ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی در گفتگوی اختصاصی با “توریسم اینترنشنال”: نوع نگاه ما در بخش های گردشگری و صنایع دستی، فراگیر و معطوف به فعال سازی تمامی ظرفیت ها است

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان شرقی، نوروز را فرصت خوبی برای گذران اوقات خوش دانست و عنوان کرد: “اگر مردم، به نحو بیشتر و بهتری پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا را رعایت کنند، ما برنامه‌های بسیار متنوعی در این ایام داریم که در نوع خود می‌تواند اوقات شاد و مفرحی را برای آن ها رقم بزند.”

به گزارش توریسم اینترنشنال، “علیرضا بایرام زاده” ضمن اشاره به این موضوع که برنامه‌ی ستاد سفر استان آذربایجان شرقی در طول سال فعال است عنوان کرد: «برای اجرای این برنامه منتظر نوروز نمی‌مانیم و ستاد سفر این استان در تمام سال هماهنگی‌های کاملی را با ۲۵ دستگاه‌های دولتی از جمله هلال احمر، راهنمایی رانندگی، پلیس راهور، شهرداری‌ها، استانداری‌، دبیرخانه‌ و اداره کل میراث فرهنگی استان دارد».

 بایرام زاده ضمن تاکید بر برگزاری جلسات مختلف از سوی این دستگاه‌ها با محوریت برنامه ریزی برای مسافران و گردشگران در سال جاری و  آتی عنوان کرد: «حاصل این اقدامات خود را در ایام تعطیلات مختلف سال، چه نوروز، چه تابستان و سایر فصول نشان می دهد. امسال هم جلسه ستاد خدمات سفر برای ایام نوروز را طی هفته های گذشته برگزار کرده و تلاش می کنیم تا آمادگی لازم را در یکی دو روز مانده به عید برای پذیرایی از مسافران نوروزی به طور کامل به دست آوریم».

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان شرقی در توضیح برنامه های نوروزی این استان بیان داشت: «برنامه‌های مختلفی برای نوروز امسال داریم و زیرساخت‌هایمان را در حوزه گردشگری، هتل‌ها، فرودگاه، و راه‌آهن به طور کامل تقویت کرده و می کنیم».

بایرام زاده همچنین اضافه کرد: «در تمام موارد عنوان شده، آمادگی‌ ارائه کامل خدمات برای نوروز را داریم، ضمن اینکه تلاش می کنیم در این حوزه خیلی زود مواردی را که نیاز به اصلاح دارد، اجرا کنیم تا با امکانات بهتر، خدمات بیشتری را به گردشگران داخلی که عمدتاً در نوروز به این استان سفر می‌کنند، ارائه کنیم».

علیرضا بایرام زاده در ارتباط با وضعیت اقامت مسافران نوروزی در این استان، ضمن اشاره به وجود ۵ هتل ۵ ستاره در استان آذربایجان شرقی عنوان کرد:«‌زیرساخت‌های گردشگری که در این استان داریم بسیار گسترده بوده و هتل‌های بسیار زیبایی در تمامی مناطق شهر از یک ستاره، بوم‌گردی، مهمان‌پذیر تا هتل‌های ۵ ستاره داریم که همگی بسته به میزان بودجه مسافران و سلیقه ای که دارند، میزبان میهمانان نوروزی این استان خواهند بود».

وی ضمن اشاره به آسیب های ناشی از ویروس کرونا به صنعت گردشگری کشور هم گفت: «تمامی مردم عزیزمان درگیر کرونا بوده‌اند و طی این دو سال جامعه کلاً درگیر این ویروس بوده است. خواهش من این است در ایام نوروز بیشتر به سمت رعایت پروتکل‌های بهداشتی حرکت کنیم تا انشاالله محدودیت و ممنوعیت برای سفر به استان های مختلف ایران نداشته باشیم».

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان شرقی، تبریز را شهر جهانی فرش، اهر را شهر ملی ورنی، و کوزه‌کنان را خاستگاه سفال ایران برشمرد و تصریح کرد:« خاستگاه خط نستعلیق، شهر تبریز است و مبدع این خط نیز میرزاعلی تبریزی بوده است و امسال ثبت جهانی این خط در یونسکو را داشتیم. اصالت کاشی هفت رنگ نیز به تبریز باز می گردد و از تبریز به دیگر نقاط ایران ارسال شده است، هر چند برای سال‌هایی این هنر اصیل ایرانی از یادها رفته بود، اما اکنون مجددا در حال احیا شدن است و علاقه مندان خاص خود را دارد.»

این مسوول گردشگری استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: «امسال رونمایی از کیوآرکد موزه‌های این استان و اطلس صنایع دستی آذربایجان شرقی هم برای اولین بار در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران انجام شد‌ و برای نخستین بار در سطح کشور، اولین کتابچه راهنمای گردشگری برای موزه‌ی آذربایجان به خط بریل هم طراحی شد».

بایرام زاده در بحث ارتقای صنعت گردشگری استان آذربایجان شرقی عنوان کرد: «سعی داریم نگاهمان به این حوزه را تنها معطوف به مرکز استان نکرده و بیشتر از قبل، شهرهای مختلف همچون شبستر، کوزه‌کنان، بستان‌آباد، کلیبر، و اهر را مورد توجه قرار دهیم. در نظر داریم گردشگری را به داخل این شهرها و روستاهای کوچک استان آذربایجان نیز معطوف کنیم چرا که هرکدامشان پتانسیل و ظرفیت گردشگری خاص خودشان را دارند».

بایرام زاده ضمن اشاره به خدمات گسترده آژانس های مسافرتی و گردشگری سلامت در این استان نیز گفت: «کشورهای همسایه نزدیکِ استان آذربایجان شرقی، هدف ما در این دو حوزه هستند و با نگاه ویژه ای به آنها، اقدامات خود در زمینه توسعه گردشگری سلامت و فعالیت های آژانس های مسافرتی را پیش می بریم».

وی در پایان تاکید کرد: «اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند یکی از مکان‌هایی که برای ایام نوروز پیشنهاد می‌دهیم به آنجا سفر کنند، منطقه آذربایجان بخصوص آذربایجان شرقی است که امیدواریم از سفر خود به این استان لذت ببرند».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *