فرودگاه‌های کوچک و غیر فعال، فعال می‌شوند و هزینه های سفرهای هوایی در حد استاندارد و قابل قبولی تعریف می شود.

فتحی نیازمندی‌های این طرح را شامل خرید دو تا پنج فروند هواپیمای ویژه تردد مسافران، دانش و تخصص کافی، مجوز شورای عالی هواپیمایی، گواهینامه سازمان هواپیمایی کشور، زیرساخت های مربوط به پشتیبانی، خدمات مهندسی، منابع مالی و ساختارها و فرآیندها و صلاحیت ها دانست که هر یک از این امور نیازمند پیگیری جدی است.

به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری همدان، وجود بازار مناسب در کشور و بسترهای مناسب فرودگاهی، صرفه اقتصادی، وجود دانش، تجربه تخصصی ومدیریتی کافی در کشور، بهره مندی متقاضیان، رونق گردشگری در همدان از مزایای این طرح است.

در پایان جلسه مقرر شد سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای مردمی پیگیری‌های لازم را در راستای اجرای این طرح انجام دهد.

بیشتر بخوانید:

ارسال پرونده «منظر تاریخ شهری از هگمتانه تا همدان» برای ثبت در فهرست میراث جهانی

عدم حذف چارت گردشگری از سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *