پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳
امامزاده سید عباس بجنورد

اجرای طرح توسعه امامزاده سید عباس (ع) بجنورد

  امامزاده سید عباس (ع) بجنورد از مکان های مذهبی و گردشگرپذیر شهر بجنورد می باشد که شهردار بجنورد در جهت توسعه این مکان و گردشگری مذهبی شهر بجنورد اقداماتی انجام شد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ نشست خبری شهردار بجنورد با موضوع ارائه گزارش از مصوبات سفر ریاست جمهوری و سفر یک روزه وزیرکشور در بجنورد برگزار شد .

شهردار بجنورد در این نشست از اخذ دستورات ۱۲ گانه که مستقیم توسط وزیر کشور به امضا رسیده بود خبر داد و گفت: طرح توسعه امامزاده بجنورد به عنوان طرح شاخص گردشگری مذهبی با تخصیص سه هکتار از اراضی ملی به این امر ، صدور مجوز برای املاک قولنامه ای در مناطق حومه که املاک قولنامه ای فاقد سند دارای وجاهت قانونی هستند ، صدور دستور جذب ۴۱۷ نفر از نیروهای شهرداری در قالب کارکنان اجرایی سازمان پسماند ، سی ان جی و فضای سبز ، الحاق ۲۷۰ هکتار از اراضی بلافصل از جمله این دستورات بود ‌.
درحوزه عمران هم شهردار، دستاوردهایی را به نام شهرداری ثبت کرد که شامل دراختیار قراردادن یک معدن سنگ رایگان از سوی استانداری به شهرداری است.

بازگشایی معابر با توجه به طراحی بافت خیابانها مطالبه بعدی شهردار بود که با پاراف دستور وزیر و تجمیع پلاک های ریز در بافت فرسوده و تجمیع آن برای صدور پروانه تا یک الی دو طبقه مازاد موافقت کرد.

تبدیل کوچه اطلسی و املاک درمسیر بازگشایی نیز شهردار اجرای طرح فرهنگی گردشگری را مطرح کرد که مقرر شد با حفظ مالکیت مسکن و شهرسازی ، این ملک تبدیل به مرکز کار آفرینی و حمایت از مشاغل خرد شود و دربخشی ازاین طرح نیز شهرداری طرح گذر گردشگری و زیست شبانه را برنامه ریزی و اجرا خواهد کرد.

بازگشایی ۳۲متری فرودگاه که در طرح معارض قرار گرفته نیز با دستور وزیر کشور به استاندار، حل مشکل منوط به همکاری مدیریت فرودگاه باشد.

درحوزه آسفالت نیز با شروع نهضت آسفالت ، شهردار عنوان کرد از سرعت در خدمات عمرانی راضی نیستم و اگرچه کمبود نیرو داریم اما اخذ سهمیه قیر رایگان ازجمله مصوباتی است که در ارائه خدمات گسترده در شهر دخیل خواهد بود.

وصول مطالبات شهرداری ها مصوبه ی دیگر بود که مقرر شد با اولویت دستور پرداخت نقدی ازمحل اعتبار دستگاههای اجرایی و یا معادل قیمت آن، زمین از اموال و دارایی دستگاه ها وصول شود.

کل شهرداری های استان ۸۰۰ میلیارد تومان و مطالبات معوقه شهرداری بجنورد ۳۰۰ میلیارد تومان است.

شهردار درحوزه حفظ سرمایه در امر ساخت وساز نیز مجوز فروش تراکم مازاد یک تا دو طبقه را بر مبنای عرض خیابان اخذ کرد.

ارتقای درجه شهرداری از ۱۰ به ۱۱ نیز توسط شهردار در این سفر مطرح شد که مورد موافقت قرارگرفت.

عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر نیز ضمن عرض خداقوت از شهردار بجنورد برای پیگیری و اخذ مصوبات قدردانی کرد و گفت : تیم همراه آقای شهردار با روحیه جهادی و خدمت گزار از ماهها قبل درتدارک مکاتبات و طرح مطالبات بودند و درجریان سفر نیز از همه فرصت ها به نفع ایجاد توسعه شهری استفاده کردند.

بیشتر بخوانید:

مرمت ارگ تاریخی دولت‌آباد اسفراین آغاز شد

کشف ۴ کوزه سفالی دوره ایلخانی در شهرستان بجنورد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *