ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳
توریسم اینترنشنال گردشگری سامان

رونق گردشگری سامان در گرو رفع مشکل جاده‌های مواصلاتی

محورهای مواصلاتی در هر منطقه ای از المان های مهم برای جذب گردشگر می باشد زیرا که اگر مسیر دسترسی درست و سامان دهی شده باشد قطعا گردشگران بسیاری را جذب خود می کند .این چالش در مورد شهر زیبای سامان موجب شده است تا آنچنان که باید رونق گردشگری در ابن شهر دیده نشود.

به گزارش توریسم اینترنشنال ؛ شهرستان سامان در ۱۶ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد، این شهرستان با دارا بودن جاذبه‌های تاریخی، گردشگری و مذهبی در چهارفصل سال پذیران گردشگران بسیاری است.

عبور رودخانه زاینده‌رود از این شهرستان، جذابیت‌های زیادی را ساخته است، جذابیت‌هایی که در صورت استفاده صحیح از آن می‌تواند باعث تحول صنعت گردشگری در کل استان چهارمحال و بختیاری و شهرستان سامان شود.

  اما این شهرستان با وجود قابلیت‌ها و استعدادهای فراوان برای جذب گردشگر هنوز نتوانسته آنچنان که باید در صنعت گردشگری موفق باشد و گردشگری در این شهرستان تاثیر چندانی در رشد اقتصادی مردم منطقه ندارد.

بازاریابی نامناسب و عرضه نادرست محصولات کشاورزی  یکی از دلایل عدم رونق اقتصادی در گردشگری منطقه است که می‌طلبد هم مردم محلی و هم مسئولان در این زمینه اقدامات موثری انجام دهند تا شاهد رونق اقتصادی در کنار جاذبه‌های گردشگری سامان باشیم.

همچنین وجود جاده‌های ارتباطی نامناسب و گره‌های ترافیکی در برخی از نقاط شهرستان سامان در امر گردشگری این منطقه اثر گذاشته و می‌طلبد که مسوولان برای رفع این مشکل تلاش کنند تا گردشگران بیشتری به سمت سامان جذب شوند.

گره ترافیکی جاده‌های مواصلاتی مانع رونق گردشگری سامان

فرجام سمیعی با اشاره به اینکه در بحث رونق و توسعه گردشگری در سطح استان سیاست‌های کلی وجود دارد، اظهارداشت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان درحال ایجاد یک سری تجهیزات گردشگری هست و یک سری مجوزات داده می‌شود تا برای اسکان مسافران به کمک ما آیند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: ورزش رفتینگ یکی از جاذبه‌ها و پتانسیل‌ها در شهرستان سامان است که به خوبی از آن استفاده می‌شود و متولیان آن سامان‌دهی شده و قرار است متولیان این ورزش، تعاونی با حضور مسئولان ورزش و جوانان و امور آب تشکیل دهند.

وی گفت: در شهرستان سامان جاده‌های مواصلاتی مشکل دارد و خصوصاً گره‌های ترافیکی که در برخی نقاط است باید ترمیم شود که به این منظور یک سری اعتبارات برای سفر ریاست جمهوری پیشنهاد شده تا این مشکل مرتفع شود.

سمیعی تشریح کرد: ما در بحث مجتمع‌های گردشگری و هتلینگ به دنبال تاسیسات پایدار هستیم و به این منظور در شهرستان سامان تسهیلات اختصاص دادیم و برای باغات گردشگری نیز برنامه‌ریزی می‌کنیم که در رونق گردشگری به کمک ما بیایند.

وی ادامه داد: در حال حاضر گردشگری ماجراجویانه در استان ما نوین است و باید با پتانسیل‌های منطقه مطابق باشد، ما در مناطق عشایری اردوگاه‌های گردشگری ایجاد کرده‌ایم و برنامه‌هایی در آن اجرا می‌شود اما در شهرستان سامان رودخانه و روستاها برای ما محدودیت ایجاد کرده و نمی‌توان در این شهرستان زیاد مانور داد مگر اینکه شهرداری‌ها در سطح شهر یا پارک‌ها کاری انجام دهند.

فعالیت ۳۵ خانه مسافر، ۴ اقامتگاه بومگردی و ۳ هتل در سامان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: ما از بافت اقامتی روستاهای هدف گردشگری شهرستان سامان مانند یاسه‌چاه استفاده می‌کنیم و چون نمی‌توان در بافت این روستاها دست برد پس سعی می‌کنیم تورهای گردشگری بازدید‌کننده باشند

وی عنوان کرد: همچنین به افرادی از جوامع محلی که بخواهند در بحث اقامتگاه بوم‌گردی فعالیت کنند مجوز می‌دهیم، همچنین در کنار این موضوع در بحث صنایع دستی و سوغات محلی برنامه‌ریزی می‌کنیم تا مردم روستا تولیدات محلی خود را به فروش برسانند.

سمیعی اظهار کرد: در حال حاضر ۳۵ خانه مسافر و ۴ اقامتگاه بوم‌گردی دارای مجوز در شهرستان سامان فعال است و ۳ هتل در روستای چلوان، ایلبگی و قطب صنعتی سامان در حال احداث و تکمیل هستند.

وی درمورد راهکارهای افزایش درآمد از طریق فروش محصولات کشاورزی و تولیدات شهرستان سامان گفت: شاید بتوان گفت نحوه بازاریابی مردم حاشیه روستاها به گونه‌ای است که گردشگران برای خرید جذب نمی‌شوند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در بحث محصولات کشاورزی قیمت بالا و عدم رعایت موارد بهداشتی در برخی جاها موجب عدم خرید گردشگران در آن مناطق می‌شود، این موضوع با جهادکشاورزی، مرکز بهداشت و سازمان صمت مطرح شده و نظارت‌ها انجام می‌شود اما اگر بسته بندی محصولات درست و شکیل انجام شود شاید این ضعف پوشش داده شود.

بیشتر بخوانید:

راه اندازی نمایشگاه محصولات معرق چوب در چهارمحال و بختیاری

بیمه ۲۰۰ بنای تاریخی در چهار محال و بختیاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *