ج٫ اردیبهشت ۷ام, ۱۴۰۳

روایت جالبِ استاندار کرمانشاه از کمک سریال “نون.خ” به بخش گردشگری این استان

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در موضع گیری اعلام کرد که سریال تلویزیونی “نون.خ”، به اندازه ۱۰۰ میلیارد تومان به اقتصاد گردشگری استان کرمانشاه کمک کرد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ هوشنگ بازوند در همایش منطقه‌ای توسعه گردشگری پساکرونا محور غرب کشور که در استانداری کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: استان کرمانشاه مبلغی حدود ۳۰۰ میلیون تومان برای سریال نون.خ هزینه کرد.

استاندار کرمانشاه تبلیغات در صنعت گردشگری را نوعی سرمایه گذاری دانست و افزود: با پخش این برنامه پربیننده در داخل کشور و شبکه‌های برون مرزی به اندازه ۱۰۰ میلیارد تومان به اقتصاد گردشگری استان کرمانشاه کمک شد و بسترساز ثبت جهانی اورامانات بود.

بازوند با بیان اینکه پنج استان کرمانشاه، ایلام، کردستان، لرستان و همدان بسیار ثروتمند هستند گفت: این ظرفیت وجود دارد که سالانه در یکی از این استان‌ها یک اثر به ثبت جهانی برسد و یکی از خروجی‌های این جلسه این است که در سال ۱۴۰۱ یک اثر از پنج استان حاضر برای ثبت جهانی در دستور کار قرار گیرد و همه در این راستا کمک کنند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه سال گذشته تصمیم به ثبت جهانی اورامانات گرفتیم و بعد از تلاش فراوان بعد از یکسال محقق شد افزود: این اتفاق در شرایط تحریم نقطه قوتی بود که ۱۷۶ کشور رأی به ثبت جهانی اورامانات داد.

بازوند افزود: سفر و گردشگری امروز خود را در سبد خانوار جا داده است و این موضوع امتیاز خوبی برای صنعت گردشگری محسوب می‌شود و البته بسیاری از کشورهایی که بیشترین گردشگر را دارند سازمان و متولی به عنوان گردشگری ندارد و دولت‌ها در زمینه زیرساخت‌ها متولی هستند.

 

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *