ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

درختی در هنگ کنگ که آرزوی شما را برآورده می کند

در هنگ کنگ روستایی به اسم فونگ ما پو وجود دارد که از ۷۰۰ سال پیش شکل گرفته و امروزه به دلیل داشتن دو درخت آرزو همچنان ساکنان و گردشگران زیادی دارد.

دعا برای خوش‌شانسی در درخت آرزوی Lam Tsuen یکی از جذاب‌ترین سنت‌هایی است که از دیرباز پابرجا بوده است. در زمان‌های گذشته هر زمان که در روستا جشنی برگزار می‌شد، روستاییان آرزوهایشان را بر روی کاغذهایی می‌نوشتند و به درخت می‌دادند. این دو درخت امروزه به جاذبه گردشگری معروف هنگ کنگ ‌‌تبدیل شده‌اند و گردشگران زیادی برای رسیدن به آرزوهایشان نزد این دو درخت می‌روند.

درخت آرزوها در چین

در اولین روزهای سال نو گردشگران و محلی‌ها به این منطقه می‌روند تا آرزوهای خودشان را برای سال جدید بنویسند. آن‌ها این کاغذها را به پرتقالی گره می‌زنند و از درخت آویزان می‌کنند. طبق افسانه‌ها اگر این پرتقال به خوبی در میان شاخه‌های درخت جای گیرد، آرزو برآورده می‌شود ولی اگر به زمین بیفتد باید برای همیشه خیال رسیدن به این آرزو را از سرتان بیرون کنید.

در فرهنگ چینی، آرزو برای خوش‌شانسی، ثروت و موفقیت در سال جدید بخش مهمی از سال نو است. برای همین به محض این که سال نو آغاز می‌شود مردم هنگ کنگ برای این‌که به آرزوهایشان برسند راهی روستای کوچک «فونگ ما پو» می‌شوند تا درخت آرزوها را از نزدیک ببینند.

به گفته مردم محلی، این درخت انجیر هندی یک قدرت جادویی دارد که می‌تواند آرزوها را برآورده کند. در هنگام سال نو این روستا به روستایی پر از گردشگر تبدیل می‌شود. همه برای رسیدن به آرزوهایشان به این منطقه می‌روند.

روستای «فونگ ما پو» در منطقه «تانگ پو» واقع در هنگ کنگ بیش از ۷۰۰ سال قدمت دارد و مهاجران اولیه آن ماهیگیرانی ساده بودند. در اصل درخت آرزوها از دو درخت بزرگ تشکیل شده که یکی از آن‌ها در ورودی روستا و دیگری در نزدیکی مکان مقدس «تین هائو» قرار دارد. اینکه این درخت چگونه به درخت آرزوها تبدیل شد به زمانی برمی‌گردد که محلی‌ها برای عبادت به مکان مقدس «تین هائو» می‌رفتند و همین که عبادتشان تمام می‌شد اسم، تاریخ تولد و دعای خودشان را که معمولا درخواست ماهی‌های بیشتر در هنگام ماهیگیری بود بر روی یک کاغذ رنگی می‌نوشتند و آن را از درخت آویزان می‌کردند. به مرور این درخت در میان مردم به درختی با قدرت جادویی معروف شد.

آیا این درخت جادویی حقیقت دارد؟

محلی‌ها می‌گویند، روزی زنی بیماری سختی می‌گیرد. او در خواب فرشته‌ای را می‌بیند که به او سفارش کرد به سمت درختی برود و در آن‌جا آرزوی خودش را برای رساندن به خدا بر روی کاغذ بنویسد و به درخت آویزان کند. بعد از این‌که این زن از خواب بیدار شد و همین کار را انجام داد به طرز معجره‌آسایی شفا پیدا کرد. این موضوع عجیب و غریب در شهر پیچید و این باعث شد که افراد زیادی برای رسیدن به آرزوهایشان به سمت درخت آرزوها بروند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *