چ٫ اردیبهشت ۱۲ام, ۱۴۰۳
اسرائيل

تجدید نظر در قانون عجیب رژیم صهیونیستی برای گردشگران خارجی

واکنش‌های شدید بین‌المللی به قانون جدید رژیم صهیونیستی برای ورود به کرانه باختری موجب شد تا این کشور در خصوص این قانون جدید تجدید نظر کرده و تغییراتی را اعمال کند.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ وزارت جنگ رژیم صهیونیستی درپی واکنش شدید جامعه بین‌الملل، قانونی عجیب و جنجالی که چند روز پیش برای گردشگران خارجی در سرزمین‌های اشغالی وضع کرده بود را لغو کرد؛ قانونی که گردشگران خارجی را ملزم می‌کرد تا روابط عاشقانه‌شان اعم از نامزدی و ازدواج با فلسطینی‌ها را به مقامات رژیم اشغالگر گزارش دهند.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اخیراً دستورالعمل خود را درباره «رویه ورود گردشگران به کرانه باختری و اقامت در این مناطق» را اصلاح کرد.

در دستورالعمل جدید، چندین شرطی که در پیش‌نویس اولیه درج شده و قرار بود از روز دوشنبه اجرایی شود، حذف شده است.

در بین بخش‌های حذف شده، شرطی که گردشگران خارجی را ملزم می‌کرد تا پس از ورود به سرزمین‌های اشغالی، ظرف ۳۰ روز از آغاز ارتباط، نامزدی یا ازدواج با ساکنان کرانه باختری، مراتب را به مقامات رژیم صهیونیستی گزارش دهند، حذف شده است.

در مقررات جدید، دیگر نیاز نیست که همسران خارجی فلسطینی‌ها، به مدت یک سال و نیم خارج از کرانه باختری بمانند و همچنین مدت تمدید روادید برای آنها از ۹۰ به ۱۸۰ روز افزایش یافته است.

در این مقررات، همچنین دیگر خبری از سهمیه‌های درنظر گرفته شده برای سخنرانان و دانشجویان در دانشگاه‌های فلسطینی نیست. پیش از این، سهمیه مذکور برای اساتید ۱۰۰ و برای دانشجویان ۱۵۰ نفر درنظر گرفته شده و اتحادیه اروپا این سهمیه‌بندی را محکوم کرده بود.

تام نیدز، سفیر آمریکا در تل‌آویو با تأیید مقررات جدید، تاکید کرد که درباره پیش‌نویس مقررات به شدت با تل‌آویو برخورد کرده و به همین رویه ادامه خواهد داد.

پس از اعلام اولیه این مقررات، نشریه تایمز آو اسرائیل، دراین‌باره نوشته بود که شهروندان خارجی، حتی افراد با تبار فلسطینی که خارج از این کشور زندگی کرده و به طور رسمی با ساکنان کرانه باختری ازدواج کرده‌اند، دیگر قادر به دریافت روادید ورود به سرزمین‌های اشغالی نبوده و برای کسب جواز ورود باید دست کم ۴۵ روز زودتر، درخواست بدهند.

همچنین در بخش دیگری از نسخه اولیه دستورالعمل مقرر شده بود که زوج‌ها باید وضعیت رابطه خود را نزد مقامات فلسطینی رسمیت بخشیده و در صورت قصور ظرف ۹۰ روز، بلافاصله اخراج خواهند شد. علاوه براین، در صورت رسمی شدن وضعیت تأهل نیز، مجوز اقامت در سرزمین‌های اشغالی بیش از ۲۷ ماه تمدید نخواهد شد و خارجی‌ها باید دست کم ۶ ماه از منطقه خارج شوند.

مقامات وزارت جنگ رژیم صهیونیستی پس از اصلاح مقررات اعلام کرده‌اند که این طرح به طور آزمایشی برای دو سال اجرا خواهد شد و برای گردشگرانی که از شهرک‌های صهیونیست‌نشین بازدید می‌کنند، اعمال نخواهد شد.

بیشتر بخوانید:

عادی سازی روابط میان ترکیه و رژیم صهیونیستی

تورهای مشترک گردشگری میان رژیم صهیونیستی و امارات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *