پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

آمادگی ابر کوه برای ورود به سال جدید و میزبانی از گردشگران نوروزی

در آستانه فرا رسیدن سال جدید، رئیس میراث فرهنگی ابرکوه از اضافه شدن دو مجموعه «عمارت قجری» و «صبا» به واحدهای گردشگری این شهرستان خبر داده و به منظور استقبال از گردشگران نوروزی اعلام آمادگی کرد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، رئیس میراث فرهنگی ابرکوه با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای اتصال مجدد ابرکوه به جریان گردشگری پس از دو سال وقفه‌ی ناشی از شیوع کرونا، گفت: شرایط پذیرش گردشگر، استراتژی و فضاهای گردشگری به علت شیوع کرونا تغییر کرده و واحدهای گردشگری باید خود را با شرایط جدید وفق دهند.

«حمید مشتاقیان» ضمن بیان این که سال ۱۴۰۱، اولین سال از سده جدید و یک اتفاق تاریخی مهم است، به بیان برنامه‌های نوروزی در این شهرستان پرداخت و گفت: جریان گردشگری کشور به دلیل شرایط بسیار نامساعد ایجا شده از ناحیه‌ی ویروس کرونا، ضربه خورده و قطع شده است.

وی اظهار کرد: وصل شدن مجدد جریان گردشگری حداقل پنج سال زمانی نیاز دارد و در این مسیر حریفان قدرتمندی در مقابل شهرستان ابرکوه قرار دارند لذا در چنین شرایطی پایگاه میراث فرهنگی بافت تاریخی ابرکوه برای حفظ بسترها، اقدام به تولید محتوا کرده و کتاب راهنمای گردشگری «ابرکوه؛ ابرقو؛ خیلی دور؛ خیلی نزدیک» را تهیه و منتشر کرده است.

مشتاقیان با بیان این که شرایط پذیرش گردشگر، استراتژی و فضاهای گردشگری به علت شیوع کرونا تغییر کرده است، افزود: با توجه به این که واحدهای گردشگری باید خود را با شرایط جدید وفق دهند، بازدیدهای متعددی انجام و جلساتی نیز با مسئولین آن‌ها برگزار شده که حاصل آن اعلام آمادگی کامل تمامی این واحدها بوده است.

 وی همچنین از اضافه شدن دو مجموعه «عمارت قجری» و «صبا» به واحدهای گردشگری شهرستان خبر داد و ابراز کرد: قرار است یکی از کمپ‌های استقبال از گردشگران در ورودی استان، در بوستان بهاران شهرستان واقع شود. ضمن این که ۲۴ داوطلب راهنمای گردشگری نیز آموزش دیده و در ۹ مرکز گردشگری مستقر می‌شوند.

این مسئول از هماهنگی‌های انجام شده با مسئولان مربوطه جهت تأمین روشنایی و آراستگی سطح شهرها و روستاها خبر داد و عنوان کرد: با توجه به فراهم بودن بسترها، اگر نتوانیم در شهرستان رویدادهای مختلف را با توجه به پتانسیل‌های فوق‌العاده‌ای که وجود دارد برگزار کنیم، قطعاً گردشگران، ابرکوه را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب نخواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *