ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳
توریسم اینترنشنال گردشگری مذهبی

پتانسیل بالای کشور در بخش گردشگری مذهبی عاشورا

مراسمات دینی و مذهبی در کشور ایران با آیین ها و رسم و رسومات متنوع هر ساله در شهرهای مختلف برگزار می شود و این رسومات گردشگران را بر آن می دارد تا جهت آشنایی با آن ها به شهرهای ایران سفر کنند بنابراین این فرصت را باید برای جذب گردشگر در کشور مغتنم شمرد .

به گزارش توریسم اینترنشنال؛محمدرضا دشتی اردکانی رییس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس اظهار داشت: در بخش گردشگری شرکت‌های خصوصی توان خوبی برای شناساندن جاذبه های گردشگری ایران به جهان دارند که باید از پتانسیل آنها استفاده کرد.

وی افزود: ۱۱۰ نوع گردشگری در دنیا تعریف شده که به جرات می گویم ایران همه این عدد را داراست اما متاسفانه از ظرفیت شرکت های دانش بنیان برای شناساندن این پتانسیل به دیگران استفاده نشده است.

رییس فراکسیون گردشگری مجلس تصریح کرد: در بخش گردشگری مذهبی عاشورا پتانسیل بالایی در همه زمینه های گردشگری داریم که می توانیم گردشگران را در ایام محرم به کشورمان جذب کنیم اما در هیچ بخشی در این خصوص کار قابل توجهی نداشته ایم در حالی که می توانیم با تقویت و ایجاد شرکت های دانش بنیان در حوزه گردشگری از این پتانسیل استفاده بهینه کنیم

وی افزود: در بخش صنایع دستی، ایران حرف اول را در جهان می زند اما نتوانستیم در این خصوص به خوبی وارد شویم اما شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه ظرفیت بالایی دارند که می توانند در حوزه گردشگری فعالیت کنند.

دشتی اردکانی گفت: می‌توان برای تجاری سازی از برخی ابزارها جهت تولید انبوه صنایع دستی استفاده کرده و برای کشور ارزآوری داشت.

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس افزود: در حال حاضر وزارت میراث فرهنگی توانسته سه موضوع مربوط به هم (صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی) را که مکمل هم هستند در خود جمع کند و کارهای مقدماتی خوبی هم برای توسعه آن صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید:

تکیه معاون الملک میزبان گردشگران نوروزی است

۲ عنصر میراث فرهنگی و مذهبی ناملموس کاشان در فهرست آثار ملی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *