ی٫ اردیبهشت ۹ام, ۱۴۰۳
انگلیس

خطر ورشکستگی در انتظار هتل‌ها و رستوران‌های انگلیس

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی نشان می‌دهد بیش از یک سوم کسب و کار‌های مربوط به صنعت گردشگری در انگلستان، به خاطر افزایش هزینه‌های انرژی، تورم تا اوایل سال آینده ورشکست شوند.

به گزارش توریسم اینترنشنال، روزنامه گاردین در گزارشی نوشت نتایج تازه‌ترین نظرسنجی نشان می‌دهد بیش از یک سوم کسب و کار‌های مربوط به صنعت گردشگری و مهمان یاری، از جمله کافی شاپ ها، رستوران‌ها و هتل‌ها ممکن است به خاطر افزایش هزینه‌های انرژی، تورم و بالا رفتن قیمت مواد غذایی و کاهش مشتری تا اوایل سال آینده ورشکست شوند.
این روزنامه در گزارشی به قلم سارا باتلر در پایگاه اینترنتی خود نوشت: در حالی که تقریبا همه کسب و کار‌ها می‌گویند با افزایش هزینه‌های انرژی و تورم قیمت مواد غذایی رو به رو هستند، ۳۵ درصد پاسخ دهندگان در نظرسنجی سه ماهه‌ای که از فعالان در صنعت گردشگری و مهمان یاری به عمل می‌آید گفتند پیش بینی می‌کنند متحمل زیان شوند یا دیگر تا پایان سال قادر به ادامه کار نباشند.
بر اساس گزارش مشترک سه اتحادیه و مؤسسه مسئول بخش گردشگری انگلیس، بیش از سه چهارم صاحبان کسب و کار در این صنف (۷۷ درصد) از کاهش مشتریان کافی شاپ‌ها و رستوران‌ها خبر دادند و ۸۵ درصد احتمال دادند اوضاع بدتر شود.
بنا بر اعلام اتحادیه‌های صنفی، این نظرسنجی «وضعیت تیره و ناخوشایندی را که صاحبان کسب و کار در این صنف با آن رو به رو هستند آشکار می‌کند، چرا که بسیاری از آن‌ها به علت بحران هزینه‌های کسب و کار در آستانه ورشکستی هستند.»
در این گزارش آمده است: «آسیب پذیری این بخش به علت هزینه‌های فزاینده انرژی، افزایش فلج کننده هزینه کالا و کاهش اعتماد مصرف کننده در این نظرسنجی به خوبی نمایان است و اگر اقدام فوری صورت نگیرد، کاملاً محتمل به نظر می‌رسد که ما بخش قال توجهی از بخش گردشگری و مهمان یاری انگلیس را در هفته‌ها و ماه‌های آینده از دست بدهیم.»
کسب و کار‌ها در این بخش، که بسیاری شان به خاطر ماه‌ها تعطیلی اجباری که دولت در دوره شیوع کرونا اعمال کرد آسیب دیدند، تابستان امسال به واسطه استقبال مردم از امکان حضور آزادانه‌تر در اماکن عمومی توانستند به سرعت به وضعیت عادی بازگردند.
اما قیمت فزاینده مواد غذایی و کمبود نیرو، به ویژه برای مشاغل حرفه‌ای همچون سرآشپز که منجر به تورم شدید دستمزد شده است، موجب محدود شدن بهبود وضعیت این کسب و کار‌ها شده است.
تا همین حالا نیز بعضی کافی شاپ‌ها و هتل‌ها تعطیل شده اند یا اینکه قصد تعطیلی در فصل زمستان را دارند، چون از عهده پرداخت هزینه‌های بالا بر نمی‌آیند.

بیشتر بخوانید:

آیا واقعا تابوت ملکه انگلیس خالی است؟

بحران انرژی انگلیس و مشکلات بنگاه‌های اقتصادی مرتبط با صنعت گردشگری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *