چ٫ اردیبهشت ۵ام, ۱۴۰۳
همایش توسعه گردشگری ایران کهن

گزارشی از همایش توسعه گردشگری ایران کهن

همایش توسعه گردشگری ایران کهن به منظور معرفی و بررسی محصولات و خدمات شرکت‌های دانش بنیان در حوزه گردشگری در سالن همایش‌های دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ در این همایش وزیر محترم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مشاورین و معاونین صنایع دستی و هنرهای سنتی، رئیس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم صنایع فرهنگی، رئیس جهاد دانشگاهی و رئیس مرکز و دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق حضور داشتند.

صنایع گردشگری در مسیر نوآوری

تکنولوژی عموما در مسیر ساده‌سازی زندگی برای بشر، روز‌به‌روز در حال پیشرفت است و تکنولوژی در حوزه گردشگری هم از همین اصل پیروی می‌کند. در سال‌های گذشته با ورود تکنولوژی به حوزه گردشگری، استفاده از این خدمات برای کاربران بسیار آسان‌تر شده است. در حال حاضر کاربران می‌توانند از وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌های معتبر در چند دقیقه بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس خریداری کنند، تور بخرند یا هتل رزرو کنند؛ اما این کافی نیست!

وزیر محترم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جناب آقای ضرغامی در این همایش گفت: «زمانی مردم به خدمات نوین استارتاپ‌ها در عرصه گردشگری نیاز پیدا می‌کنند که قصد سفر به مقاصد و جاذبه‌های گردشگری جدید را داشته باشند. در این شرایط به دلیل نبود ارائه دهندگان معتبر و همچنین عدم وجود اطلاعات کافی درباره مقصد انتخابی به وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های فعال در حوزه گردشگری مراجعه می‌کنند.»

سوپر اپلیکیشن تاپ نوآور در ارائه خدمات گردشگری

یکی از استارتاپ‌های شناخته شده حاضر در این همایش سوپر اپلیکیشن تاپ، بازوی فین‌تک بانک پارسیان بود. مدیر مارکتینگ و برندینگ اپلیکیشن تاپ در این همایش از جدیدترین خدمات و دستاوردهای خود در حوزه گردشگری رونمایی کرد. سفرهای اعتباری، سفرهای برنامه ریزی شده و بازارگاه ارائه خدمات کامل گردشگری، از مهم‌ترین خدمات تاپ برای تسهیل و تنظیم روابط عرضه کنندگان و متقاضیان خدمات گردشگری در کشور است.

عزت الله ضرغامی در ادامه افزود: «یکی از معضلات، این است که خدمات در حوزه گردشگری عموما به‌صورت یکپارچه به مخاطبان و خریداران ارائه نمی‌شود. لازم است تا از یک سو توانمند کنیم و از سویی دیگر توجه ویژه‌ای به یکپارچه سازی مجموعه خدمات گردشگری داشته باشیم.»

سفرهای اعتباری سوپر اپلیکیشن تاپ

مدیر مارکتینگ تاپ اضافه نمود، یکی از اهداف طرح خانواده پرشور پارسیان افزایش توانمندی خانواده ایرانی طبق فرمایشات وزیر محترم برای تجربه سفر باکیفیت است. در این طرح که با هدف پاسخ به نیازهای تفریحی، گردشگری و سرگرمی خانواده ایرانی پیاده سازی شده است، به کارکنان سازمان‌های طرف قرارداد با تاپ، تسهیلاتی تا سقف ۳۰ میلیون تومان اعطا می‌شود. لازم به ذکر است که موعد بازپرداخت این تسهیلات ۱۲ ماهه و با کارمزد ۴% است.

این طرح نوآورانه، توسط سوپر اپلیکیشن تاپ و بانک پارسیان تحت نظارت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به کارکنان سازمان‌های طرف قرارداد و سازمان‌های خصوصی بالای ۱۰۰ نفر سرمایه انسانی تعلق می‌گیرد. این اعتبار در تمامی  خدمات گردشگری  اپلیکیشن تاپ (سفر تاپ) همچون خرید تور داخلی و خارجی، خرید بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس و رزرو هتل قابل استفاده است.

از مزایای این اعتبار تنفس یک ماهه برای شروع اقساط پس از استفاده از میزان اعتبار استفاده شده است. این تسهیلات در فاز اول صرفا به سازمان‌ها ارائه می‌شود اما در فاز دوم توسط بانک پارسیان این تسهیلات به عموم افراد واجد شرایط تعلق می‌گیرد.

سفرهای برنامه ریزی شده در تاپ

اجتهد در در ادامه صحبت های خود اشاره به این موضوع نمود که، یکی دیگر از خدمات تاپ برای سازمان‌ها در جهت ساده‌سازی و ارزان‌سازی خدمات گردشگری، خدمت سفرهای برنامه ریزی شده است. در سفرهای برنامه ریزی شده سازمان‌ها به تاپ اعلام می‌کنند که در تاریخی مشخص تعدادی از کارکنان آن‌ها قصد سفر دارند؛ در این شرایط واحد گردشگری تاپ با انجام اقداماتی پکیج‌هایی با قیمت مناسب را دراختیار سازمان‌ها قرار می‌دهد.

این موضوع می‌تواند به‌گونه‌ای دیگر باشد، در واقع تاپ در تاریخ‌هایی مشخص به سازمان‌ها اعلام می‌کند که امکان ایجاد پکیج‌های سفر با قیمت مناسب وجود دارد و سازمان‌ها می‌توانند از این فرصت برای محیا کردن سفر ارزان و باکیفیت برای کارکنان خود استفاده کنند.

سفر تاپ، بازارگاهی رقابتی در خدمات گردشگری

کیفیت و قیمت مناسب از مهم‌ترین ویژگی‌های شرایط رقابتی در حوزه گردشگری است. تاپ با ایجاد یک بازارگاه هوشمند شرایطی را برای آژانس‌های گردشگری، هتل‌ها و سایر ارائه دهندگان خدمات گردشگری فراهم کرده تا خدمات خود را در سوپر اپلیکیشن تاپ به میلیون‌ها کاربر ارائه دهند.

 ایجاد بستری برمبنای هوش مصنوعی سبب شده تا قیمت‌های اعلامی از جانب ارائه دهندگان در مقایسه با تمامی ارائه دهندگان خدمات گردشگری پایش شود و در صورت منطقی بودن قیمت، تعریف خدمات گردشگری در تاپ انجام شود. قیمت و کیفیت مناسب دقیقا نیاز متقاضیان حوزه گردشگری است که در کانالی شامل برترین ارائه دهندگان به آن پاسخ داده شده است.

تاپ، سوپر اپلیکیشنی کامل در تلفن همراه کاربران

در این همایش وزیر محترم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید داشت که بحث گردشگری از صنایع دستی و میراث فرهنگی جدا نیست. علاوه ‌بر خدمات ویژه گردشگری در تاپ، یکی از خدمات مرتبط با این حوزه امکان خرید سوغات و صنایع دستی است؛ این ویژگی در تاپ یعنی پاسخ به تمامی نیازهای کاربران در حوزه گردشگری.

سوپر اپلیکیشن تاپ مرجع کامل خدمات فین تک و پرداخت، گردشگری و تفریحی، خدمات خودرو، خدمات مالی و اعتباری، بازار سرمایه و ارائه کننده ابزارهای حوزه پرداخت در کشور است. این اپلیکیشن با بیش از ۱۲ میلیون کاربر ریجستر شده و ۴ میلیون کاربر فعال و متصل به حدود ۱ میلیون پذیرنده، میزبان تعداد زیادی از سرویس‌‌‎ها و خدمات از سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ در کشور است. در حال حاضر روزانه صدها هزار تراکنش مالی، خدمات و … در تاپ انجام می‌شود.

سازمان‌ها برای بهره‌مندی از خدمات اعتبار سفر و سفرهای برنامه ریزی شده می‌توانند با شماره … تماس حاصل کنند یا از طریق ایمیل تاپ به نشانی  marketing@top.ir  درخواست خود را ثبت کنند تا واحد مربوطه در مجموعه تاپ با آن‌ها تماس حاصل نماید. آژانس‌های مسافرتی، هتل‌ها و سایر ارائه دهندگان خدمات می‌توانند از طریق لینک زیر خدمات خود را در بازارگاه تاپ تعریف کنند.

بیشتر بخوانید:

افتتاح سامانه ای جدید برای ثبت ایده‌های نو در حوزه گردشگری

برگزاری رویداد دستاورد‌های شرکت‌های خلاق در حوزه گردشگری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *