س٫ اردیبهشت ۱۱ام, ۱۴۰۳

دستگیری باند حفاران غیرقانونی کردستان

فرمانده یگان حفاظت از میراث فرهنگی کردستان از دستگیری یک باند حین حفاری غیرقانونی در محوطه های تاریخی استان و تحویل آنها به مراجع قضایی خبر داد.

به گزارش توریسم‌اینترنشنال، سرهنگ محمدرضا زارعی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: برابر گزارش واصله به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان قروه مبنی بر حفاری غیرمجاز در روستای حسن‌خان از توابع این شهرستان، بررسی‌ها و تحقیقات در دستورکار قرار گرفت.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: پس از اخذ حکم قضائی، با همراهی و هماهنگی پاسگاه انتظامی فرهادآباد، در محل جرم حضور یافته و از نزدیک در جریان حفاری انجام شده قرار گرفتیم.

وی با بیان اینکه در این رابطه دو نفر حفار غیرمجاز با هویت بومی شناسایی و دستگیر شدند، افزود: از متهمان یک دستگاه موتوربرق، یک دستگاه دریل هیلتی، یک عدد تبر و مقداری سیم کشف و ضبط و یک دستگاه موتورسیکلت نیز توقیف شد.

سرهنگ زارعی عنوان کرد: پرونده قضائی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: از شهروندان تقاضا داریم هر گونه مورد مشکوک را در این رابطه با ما در میان بگذارند تا در سریع‌ترین زمان ممکن با حفاران غیر مجاز برخورد شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *