پ٫ فروردین ۳۰ام, ۱۴۰۳

ساحل بندرگناوه نفتی شد

حجم زیاد مواد نفتی خمیری مانند در ساحل ماسه ای بندرگناوه، لکه های سیاه قیر مانند زیادی را در این ساحل به جای گذاشته که خطرات زیست محیطی بسیاری برای آبزیان دریایی و کسانی که در دریا شنا می‌کنند، به دنبال دارد. علت این آلودگی هنوز مشخص نشده است.

به گزارش توریسم اینترنشنال، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه گفت: ساحل زیبای ماسه ای بندرگناوه از نقاط بکر و گردشگرپذیر این شهرستان به مواد نفتی آلوده شد.

آلودگی نفتی که بخش زیادی از طول نوار ساحلی گناوه از امتداد روستاهای ساحلی قلعه حیدر تا سواحل گناوه را فرا گرفته ، بصورت تخمیری در ماسه ها چسبیده شده است.

وی یادآورشد: این حجم آلودگی نفتی در ساحل گناوه که در آستانه تعطیلات نوروز ، میزبان جمع کثیری از هموطنان جهت تفریح و استراحت است، به صورت لکه های سیاه شبیه قیر است و جای نگرانی دارد.

ساحل بندرگناوه علاوه براینکه در طول سال بویژه ماه‌های پایانی و تعطیلات نوروز میزبان هموطنان زیادی از نقاط مختلف کشور است، به مکانی مفرح و مناسب برای پرکردن اوقات فراغت اهالی این شهرستان از جمله شناکردن در فصل تابستان تبدیل شده‌ است که سرازیرشدن لکه های نفتی در مدت چندسال اخیر ، به این نقطه خطرات زیادی برای مردم در برخواهد داشت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه گفت: لکه‌های نفتی در ساحل این بندر بر اثر مد دریا به خشکی رسیده و بصورت خمیر روی ماسه‌ها چسبیده ‌است که خطرات زیست محیطی برای آبزیان دریایی و کسانی که در دریا شنا می‌کنند، بدنبال دارد.

عبدالهی افزود: بمحض اطلاع از آلودگی ایجاد شده در محل حاضر و در گزارشی به فرماندار، فلات قاره و اداره بندر و دریانوردی جهت رسیدگی و پاکسازی انعکاس داده شد.

وی اظهارداشت: علت آلودگی مشخص نیست اما احتمال می رود به علت نشتی از خطوط نفتی جزیره خارگ ناشی از فرسودگی بوده که بر روی سطوح آب های خلیج فارس ماندگار و به علت طوفانی شدن دریا به ساحل و خشکی گناوه رسیده است.

وی گفت: پاکسازی نوار ساحل در دستور کار قرار گرفته و در کم ترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *